دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روی سمت چپ بدن بخوابید تا شاد تر باشید



 

 

روی سمت چپ بدن بخوابید تا شاد تر باشید

 

همه افراد به دنبال این هستند تا نكته كلیدی برای داشتن زندگی شادتر را پیدا كنند. یكی از كار هایی را كه برای داشتن زندگی شاد تر و آرام تر می توان انجام داد این است كه بر روی سمت چپ بدن خوابید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان به تازگی دریافته اند افرادی كه روی سمت چپ بدنشان می خوابند شادتر هستند و نسبت به زندگی نگاه مثبت تری دارند كه باعث می شود زندگی شادتر و كم استرسی را تجربه كنند.

بر اساس این مطالعه افرادی كه روی سمت چپ بدن خود می خوابند نسبت به افرادی كه در سمت راست می خوابند نگاه روشن تری به زندگی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین اكسپرس، محققان همچنین دریافته اند افرادی كه در سمت چپ بدن خود می خوابند راحت تر می توانند از فشارهای روانی سنگین مثل استرس بكاهند و در مواقع بحرانی آرام تر هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
چرا باید از سمت چپ بدنتان بخوابید ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هرگز روی سمت چپ بدن نخوابید!


براساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که روی سمت چپ بدن شان می خوابند احتمال بیشتری دارد که کابوس ببینند!

روزنامه هفت صبح: براساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که روی سمت چپ بدن شان می خوابند احتمال بیشتری دارد که کابوس ببینند!
 
اگر عادت دارید روی یک طرف بدنتان بخوابید، احتمال اینکه خواب بد ببینید بیشتر است. بر اساس تحقیقی در سال 2004 که اخیراً دوباره مورد توجه قرار گرفته، افرادی که روی سمت چپ بدنشان می‌خوابند بیش از کسانی که روی پهلوی راستشان می‌خوابند، دچار کابوس می‌شوند.
 
قبل از اینکه عادات خوابیدنتان را تغییر دهید، توجه داشته باشید که این تحقیق تنها با حضور جمعاً 63 نفر انجام شده است. 41 نفر از آنها روی پهلوی راستشان می‌خوابیدند و 22 نفر روی پهلوی چپ. حدود 41 درصد از کسانی که روی پهلوی چپ می‌خوابیدند گزارش کرده بودند که دچار کابوس شده‌اند، و در مقابل از میان کسانی که روی پهلوی راست می‌خوابیدند، تنها 15 درصد چنین گزارشی داشتند.
 
اگر زیاد دچار کابوس می‌شوید، اقداماتی هست که می‌توانید برای مقابله با این موضوع انجام دهید. از جمله اینکه پیش از خوابیدن به خود یادآوری کنید که کنترل رویایتان را در اختیار دارید و می‌توانید پایان آن را تغییر دهید. همچنین نوشتن از کابوسی که دیده‌اید و صحبت پیرامون آن با یک متخصص، می‌تواند به فهمیدن اینکه چرا مغزتان شبها چنین کابوسهایی تولید می‌کند کمک کند.