دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رونمایی از طرح‌های پیشنهادی نخستین پارک هوایی واشنگتن + تصاویر



اخبار علمی - رونمایی از طرح‌های پیشنهادی نخستین پارک هوایی واشنگتن +تصاویر

چهار تیم معماری رقیب در آمریکا از طرح‌های خود برای ساخت نخستین پارک هوایی واشنگتن رونمایی کردند.

پروژه 11th Street Bridge نخستین پارک هوایی واشنگتن را ارائه خواهد داد. طول این پارک به اندازه سه زمین فوتبال آمریکایی اعلام شده و روی پایه‌های یک پل آزادراه سابق ساخته خواهد شد که این پل روی رودخانه Anacostia قرار دارد.

شورای شهر واشنگتن بودجه مالی این پروژه را تامین می‌کند. در این مرحله طرح‌های پیشنهادی فاقد جزئیات هستند اما با اعلام طرح برنده انتظار می‌رود جزئیات آن بیشتر آشکارسازی شود و کار روی پروژه با جدیت آغاز شود.

طرح شرکت «اتحادیه‌های بالموری و کوپر، روبرتسون و شرکا» به دنبال نزدیک‌کردن جمعیت‌های دو طرف رودخانه است. بر اساس این طرح، این پارک که روی پل واقع می‌شود، دارای زمین‌های بسکتبال، یک پارک اسکیت، یک باغ آبی و تعدادی کافه خواهد بود. همچنین تعدادی تفرجگاه ساحلی، ناحیه کایاک‌سواری، باغ بوته‌زار و فضاهای عمومی هنری نیز در این طرح وجود دارند.

 

طرح پیشنهادی شرکت OMA and OLIN در مقایسه با طرح‌های دیگر دارای جزئیات بیشتری است. این طرح دو سطح شیب‌دار عابر پیاده دارد و نمایی زیبا از چشم‌اندازهای محلی مجاور ارائه می‌دهد. پارک حاضر در این طرح همچنین امکان دسترسی به رودخانه را برای تسهیل قایق‌رانی و فعالیت‌های مرتبط آبی و همچنین دسترسی به سرویس بهداشتی و پناهگاه‌ها را فراهم می‌کند.

 

طرح پیشنهادی این شرکت همچنین حاوی یک آبشار بوده که به یک سیستم تصفیه متصل است و این سیستم به نوبه خود آب اطراف پل را تمیز می‌کند. طرح پیشنهادی شرکت OMA and OLIN برخلاف وجود دیوار برای دیوار نوردی، اسکله ماهیگیری، باغ‌های شناور و چندین کافه، انعطاف‌پذیر بوده و به هنگام نیاز به تغییر قابل‌بسط و سازگارپذیر است. همچنین یک مرکز تحصیلی، آمفی‌تئاتر و چندین باغ میوه در این طرح وجود دارند.

طرح پیشنهادی شرکت‌های Wallace Roberts & Todd و Next Architects به چهار ناحیه سرگرمی مجزا تقسیم می‌شود و شامل پارکی برای سگ‌ها، دیوار، باغ آبی، آمفی‌تئاتر، ایستگاه تاکسی آبی و حتی یک پارک ترامپولین (جَستانه) است.

 

از عموم خواسته شده نظرات خود را درباره طرح‌ها از طریق یک همه‌پرسی اعلام کنند و داوران اعلام کرده‌اند این نظرات را در قضاوتشان وارد می‌کنند. نتیجه داوری اواسط اکتبر اعلام می‌شود و ساخت‌ و‌ ساز این پارک تا سال 2018 تکمیل می‌شود. انتظار می‌رود اجرای این پروژه 30 میلیون دلار هزینه به دنبال داشته باشد.

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

طرح شرکت «اتحادیه‌های بالموری و کوپر، روبرتسون و شرکا»

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

طرح Stoss Landscape Urbanism and Höweler و Yoon Architecture

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

بخش دیگری از طرح این دو شرکت

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

طرح Wallace Roberts & Todd and Next Architects

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

طرح OMA and OLIN

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

بخش دیگری از طرح OMA and OLIN

 

اخبار , اخبار علمی , نخستین پارک هوایی

طرح شرکت‌های Wallace Roberts & Todd و Next Architects

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
طرح پیشنهادی ما برای مسابقه پل طبیعت پارک آب و آتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر دیدنی از نمایشگاه هوایی پاریس