دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات هاي نوازنده



 

 

رباتهای نوازنده

 

 

ربات نوازنده فلوت كه سال گذشته از سوي دانشگاه Weseda در ژاپن رونمايي شد، با ربات نوازنده ديگري كه ساكسيفون مي نوازد، قطعه اي از يك موسيقي كلاسيك را خواهند نواخت. هدف محققان از انجام اين پروژه، طراحي رباتي است كه بتواند به اشاره هاي ديداري و شنيداري عكس العمل نشان دهد.

 

 

پژوهشگران ژاپني مي خواهند رباتي بسازند تا قادر به نواختن سازهاي مختلف باشد و بتواند با نوازنده هاي اركستر در يك كنسرت همراهي كند.

 

 

ربات فلوت زن، اواسط سال 2008 پس از اين كه پروفسور تاكانيشي سال ها وقت براي تكميل آن صرف كرد، پرده برداري شد.

 

 

براي ساخت ربات ساكسيفون نواز، زمان كمتري صرف شده، اما از نظر ظاهري نسبت به ربات فلوت زن شباهت كمتري به نوع نواختن انسان دارد.

 

 

پروفسور تاكانيشي معتقد است كه ارتقاي ربات ساكسيفون نواز، ساده تر و راحت تر است، چرا كه توليد صدا و آهنگ در اين ساز بادي به مراتب آسان تر از صداسازي به وسيله فلوت است.

 

 

ربات فلوت زن ريه و سيلندرهاي آكريليك به جاي شش دارد و داراي مكانيسم ويبراتو (لرزش) ، دهان مصنوعي، گونه و زبان است كه از يك پلاستيك قابل ارتجاع بر اثر حرارت به نام septon ساخته شده است. بازوها و دست هاي اين ربات متحرك بوده و انگشتانش باز و بسته مي شود.

 

 

ساخت رباتي كه بتواند ملودي هاي مختلف را بنوازد، كاري شگفت آور است و روند كندي دارد، چرا كه بايد همه چيز را به ربات آموخت.

 

 

پژوهشگران ابتدا با بهره گيري از تجارب موسيقيدان ها، آهنگ هاي فلوت را به صورت نت درآوردند،سپس به كمك رايانه ربات آنها را تبديل به فرمول هاي رياضي كردند.

 

 

زماني كه محققان موفق شدند صداهايي را توسط ربات ايجاد كنند، براساس اين صداها پارامترهاي كنترلي لب ها، زبان، شش و انگشتان ربات را تنظيم كردند.

 

 

اين ربات به وسيله دوربين هاي CCD به كار رفته در چشمش، حركات ربات ديگر را مي بيند و بازخورد شنيداري را به وسيله ميكروفون هاي استريو دريافت مي كند.

 

 

ربات فلوت زن قادر است كه فايل هاي ذخيره شده روي رايانه اش را كه حاوي نت هاي موسيقي و اطلاعات صوتي است، به پارامترهاي كنترلي اعضايش ترجمه و آهنگ را دوباره سازي كند.

 

 

در يك آزمايش، رباتي فلوت زن به طرز موفقيت آميزي به اشاره هاي ديداري و شنيداري يك نوازنده ساكسيفون عكس العمل نشان داد.

 

 

هدف نهايي محققان ژاپني از اين طرح، ايجاد يك گروه اركستر كاملارباتيك است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ربات های نوازنده ی ایرانی(تکنوازی ربات تارزن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج دختر ۲۵ ساله با یک ربات + عکس



 

 

ازدواج دختر ۲۵ ساله با یک ربات

 

بانی برتون، دختر ۲۵ ساله آمریكایی طی یك اقدام عجیب با یك ربات ازدواج كرد.بانی كه بشدت عاشق فیلم جنگ ستارگان است، گفت: احساس كردم هیچ انسانی نمی تواند جز من، D۲ R۲ (داماد، ربات جنگ ستارگان) را درك كند، بنابراین تصمیم گرفتم با وی ازدواج كنم.

 

بانی پس از اعلام ازدواج با یك ربات مورد توجه رسانه های خبری قرار گرفت و تصاویر او به سراسر جهان مخابره شد. بانی ۲۵ ساله پس از اعلام ازدواج از یك كشیش به نام ایتسو سانسویت كه خود را به سبك فیلم جنگ ستارگان آرایش كرده بود، خواست خطبه عقد را جاری كند./سایت شفاف