دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رویای دستکش‌هایی جادویی به واقعیت می پیوندد



رویای دستکش‌هایی جادویی به واقعیت می پیوندد

در فیلم های هالیوودی و تخیلی معمولا شاهد استفاده از جلوه های ویژه بخصوصی مانند پرواز بازیگران در آسمان یا به کار گیری از دستکش های جادویی هستیم اما این رویا در حال محقق شدن است.

 

دستکش‌,دستکش‌ هوشمند سامسونگ,دستکش‌هایی جادویی


 در آوریل سال گذشته، سامسونگ خبر از تولید و عرضه دستکش های هوشمندی با عنوان" انگشتان هوشمند سامسونگ" را منتشر کرد که سر و صدای زیادی به راه انداخت اما این دستکش ها بیش از اینکه شبیه به فیلم های علمی تخیلی باشند، عجیب و حیرت آور به نظر می رسند. خبری که سال گذشته منتشر شده بود با پتنتی (حق ثبت اختراع) امسال توسط کمپانی سامسونگ رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفت.


هنوز خبر جدیدی از قابلیت های دستکش  هوشمند سامسونگ منتشر نشده اما با توجه به اخبار گذشته می توان به مواردی مانند صفحه نمایش 3 اینچی با رزولوشن UHD که در قسمت کف دست دستکش قرار گرفته، رم 4 گیگابایتی و دوربین 16 مگاپیکسلی و مجهز به صفحه Super Amoled اشاره کرد. صفحه نمایش هایی که مجهز به چنین نمونه هایی باشند از ضخامت قابل توجهی برخوردارند.

 

دستکش‌,دستکش‌ هوشمند سامسونگ,دستکش‌هایی جادویی


تصاویر منتشر شده اولیه از این دستکش نشان می دهد که صفحه نمایش آن در عین ضخامت از انعطاف پذیری قابل توجهی نیز برخوردار است. پنتنی این گجت با نام " دستگاه الکترونیکی مجهز به سنسور و قابلیت عملیات های مختلف با آن" ثبت شده است.
محصول جدید سامسونگ می تواند گجتی پر کاربرد و متفاوت باشد که به دلیل عجیب بودن آن نیز پیش بینی می شود با استقبال قابل توجهی روبرو شود.
منبع : mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
دستکش جادویی سخنگو برای ناشنوایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با دستکش جادویی، روی هوا تایپ کنید!



صفحه کلید,دستکش تایپ airwriter,دستکش تایپ

پایان عمر صفحه کلید

با دستکش جادویی، روی هوا تایپ کنید!
محققان آلمانی دستکش هوشمندی طراحی کرده‌اند که با کمک چندین حسگر، قادر به رهگیری حرکات دست و تشخیص حروف نوشته شده در هواست.
سیستم دستکش تایپ airwriter با رهگیری وضعیت و حرکات دست کاربر، کلمه نوشته شده در هوا را تشخیص داده و می تواند برای تایپ متون در رایانه یا نوشتن پیام کوتاه یا ایمیل در تلفن همراه بدون نیاز به استفاده از صفحه کلید مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته «کریستوف اما» دانشجوی دکتری موسسه تکنولوژی کارلسروهه (KIT)‌ و طراح دستکش تایپ، نوشتن در هوا با کمک دستکش مانند استفاده از یک پد یا صفحه کلید نامرئی بوده و از قابلیت تعامل با سیستم های دیگر برخوردار است.
حسگرهای بکار رفته در این دستکش تمامی حرکات دست را ثبت کرده و سیستم رایانه ای سیگنال های مربوطه را به متن تبدیل می کنند؛ همچنین حسگرها قادر به تشخیص نوشتار واقعی از حرکات عادی دست در هوا مانند دست تکان دادن هستند.
دستکش تایپ از طریق حروف بزرگ اول هر جمله می تواند یک جمله کامل را تشخیص دهد و دایره لغت این سیستم هشت هزار کلمه است.
درصد خطای این سیستم 11 درصد اعلام شده است، اما در صورت همگام سازی با شیوه نوشتار اختصاصی هر کاربر، درصد خطا نیز بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.
دستکش تایپ جایزه 81 هزار دلاری تحقیقات دانشگاهی گوگل را از آن خود کرده است و محققان قصد دارند در مرحله بعدی تحقیقات علاوه بر کوچک سازی این سیستم، امکان تطبیق دستکش با عینک واقعیت افزوده گوگل را نیز فراهم کنند.

صفحه کلید,دستکش تایپ airwriter,دستکش تایپ


دستکش مخصوص تایپ کردن در هوا

منبع:isna.ir