دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روباتی که در یخچال قطب جنوب شنا می‌کند + تصاویر



اخبارعلمی وآموزشی - روباتی که در یخچال قطب جنوب شنا می‌کند + تصاویر

کارشناسان سرانجام برای پی بردن به رازو رمز یخ‌های قطب جنوب از یک روبات هوشمند استفاده کرده‌اند.

روباتی به شکل دلفین در جدیدترین‌ تحقیقات پژوهشگران آب و هواشناسی‌ در قطب جنوب به زیر آب فرستاده می‌شود تا دلیل ذوب شدن این قاره را کشف کند.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,شنای روبات در یخچال قطب جنوب

گفتنی است این روبات که در حقیقت نوعی غواص آب‌های عمیق است می‌تواند چرخش آب‌های گرم زیر جریان‌های آبی در اعماق دریا در قطب جنوب را درگیر کند.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,شنای روبات در یخچال قطب جنوب

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این روبات دارای طولی برابر با دو متر و هزینه ساخت آن در حدود 240 هزار دلار بوده است.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,شنای روبات در یخچال قطب جنوب

در این روبات از سنسور‌های تشخیص دما استفاده شده و می‌تواند نحوه حرکت آب‌های گرم را که منجر به ذوب یخ‌ها و یخچال‌های طبیعی در این قاره می‌شود را ردگیری کند.
 
این روبات از راه دور توسط مرکز کنترل هدایت می‌شود و می‌تواند تا 16 هزار و 100 کیلو متر دور شود و اطلاعات خود را از طریق ماهواره‌های مخابراتی به مرکز کنترل ارسال کند.

اخبارعلمی وآموزشی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تصاویر 360 درجه گوگل از کلبه کاشف قطب جنوب در یک قرن پیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسافران قاره قطب‌جنوب در 100 سال قبل + تصاویر



اخبار,اخبار علمی آموزشی,سفر به قطب‌ جنوب

اخبارعلمی آموزشی - مسافران قاره قطب‌جنوب در 100 سال قبل + تصاویر

مرکز «امانت میراث قطب‌ جنوب» نیوزیلند پس از 100 سال عکس‌های به جامانده از مسافران اولیه این قاره را به نمایش گذاشته است.

از سال 1914 تا 1917، کاوشگری به نام «ارنست شکلتون» در تلاش برای رکوردزنی سفر به قاره قطب جنوب بود.اگرچه در این میان، طبیعت دخالت کرد و کشتی وی به نام Endurance در یخ‌های دریایی سقوط کرد، اما به طور معجزه‌آسایی تمامی 27 خدمه وی نجات یافتند.


در آن سوی این قاره، خدمه قایق دومی به نام Aurora در ماموریتی به نام Ross Sea Party پس از نابودی کشتی‌شان در پایگاهی در «کیپ ایوانز» واقع در «جزیره راس» قاره قطب جنوب، گیر افتاده بودند. هدف این تیم، تجهیز شکلتون و همراهانش حین سفر به این قاره بود.
این پایگاه همچنین به کلبه «اسکات» مشهور است و به تبعیت از کاوشگری به نام «روبرت فالکن اسکات» نامگذاری شد که گروهش در سال 1911 آن را ساخته بود.اسکات و چهار تن از همکارانش در سال 1912 و هنگام بازگشت از قطب جنوب جان باختند.
زمانی که تیم Ross Sea Party در کلبه گیر افتاده بود، جعبه‌ای از 22 نگاتیو عکس سیاه و سفید را جا گذاشتند. این نگاتیوها اخیرا توسط سازمان «امانت میراث نیوزیلند» کشف شده است. این مرکز بیش از 10 هزار شیء از کلبه اسکات را نگهداری می‌کند.


این مصنوعات توسط سازمان مزبور به دقت بازیابی شده‌اند، زیرا بسیاری از آن‌ها به شدت آسیب دیده بودند.چنین عکس‌هایی به عنوان «کپسول زمان» این ناحیه عمل می‌کنند و بسیاری از مکان‌های این قاره را می‌توان در آنها شناسایی کرد.

 

اخبار,اخبار علمی آموزشی,سفر به قطب‌ جنوب

 الکساندر استویانز بر عرشه Aurora

 

 اخبار,اخبار علمی آموزشی,سفر به قطب‌ جنوب

نگاتیوهای عکس به جا مانده

 

اخبار,اخبار علمی آموزشی,سفر به قطب‌ جنوب

یخ در مقابل جزیره راس

اخبار علمی آموزشی - ایسنا