دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رهایی از درد آمپول با دستگاه تزریق بدون سوزن محقق ایرانی



تزریق آمپول ,بیماری‌ها,استفاده سوزن برای تزریق

رهایی از درد آمپول با دستگاه تزریق بدون سوزن محقق ایرانی

محققان کشورمان موفق به ساخت دستگاه تزریق بدون سوزن شدند که بیماران را از درد ناشی از سوزن و خطر انتقال بیماری‌های واگیر‌دار و عفونی خلاص می‌کند.

علیرضا عباسیان، مخترع دستگاه تزریق بدون سوزن در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی شارژ و در کمترین زمان ممکن و بدون ایجاد درد و خون‌ریزی، دارو را از طریق منافذ پوست به زیر پوست انتقال می‌دهد و قابلیت تنظیم برای انواع سنین را داراست،

 

افزود: حجم کم و سهولت استفاده از آن برای همه افراد در تمام سنین، عدم تخریب بافت و جلوگیری از ایجاد نکروز، قرار‌گیری دارو پس از تخریب در بهترین حالت و جذب سریع‌ آن، تزریق دارو به وسیله خود فرد بدون خطر شکستگی سوزن و یا تزریق مستقیم دارو به درون رگ از جمله مزایای این دستگاه است.

به گفته وی همچنین استفاده از این دستگاه موجب کاهش انتقال بیماری‌های واگیر‌دار و عفونی می‌شود.

عباسیان به سهولت استفاده از این دستگاه خصوصا در کودکان و کهنسالان اشاره کرده و با بیان این که با وجود این دستگاه نیاز به استریلیزاسیون نیست، افزود: دستگاه تزریق بدون سوزن تنها وسیله درمانی است که تاکنون در رفع مشکلات مربوط به درمان بیماری‌هایی همچون دیابت برای تزریق انسولین و سایر بیماری‌هایی که به تزریق مداوم دارو نیاز دارند، ساخته شده است.

وی گفت: این دستگاه می‌تواند برای مبتلایان به سرطان و همچنین افرادی که آلوده به بیماری‌هایی همچون هپاتیت هستند مورد استفاده قرار گیرد تا درد ناشی از تزریق را احساس نکنند.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های ذکر شده در تزریق روزانه خود توسط سرنگ‌های معمولی علاوه بر تحمل مشکلات ناشی از بیماری باید درد، سوزش، ترس و استرس‌های ناشی از استفاده سوزن برای تزریق را نیز به جان بخرند اما این دستگاه دارو را از طریق منافذ پوست به زیر پوست بدون ایجاد درد و خون‌ریزی انتقال می‌دهد.

عباسیان تاکید کرد: دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی شارژ شده و در کمترین زمان ممکن عمل تزریق را انجام می‌دهد. همچنین این دستگاه پس از شارژ، دارو را به مقدار لازم در داخل آمپول پر می‌کند و قابلیت تنظیم برای انواع سنین را داراست.
 /ایسنا


ویدیو مرتبط :
آمپول آنفولانزا و عکس العمل بچه ها به درد آمپول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزریق بدون درد با استفاده از دستگاه لیزر جدید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تزریق بدون درد با استفاده از دستگاه لیزر جدید

محققان کره جنوبی موفق به طراحی دستگاه تزریق لیزری برای حذف تزریقات دردناک با سوزن های متداول شده اند.لیزر در حال حاضر برای درمان‌های زیبایی پوست استفاده می شود و محققان قصد دارند روش تزریق کم‌هزینه‌ای برای استفاده بالینی طراحی کنند.

لیزر مورد استفاده محققان دانشگاه ملی سئول، اربیم ایتریم آلومینیوم گارنت (Er:YAG) بدون درد وارد پوست می‌شود و ضربه ناشی از تزریق با دستگاه لیزر مانند برخورد توده هوا با بدن است.

پروفسور «جک یوه» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: پرتاب لیزری با عرض کمتر از تار موی انسان با سرعت 30 متر در ثانیه وارد پوست می‌شود؛ فشار این پرتاب بیشتر از قدرت کششی پوست است و در نتیجه تزریق به آرامی وارد زیر پوست می‌شود.

انژکتورهای پیستون مانند در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما قدرت پرتاب و کنترل دوز دارو بسیار دشوار است. انژکتور میکروجت لیزری ابداعی محققان امکان کنترل دقیق دوز دارو و نفوذ به عمق زیر پوست را فراهم می‌کند.

دستگاه تزریق لیزری بر روی خوکچه هندی مورد آزمایش قرار گرفته است و دارو در عمق چند میلیمتری زیر پوست و بدون هرگونه آسیبی تزریق شده است و مرحله آزمایش بالینی این دستگاه نیز آغاز شده است.

نتایج دستاورد محققان کره‌جنوبی در مجله Optics Letters منتشر شده است./ایسنا

 

دستگاه لیزر جدید