دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رشد برق بر روی درخت



اخبار,اخبارعلمی,درخت مصنوعی

اخبارعلمی - رشد برق بر روی درخت

تیمی فرانسوی از مهندسان شرکت New Wind درخت مصنوعی تولید کرده‌اند که قادر به تولید الکتریسیته با استفاده از نیروی باد است.

شرکت پاریسی به دنبال بازاریابی برای سامانه Wind Tree در سال 2015 است.

پره‌های ریزی که در داخل برگ‌های درخت تعبیه‌ شده‌اند، با وزیدن باد صرف‌نظر از جهت آن می‌چرخند. با این حال، پره‌ها با وزیدن باد صدایی تولید نمی‌کنند و کاملا بی‌آزار هستند.

پس از سه سال تحقیق، تیم مهندسی نمونه اولیه این درخت 7.925 متری را تولید کرده و سامانه ابداعی اکنون در شمال فرانسه نصب شده است.

سازندگان امیدوارند این درخت را بتوان در خانه‌ها و مراکز شهری به کار برد. بهای این سامانه 23 هزار و 500 پوند اعلام شده و می‌تواند دو برابر روزهایی که توربین‌های بادی معمولی برق تولید می‌کنند، الکتریسیته تولید کند زیرا Wind Tree با بادهای با سرعت 7.242 کیلومتر بر ساعت نیز برق تولید می‌کند.

سازندگان امیدوارند بتوان از این درخت برای ایجاد توده‌های کوچک جریان‌های هوایی استفاده کرد که در میان ساختمان‌ها می‌وزند. آن‌ها معتقدند می‌توان از این باد برای نیرودهی لامپ‌های ال‌ای‌دی خیابان یا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی بهره برد.

شرکت New Wind همچنین امیدوار است بتواند درخت را با ابزار دیگر تولیدکننده برق مانند سامانه‌های فتوولتائیک و ژئوحرارتی در ساختمان‌های دارای انرژی کارآمد ترکیب کند. مهندسان اعلام کرده‌اند در آینده درخت کاملی تولید خواهند کرد که برگ‌هایی با فیبر طبیعی خواهد داشت و همچنین دارای ریشه‌هایی خواهد بود که انرژی ژئوحرارتی تولید می‌کنند. علاوه بر این، پوست این درخت با سلول‌های حساس به نور پوشیده خواهد شد.

اخبار,اخبارعلمی,درخت مصنوعی

اخبارعلمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
رشد درخت پاپایا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مردم شوشتر در مجلس: رشد قیمت برق غیرکارشناسی است/ این اقدام هیچ توجیهی ندارد



 قیمت برق,افزایش قیمت اتصال برق خانگی

نماینده مردم شوشتر در مجلس:
رشد قیمت برق غیرکارشناسی است/ این اقدام هیچ توجیهی ندارد

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت برق و اتصال انشعاباتش در کشور تقریبا چهار برابر شده و این به نوعی وارد کردن فشار به اقشار ضعیف جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با فارس در شوشتر اظهار کرد: افزایش قیمت اتصال برق خانگی چهار برابر شده و برق بهای مردم نیز رشد فزاینده‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است خاطر نشان کرد: افزایش قیمت در این بخش باعث می‌شود تا دیگر اقلام موجود در بازار نیز رشد قیمت داشته باشد و به همین دلیل باید در اسرع وقت برای کاهش قیمت موجود اقدام کنیم.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم با انتخاب دولت تدبیر و امید، امیدوار شده‌اند که فشارهای تورمی، کاهش پیدا می‌کند و چنین اتفاقاتی با روح حضور مردم در انتخابات منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت بسیار ناگهانی، بدون اطلاع و غیرکارشناسی است تصریح کرد: این میزان رشد قیمت در شرایط کنونی جامعه هیچ توجیه قانونی و فنی ندارد و باید اصلاح شود.

سادات ابراهیمی گفت: در خوزستان مردم در روزهایی از پائیز نیز از کولرگازی استفاده می‌کنند و این افزایش قیمت باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مردم باید در دستور کار مسئولان باشد گفت: در این زمینه نیز باید از همه توان برای کاهش مشکلات استفاده کرد.

وی تصریح کرد: افزایش 400 درصدی بهای انشعاب به نحوی افزایش مشکلات مردم به شمار می‌آید و این روند باید متوقف شود./فارس