دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روبات کفشدوزک به نجات کشاورزها می‌آید+تصاویر



اخبار گوناگون - روبات کفشدوزک به نجات کشاورزها می‌آید + عکس

روبات‌های نوین در علم کشاورزی می‌تواند تحولی عظیم ایجاد نماید.

کارشناسان یک روبات شبیه به کفشدوزک تولید کرده‌اند که می‌تواند در مزرعه‌ها بکار رود و در امر کشاورزی به کشاورزان کمک شایانی نماید.

 اخبار,اخبار علمی,روبات کفشدوزک به نجات کشاورزها می‌آید

گفتنی است، این روبات می‌تواند با آفات گیاهی مانند انواع کنه‌ها، کک‌ها و با سایر آفات مبارزه کند و وجود آنها را از طریق گوشی هوشمند به کشاورز خبر دهد.

 اخبار,اخبار علمی,روبات کفشدوزک به نجات کشاورزها می‌آید

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این روبات همین‌طور می‌تواند کارهایی مانند نقشه برداری، طبقه‌بندی و تشخیص مشکلات کشاورزی را انجام دهد و با انجام این کار مشکلات کشاورزان را حل نماید

اخبار,اخبار علمی,روبات کفشدوزک به نجات کشاورزها می‌آید

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
روبات نجات غریق که با کنترل از راه دور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوشمند‌ترین روبات نجات دهنده + تصاویر



اخبارعلمی وآموزشی - هوشمند‌ترین روبات نجات دهنده + تصاویر

این روبات فوق هوشمند با تکنولوژی پیشرفته خود قادر است در محیطهای ناپایدار و فضاهای باریک بدون اینکه انسان را در معرض خطر قرار دهند، ماموریت نجات خود را به انجام رساند.

محققان دانشگاه UDG مکزیک الگوریتمی را نوشته‌اند که روباتهای هوشمند می‌توانند با بارگذاری آن در ماموریتهای محوله تفاوت بین انسان و آوار را تشخیص دهند.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,هوشمند‌ترین روبات

روبات iRobot s ۱۱۰ با استفاده از سنسورهای متحرک، دوربین‌ها، و لیزر و سیستم مادون قرمز نقشه‌های دو بعدی از فضای تخریب شده را طراحی می‌کند که مشخص می‌کند چند نفر زیر آوار قرار دارند.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,هوشمند‌ترین روبات

به گفته این محققان سیستم مرکزی این ربات با استفاده از یک لپ تاپ کوچک قابل ردیابی است که می‌تواند سایه، اثر انگشت، دست خط، چهره و فرکانس و صدا و  توالی DNA انسان را  تشخیص دهد.
اخبارعلمی وآموزشی - باشگاه خبرنگاران