دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رشد عجیب استخوان های یک پسر



یک پسر جوان که بخاطر بیماری دردناکی که دارد دارای پاهای متورم و بسیار بزرگی است, از پزشکان درخواست کرد که پاهایش را قطع کنند!

جوان 26 ساله نااُمیدی که با دردی شدید و دائمی در پاهایش زندگی می‌کند، در طی کلیپی کوتاه برای قطع کردن پایش التماس کرده است.
پاهای جفری اُرتگا jefry ortega در اثر یک بیماری ژنتیکی نادر ورم‌ کرده و به دو برابر اندازه واقعی پای طبیعی رسیده است. جفری با سندروم پروتئوس متولد شد. در این بیماری استخوان، پوست و بافت‌های بدن بیش‌ازاندازه رشد خواهند کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای نادر

 

جفری می‌گوید: وقتی نه ماه بودم مادرم متوجه ورم شدید انگشت اشاره دست راستم شد و فکر کرد که حشره‌ای آن را گزیده است. درمان‌های خانگی او هم اصلاً مؤثر نیفتاد و وقتی هم یک سالم شد پدرم متوجه شد که پای چپم از آن‌یکی بسیار بلندتر است. خوشبختانه تنها عده انگشت‌شماری در دنیا وجود دارند که به این بیماری دچارند. در حال حاضر این بیماری به دست‌ها و لگن وی نیز آسیب وارد کرده و او مجبور است برای حرکت کردن از ویلچر استفاده کند.

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای نادر

 
این جوان اهل دیرفیلد فلوریدا معتقد است که با قطع کردن پا رشد آن‌ها متوقف خواهد شد ازاین‌رو در طی کلیپی که به‌تازگی در فضای مجازی پخش کرده عاجزانه درخواست می‌کند که پزشکی پای چپش را قطع کند تا از درد رهایی یابد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
حرکات جالب و دیدنی این پسر بی استخوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری عجیب پسر اوگاندایی او را خانه نشین كرد+عکس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بیماری عجیب پسر اوگاندایی او را خانه نشین كرد

«وینسنت اوكچ» پسر 9 ساله اوگاندایی به دلیل رشد بیش از حد غدد لنفاوی از نعمت راه رفتن محروم شد.

ایسنا:  «وینسنت» زمانی كه یك و نیم ساله بود و تازه راه‌رفتن را شروع كرده بود با این بیماری نادر روبرو شد كه قدرت راه رفتن را از او گرفت.

پیشرفت این بیماری خیلی سریع صورت گرفت و موجب شد تا پاهایش به شكل عجیبی متورم و وضعیتش روز به روز بدتر شود.

پدر«وینسنت» كه از وضعیت پسرش نگران است، گفت: متورم‌شدن پاهای پسرم به حدی رسید كه راهی جز تسلیم‌شدن نداشتیم و از آنجائی كه وضعیت مالی خوبی نداشتیم، او را به خدا سپردیم.

«وینسنت» پسر بسیار باهوشی است و معلمانش او را بسیار دوست دارند اما از سال گذشته وقتی وزنش به شدت بالا رفت، رفت و آمدش به مدرسه خیلی سخت شد كه پنج مرد نیاز بود تا او را به مدرسه منتقل كنند.

پزشكان اوگاندایی پس از بررسی وضعیت این پسر اعلام كردند، غدد لنفاوی او دچار مشكل شده و همین باعث می‌شود تا پاهایش به این شدت متورم شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی new vision، پزشكان امیدوارند با وجود تكنولوژی‌های جدید پزشكی بتوانند این پسر را درمان كنند./ایسنا