دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات پسر انسان‌نما با بستگان جدید می‌آید!



ساخت ربات پسر , ساخت ربات های خانوادگی

  

كمپانی هانسون رباتیك در حال نمایش ربات پسر انسان‌نمای جدید خود است كه به مجموعه robokind ربات‌های این شركت تعلق دارد.

 

فناوری جدید نسخه جدید ربات پسر كارتون‌مانند zeno است اما این بار ربات جدید با آرایه‌یی از ژست‌ها و حركات چشم بسیار انسان‌نماتر است. این ربات پسر مانند كه در چین طراحی شده، 27 اینچ بلندی دارد.

 

مهم‌ترین مشخصه zeno جدید سر آن است كه از آن‌چه دیوید هانسون طراح آن frubber می‌خواند، ساخته شده است.

 

این ماده همان‌طور كه از نام آن برمی‌آید (تركیب گوشت و پلاستیك) نوعی پلیمر ارتجاع‌پذیر اسفنجی ساختاربندی شده است، كه می‌تواند حركات صورت را تقلید كند و درست مانند پوست انسان منقبض و باز شود. از این ماده همچنین به عنوان پلیمر زیست تقلید یاد می‌شود. همچنین بیان چشم‌ها و پلك‌های متحرك ربات نیز در كیفیت زندگی‌گونه آن نقش دارند.

 

هانسون این فناوری را مجهز به یك جفت دوربین با تعریف بالا برای تشخیص چهره و یك رایانه درونی و هوش مصنوعی پیشرفته كرده است.

 

بدنه ربات همچنین دارای 37 درجه حركت است كه این بالاترین میزان ربات طراحی شده توسط شركت سازنده تلقی می‌شود.

 

خواهر این پسر با نام alice نیز به زودی ارائه خواهد شد. همچنین "پسرعمه و دخترعمه‌های" كوچك‌تر این "پسر" با قیمت ارزان‌تر ظرف یك سال آینده خواهد بود. این ربات‌های كوچك‌تر راهی برای دسترسی این كمپانی به بازار انبوه عنوان شده‌اند.

 

هانسون در نمایشی تصویری از ربات مزبور در تلاش برای جذب سرمایه‌داران با هدف بازاریابی برای آن است.

 

ربات‌های انسان‌نما رویكردی برای تفحص در مرزهای زیست‌شناسی، علوم شناختی و مهندسی هستند.

 

منبع : konjkav


ویدیو مرتبط :
ربات 24 هزار دلاری از خودرو به یک ربات انسان نما تغییر شکل می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات انسان نما وارد بازار شد + تصاویر



اخبارعلمی - ربات انسان نما وارد بازار شد + تصاویر

شرکت سافتبنک می گوید که مردم می توانند با آن "درست مثل دوستان و اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کرده" و این روبات قادر است کارها و وظایف مختلفی را انجام دهد.

شرکت ژاپنی سافتبنک از یک روبات جدید به نام پپر (Pepper) رونمایی کرده و می گوید این روبات می تواند احساسات آدمیان را تشخیص دهد.

این روبات از یک "موتور عاطفی" استفاده می کند و با برخورداری از یک سیستم شعور مصنوعی که در بایگانی مجازی ذخیره شده می تواند برخی حالات و رفتار، بیان ظاهری و آهنگ صدای انسان را تجزیه و تحلیل کند.

اخبار,اخبارعلمی,ربات انسان نما

شرکت سافتبنک می گوید که مردم می توانند با آن "درست مثل دوستان و اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کرده" و این روبات قادر است کارها و وظایف مختلفی را انجام دهد.

سازندگان این ربات می گویند هدف اصلی آنها از ساخت چنین رباتی نگهداری و مراقبت از افراد سالخورده را بهبود ببخشند.

اخبار,اخبارعلمی,ربات انسان نما

قرار است این روبات از سال آینده و با قیمتی حدود دو هزار دلار به فروش برسد.

ماسایوشی سان مدیرعامل شرکت سافتبنک در یک کنفرانس خبری گفت :مردم گاهی اوقات از کلمه روبات برای توصیف افرادی استفاده می کنند که بی احساس و بی عاطفه هستند. اما برای اولین بار در تاریخ بشر ما به یک روبات، احساس و عاطفه داده ایم.

از روز جمعه شش ژوئن دو دستگاه نمونه از این روبات ها در دو فروشگاه این شرکت به نمایش گذاشته شده و به مشتریان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. شرکت سافتبنک در آینده نزدیک قرار است نمونه های بیشتری از این ماشین ها را در فروشگاههای خود در سراسر کشور به نمایش بگذارد.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران