دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رفع مسمومیت غذایی با استفاده از گیاهان تراریخته



اخبار علمی,خبر های علمی,گیاهان تراریخته

حاصل جدیدترین پژوهش‌ انجام‌شده روی محصولات تراریخته در کشور آلمان نشان داد که گیاهان تراریخته برای رفع مسمومیت‌های غذایی مفید و موثر هستند.

به گزارش ایسنا، این پژوهش توسط یک گروه از پژوهشگران شرکت‌های علوم زیستی و مهندسی ژنتیک در آلمان انجام شده است.

دستاورد این پژوهش، کشف راهبردی جدید برای مبارزه با مسمومیت غذایی است. در این راهبرد جدید، پروتئین‌های ضد میکروبی با استفاده از مهندسی ژنتیک تولید می‌شود که قابل استخراج است و می‌تواند در گوشت و سایر محصولات غذایی قرار بگیرد و از مسمومیت مواد غذایی جلوگیری کند.

این گروه پژوهشی با استفاده از مهندسی ژنتیک در گیاهان توتون، چغندر قند، اسفناج، کاسنی و کاهو توانستند که پروتئین‌های ضد میکروبی به نام colicins تولید کنند.

پروتئین‌های کلی‌سین قادر به از بین بردن گونه‌های مرگبار در E.coli هستند. پژوهشگران دریافتند که گیاهانی مانند توتون می‌تواند باعث فعالیت سطح بالای کلی‌سین شده به طوری که در اثر ترکیب دو نمونه کلی‌سین تمام سویه‌های عمده بیماری‌زا در E. coli از بین می‌روند.

حاصل پژوهش‌ها نشان داد که کلی‌سین‌ها بسیار قوی هستند. دانشمندان بر این باورند که پروتئین‌ها می‌توانند به عنوان یک راهبرد اقتصادی برای درمان بیماری‌های حاصل مسمومیت مواد غذایی موثر باشند.

یوری گلبا، مدیر عامل یکی از این شرکت‌های علوم زیستی در این زمینه می‌گوید که کلی‌سین‌ها پنجاه برابر بیشتر از آنتی‌باکتری‌های طبیعی در برابر باکتری‌ها فعال هستند.

در این مطالعه طی یک آزمایش موردی، گلبا و همکارانش برای نمونه دو کلی‌سین را به میزان چهار میلی‌گرم در ازای هر یک کیلوگرم گوشت به یک تکه استیک گوشت خوک آمیخته به E. coli تزریق کرده و بعد از یک ساعت کاهش معنی‌داری در آن مشاهده کردند. حاصل این پژوهش در سرویس بین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی در 16 سپتامبر 2015 منتشر شده است.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
دانلود پاورپوینت معرفی گیاهان تراریخته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع لک‌های پوستی با استفاده از گیاهان دارویی



راه‌های درمان لک‌های پوستی

لکه‌های صورت بیشتر به تغذیه انسان مربوط می‌شود.

 

رعایت نکردن اعتدال در خوردن موجب آسیب‌ به کبد و بروز بیماریهای پوستی می‌گردد.
دکتر درخشانی متخصص طب سنتی درباره علت بروز لکه‌های صورت اظهار کرد: لکه‌های صورت بیشتر به تغذیه انسان مربوط می‌شود لذا تغذیه ناسالم به کبد آسیب می‌زند. کبد 2500 آنزیم در بدن ترشح می کند که اگر تغذیه ناسالم باشد، آنزیم‌های مورد نیاز بدن ترشح نمی‌شود و تعادل بدن به هم می‌خورد.

وی افزود: در نتیجه آسیب کبد، نشانه‌ها و مشکلاتی مثل جوش و لک روی پوست ظاهر می‌شود. کبد طبیعت گرمی دارد که نسبت به مصرف بعضی از غذاها حساسیت نشان می‌دهد لذا این حساسیت کبد باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود.

این متخصص طب سنتی در خصوص منشاء آسیب‌های پوستی عنوان کرد: آسیب‌های پوستی دو نوع هستند. آسیب‌های بیرونی پوست که در اثر عوامل بیرونی مثل آفتاب شدید، تماس پوست با مواد شیمیایی و حساسیت زا و ... ایجاد می‌شود و آسیب‌های درونی پوست که به صورت لکه‌ها و جوش، اگزما بر روی پوست ظاهر می شود که منشاء آن کارکرد نادرست کبد است.

وی ادامه داد: نباید عاشق یک نوع غذا شویم زیرا در این صورت در خوردن آن اعتدال را رعایت نمی کنیم که باعث آسیب به کبد و بروز بیماری‌های دیگر در بدن می گردد. بنابراین در طب سنتی غذاهایی را توصیه می کنیم تا کبد به حالت تعادل برگردد و لک‌ها از بین برود و پوست لطیف و شفاف شود.

درخشانی در ادامه گفت: لک و پیس در اثر از بین رفتن سلول های رنگدانه‌ی پوست بصورت لک های سفید بر روی سطح پوست در تمام قسمت‌های بدن ظاهر می‌شود که علت آن متعادل نبودن کبد و تغذیه ی نامناسب فرد است.

دکتر درخشانی متخصص طب سنتی در مورد راه‌های درمان لک‌های پوستی گفت: کبد مرکز غم است و زود آسیب می‌بیند پس باید به سلامت آن اهمیت دهیم. معمولا برای بیمارانی که مشکل حاد پوستی داشته باشند، مصرف لبنیات را که باعث خستگی کبد می شود، متوقف می کنیم و برای جبران کلسیم مورد نیاز فرد 4 مغز که شامل فندق، بادام، پسته و گردو است را جایگزین لبنیات می‌کنیم.

وی در ادامه درباه مصرف گوشت برای بیماران مبتلا به بیماریهای پوستی تاکید کرد: مصرف زیاد گوشت نیز مانند لبنیات موجب آسیب به کبد می‌گردد بنابراین مصرف بیش از 3 مرتبه در هفته گوشت قرمز را توصیه نمی‌کنیم لذا می‌توان کمبود پروتئین را با استفاده بیشتر میوه و سبزی جبران نمود.

این متخصص طب سنتی در خصوص پرهیزهای غذایی در دوره‌های درمان لک‌های پوستی می گوید: بسته به نوع و شدت آسیب پوستی افراد، در درجه‌ی اول حذف لبنیات و گوشت قرمز را توصیه می کنیم و در مرحله بعد پرهیز از خوردن غذاهای آماده، فست فود و تنقلات مثل چیپس و پفک و ... به بیمار توصیه می کنیم.

وی در مورد تاثیر استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری از بروز لک در صورت اذعان داشت: بهتر است افراد زمان را به گونه‌ای انتخاب کنند تا کمتر در معرض تابش شدید نور خورشید قرار بگیرند.

درخشانی در پایان درباره دوره‌ی درمان لک‌های پوستی گفت: اگر بیماری از نوع خفیف باشد، دوره‌ی درمان آن 3 هفته تا یک ماه زمان می‌برد و اگر بیماری حاد باشد، درمان آن 4 تا 6 ماه به طول می انجامد.
منبع:باشگاه خبرنگاران