دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روغن ماهی اعصاب آسیب دیده را ترمیم می كند



 

روغن ماهی,خواص ماهی

 

پزشكان در یك مطالعه تازه تاكید كردند اسیدهای چرب امگا ـ ۳ كه در روغن ماهی یافت می شوند قابلیت آن را دارند كه از آسیب های مغزی پیشگیری كرده و حتی به ترمیم مجدد صدمات وارد شده به اعصاب (نورون ها) كمك نمایند.

 

وقتی رشته های عصبی بر اثر حادثه ای آسیب می بینند، فردی كه دچار این آسیب دیدگی شده درد، ضعف و حتی فلج عضلانی را تجربه می كند كه ممكن است به ناتوانی جسمی منجر شود و سرعت بهبود یافتن آن نیز بسیار كند است.

 

متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه لندن در این باره خاطرنشان كردند: اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند بهبود آسیب های عصبی ایفا كنند. این مطالعه روی سلولهای عصبی peripheral متمركز شده است. این نورون ها در واقع وظیفه انتقال سیگنال ها بین مغز و نخاع و باقی قسمت های بدن را بر عهده دارند.

 

این سلولها قابلیت آن را دارند كه ترمیم شوند اما با وجود پیشرفت های اخیر در زمینه تكنیك های جراحی، بیماران معمولا فقط زمانی بهبود پیدا می كنند كه جراحت آنها اندك باشد.

 

در این مطالعه تایید شد كه مصرف این نوع چربی های مفید می تواند در بهبود آسیب های عصبی و در نتیجه بهبود برخی مشكلات نورولوژیك تاثیرات سودمندی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
دکتر لایف- پوست آسیب دیده چه طور ترمیم می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید سلول بنیادی از مو برای ترمیم اعصاب آسیب‌دیده



اخبار ,اخبار علمی , سلول بنیادی

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل نشان داده‌اند که فولیکول‌های مو می‌تواند منبعی برای سلول‌های بنیادی باشد که در آینده برای ترمیم عصبهای آسیب‌دیده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

محققان با موفقیت توانستند سلول‌های بنیادی را به مقادیر بسیار بالایی از سلول‌های شوآن تبدیل کنند که نوعی سلول مورد استفاده در ترمیم عصب هستند.

 

زمانی که اعصاب محیطی – عصب‌های خارج از مغز و ستون فقرات – آسیب می‌بینند، با استفاده از نمونه‌های بدست آمده از عصب‌های سایر نواحی بدن قابل ترمیم هستند.

 

محققان نشان دادند که فولیکول‌های مو می‌توانند بجای این عصبها، منبعی قابل استفاده برای تولید میلیون‌ها سلول بنیادی و تبدیل آن‌ها به جمعیت همگن سلو‌لهای ترمیم اعصاب باشند.

 

گام بعدی این دانشمندان، تولید چارچوبی برای پرورش عصب توسط این سلول‌ها در ترمیم بخشهای آسیب‌دیده اعصاب درون بدن است.

اخبار علمی - ایسنا