دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رونمایی ناسا از روبات میمون نما



اخبار,ربات RoboSimian,اخبار علمی

ناسا از روبات میمون شکلی رونمایی کرده که از قابلیت مهمی همچون نقشه برداری سه بعدی از محیط اطراف برخوردار است.

این روبات جدید که RoboSimian نام دارد در زمره یکی از پیشرفته ترین روباتهای ساخته شده در جهان قرار دارد که به تازگی در چالش جهانی روباتها – که توسط آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) برگزار شده – خودنمایی کرده است.


ناسا از نام اختصاری Clyde برای فناوری جدید خود استفاده می کند. گروهی از محققان آزمایشگاه پیشرانش جت در کالیفرنیا این فناوری جدید را ارایه کرده اند که هدف از آن خلق سیستم روباتیکی هوشمندی بوده که توانایی دستکاری اجسام را داشته باشد.


این روبات یکی از ۲۵ روباتی است که به فینال این رقابت بزرگ راه یافته است. در این چالش هیجان انگیز روباتهایی رونمایی شده اند که در فرآیند امداد و نجات تبحر خاصی دارند. تیمی که در این رقابت برنده شود جایزه قابل توجه ۲ میلیون دلاری دریافت می کند. بازکردن شیر، ایجاد حفره در دیوار، هدایت خودرو و توانایی در خارج شدن از آن از جمله قابلیتهایی است که این روبات از آن برخوردار است.


از جمله ویژگیهای خاص این روبات که به ادعای محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا آن را از سایر رقبا متمایز می کند، توانایی خیره کننده در عبور از موانع و رویارویی با چالشهایی است که پیروزی در آنها نیاز به سطح بالایی از چالاکی دارد. ناسا در نظر دارد تا در آینده از این روبات و سیستمهای هوشمند مشابه آن در توسعه اکتشافات فضایی خود استفاده کند.

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
ساخت روبات میمون نما توسط ناسا - میهن پست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از اولین روبات فیلم «جنگ ستارگان7» +عکس



رونمایی از اولین روبات فیلم «جنگ ستارگان7» +عکس

قسمت هفتم جنگ ستارگان اولین اكران خود را روز 18 دسامبر 2015 خواهد داشت .

 

رونمایی از اولین روبات فیلم , روبات فیلم جنگ ستارگان 7

 

جی جی آبرامز کارگردان قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان طی پستی در توییتر از اولین ربات فیلم به نام R2-D2رونمایی کرد.

این فیلم به كارگردانی «جی جی آبرامز» به گونه ای ادامه «بازگشت یودی» است و ماجراهای «لوك اسكای واكر» ، «هان سولو»‌ ، «پرنسس لیا» و بقیه را به تصویر می كشد.

بر این اساس ، قسمت هفتم جنگ ستارگان اولین اكران خود را روز 18 دسامبر 2015 خواهد داشت...... /  cinemakhabar.ir

 

رونمایی از اولین روبات فیلم , روبات فیلم جنگ ستارگان 7