دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

روباتی خدمتکار همراه با شما به خرید می‌آید + تصاویر



اخبار علمی - روباتی خدمتکار همراه با شما به خرید می‌آید + تصاویر

کار‌شناسان به تازگی یک روبات خدمتکار تولید کرده‌اند که در امر خرید به ویژه به افراد سالمند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این روبات خدمتکار می‌تواند انواع وسایل را حمل کند و همراه با انسان‌ها در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها به گردش بپردازد.

فرد کاربر از طریق فرامین صوتی و یا ارسال پیام‌های مکتوب با استفاده از تلفن همراه می‌تواند با این روبات ارتباط برقرار کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,روباتی خدمتکار

 
این روبات با سرعت ۳ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند بارهای سنگین تا وزن ۲۳ کیلوگرم را به راحتی جابه جا کند. 
 
قیمت این روبات در حدود۳۰ هزار دلار است و دارای دوربین‌هایی است که می‌تواند از فضای اطراف فیلم برداری انجام دهد.

 

اخبار,اخبار علمی ,روباتی خدمتکار

 اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
خرید شارژ ایرانسل و خرید شارژ همراه اول از #1200*789*

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"ماهان" جت اختصاصی صدر اعظم آلمان را خرید(+تصاویر)



 

 

فروش جت اختصاصی صدر اعظم آلمان به شركت هواپیمایی ماهان ایران اعتراض اسراییل را برانگیخت .

روزنامه جروزالم پست اسراییل با انتشار این خبر ، نوشت كه فروش هواپیمای اختصاصی خانم آنگلا مركل و صدر اعظم های پیشین این كشور به شركت هواپیمایی ماهان ایران اعتراض كارشناسان امنیتی اسراییل را برانگیخته است.

سایت آلمانی اشپیگل روز یكشنبه برای نخستین بار با افشای این مساله نوشت كه جت " تئوردور هاس " از سوی آلمان به شركت هواپیمایی ماهان فروخته شده است.

جروزالم پست می نویسد این اقدام آلمان در حالی است كه ایالات متحده آمریكا در ماه اكتبر سال جاری میلادی ( 1 ماه پیش) شركت هواپیمایی ماهان ایران را تحت تحریم قرار داده است.

جروزالم پست در ادامه می نویسد محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ممكن است از این پس در سفرهای خود از جت لوكس خریداری شده از آلمان استفاده كند .

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به سوال جروزالم پست درباره نحوه فروش این جت به ایران نوشت : این جت ابتدا به یك شركت آلمانی فروخته شد و این شركت هواپیما را به خریداری در اوكراین منتقل كرد.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان فرایند طی شده برای به مزایده گذاشتن این هواپیما را   كاملا عادی دانسته و افزوده است كه شركت "vebeg" ( نام اختصاری شركت مزایده اموال دولتی در آلمان) در یك فرایند كاملا قانونی این هواپیما را به مزایده گذاشته و آن را به یك شركت آلمانی فروخته است.

وی افزوده است كه نحوه عملكرد شركت خریدار هواپیما هیچ ارتباطی به دولت آلمان ندارد.

بر اساس گزارش اشپیگل شركت هواپیمایی ماهان ، جت ایرباس 310-304 را در 18 نوامبر ( 4 روز پیش) از اوكراین تحویل گرفته است.

گفتنی است یك سرمایه دار اوكراینی این هواپیما را به قیمت 3 میلیون و 100 هزار یورو از آلمان خریداری كرده است ، اما مشخص نیست كه به چه قیمتی به شركت ماهان فروخته است .

این جت برای نخستین بار پس از جنگ سرد و از سوی " تئودور هاس " - نخستین رییس جمهوری آلمان پس از اتحاد مجدد دو آلمان - مورد استفاده قرار گرفت و سپس جت اختصاصی هلموت كهل ، گرهارد شرودر و آنگلا مركل صدر اعظم های آلمان بوده است.../عصرایران