دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات مهربان و عاطفی که لطیفه هم تعریف می‌کند+ تصاویر



اخبار , اخبار علمی,ربات احساسی Pepper,تصاویر ربات احساسی Pepper

 

اخبار علمی - ربات مهربان و عاطفی که لطیفه هم تعریف می‌کند+ تصاویر

نوعی ربات انسان نمای عاطفی که روی چرخ راه می‌رود و می‌تواند عواطف را رمزگشایی کند، توسط یک میلیاردر ژاپنی به نام «ماسایوشی سان» رونمایی شد.

شرکت تولید تلفن همراه «سافت‌بک» قصد دارد ربات «پپر» (Pepper)نام دارد و در ماه فوریه میلادی به بهای 1900 دلار فروش می‌رود؛ برنامه‌ای برای فروش این ربات خارج از ژاپن نیز در نظر گرفته شده، اما هنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.

این ربات که فاقد هر گونه پا است، دارای دست‌های با قابلیت انجام ژست است، در حومه توکیو روی سن ظاهر شد و در یک لحظه استثنایی با «سان» دست داد.

گفته می‌شود «پپر» طوری برنامه‌ریزی شده که با تشخیص‌دادن حالات چهره و لحن صدا عواطف اطرافیانش را بخواند.

«سان» معتقد است که ربات‌ها باید مهربان باشند؛ وی هدف خود و همکارانش را تولید ربات‌هایی اعلام کرد که بتوانند لبخند بر لب کاربرانشان بنشانند.

ربات‌هایی از این دست در ژاپن جدید نیستند، اما هیچ ربات عاطفی تاکنون در بازار به موفقیت چشمگیری دست نیافته است.

قد ربات سفیدرنگ جدید که قادر است برقصد و لطیفه هم بگوید، 121 سانتی‌متر و وزن آن 28 کیلوگرم است؛ این ربات فاقد مو، دارای دو چشم بزرگ عروسک‌مانند و یک نمایشگر با پنل مسطح روی قفسه سینه‌اش است.

این ربات محصول مشترک شرکت سافت‌بنک و شرکت Aldebaran Robotics است که تولیدکننده ربات‌های انسان‌نمای خودمختار است.

افزون بر آخرین فناوری تشخیص صدا، پپر دارای بیش از 10 حسگر است که دو حسگر لمسی در دستانش و سه حسگر لمسی روی دستش است؛ همچنین شش حسگر لیزری و سه حسگر در قاعده‌اش جاسازی شده‌اند.

این سیستم مجهز به دو دوربین و چهار میکروفون در سرش بوده و دارای قابلیت‌های شبکه‌بندی اترنت و وای فای است.پپر می‌تواند حرکات موزون انجام دهد و جوک تعریف کند.

در تولید ربات‌های عاطفی در مقایسه با ربات‌های صنعتی در کارخانجات و ربات‌های نظامی برای جنگ، روی کار عملی تاکید نمی‌شود.

با بالارفتن سن سالمندی در کشوری که جمعیتش به سرعت در حال پیرشدن است، فناوری رباتیک پیش‌تر برای نظارت بر سلامت و ایمنی سالمندان به کار می‌رود، اما ربات‌ها می‌توانند در کاهش احساس تنهایی و انزوای سالمندان نیز ایفای نقش کنند.

 

اخبار , اخبار علمی,ربات احساسی Pepper,تصاویر ربات احساسی Pepper

 

اخبار , اخبار علمی,ربات احساسی Pepper,تصاویر ربات احساسی Pepper

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
لطیفه تعریف کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاد مهربان تئاتر+تصاویر



استاد مهربان , تئاتر

 

"حمید سمندریان" مدرس و كارگردان تئاتر با بیش از نیم قرن سابقه در این عرصه هنوز استاد مهربان هنرجویان تئاتر است.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛حمید سمندریان متولد،1310 تهران است.او فعالیت هایش را از زمان تحصیل در دوره متوسطه آغاز كرد.او پس از اتمام این دوره به اروپا سفر كرد و در آسمان دوره مهندسی شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتی برلین گذراند و پس از آن به هنرهای نمایشی هامبورگ وارد شد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

و طی تحت آموزش ادوارد ماركس كه یكی از استادان برجسته تئاتر بود،6 سال تحصیل كرد و به صورت حرفه ای وارد كار تئاتر شد. او به دعوت اداره هنرهای نمایشی دراماتیك به ایران برگشت و نمایشنامه دوزخ ژان پل سارتر را در تالار نوبنیاد به روی صحنه آورند.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

او به دعوت مهندس هوشنگ،دكتر بركشلی و با همكاری دكتر مهدی نامدار،دانشكده تئاتر دانشگاه تهران را بنیان گذاشت و كار تدریس را آغاز كرد كه تا به امروز نیز ادامه دارد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

او كلاس های آزاد بازیگری را در سال 1373 تاسیس كرد كه تا به امروز هنرجویان بسیاری از آن جا فارغ التسهیل شدند.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

هنرمندانی چون مریم متعرف،فریبرز عرب نیا،احمد آقالو،پرویز پورحسینی،فتحعلی اویسی،حامد كمیلی،خسروسینایی،میرطاهر مظلومی،كیومرث مرادی،حمید فرخ نژاد، قطب الدین صادقی،محمد رحمانیان،محمد یعقوبی،پیام دهكردی،حسین كیانی،شهرام عبدلی،یوسف تیموری،و شهاب از این آموزشگاه به عرصه حرفه ای كار هنر وارد شدند.

حمید سمندریان در سال 1342 گروه هنری پاسارگاد را تشكیل داد كه هنرمندانی چون اسماعیل محرابی،جمشید مشایخی،ثریا قاسمی،اسماعیل شنگله،مهدی فخیم زاده،در آن حضور داشتند.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

از نمونه كارهایی كه او كارگردانی كرده است می توان به ملاقات بانوی سالخورده در سال 1351 و 1386 (ازدواج آقای می سی سی پی )در سال 1368 (دایره گچی قفقازی )در سال 1377،‌(مرغ دریایی) در سال 1356 ،(بازی استریندبرگ) در سال 1351 و 1378 (كرگردن) در سال 1351 ،(نگاهی از پل) در سال 1348،آندورا در سال 1346 ،‌لئوكادیا در سال 1343،‌هركول و طویله اوجیاس در سال 1344 ،طبیب اجباری در سال 1343 ، مرده های بی كفن و دفن در سال 1341 اشاره كرد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

استاد مهربان , تئاتر

 

وی در تئاتر رادیویی نمایش های انتیگون را در سال 1376 فیزیكدان ها در سال 1366 اقدامات وگا در سال 1341 ،همزاد درسال 1341 ،‌پنچری در سال 1341 و غروب روزهای آخر پاییز را در سال 1341 كارگردانی كرد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

سمندریان در زمینه كارگردانی تله تئاتر، نمایش های غروب روزهای پاییز در سال 1342 بازی استریندبرگ در سال 1351، خمره در سال 1351،جراحی پلاستیك در سال 1340 و پلوفت در سال 1340 را در كارنامه خود دارد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

 

این مدرس تئاتر نمایشنامه‌های "غروب روزهای پائیز"، "پنچری" ،"ازدواج می‌سی‌سی‌پی"، "دایره گچی قفقازی"، "رومولوس كبیر"،" ملاقات بانوی سالخورده"،"باغ وحش شیشه‌ای"، "آندورا"، "هركول و طویله اوجیاس"، "فیزیكدان‌ها"، "فرشته‌ای به بابل می‌آید"،"چگونه رنج‌های آقای موكین پوت برطرف می‌شود"، "مكبث" و "بازی استریندبرگ" را ترجمه كرده است./ خبرگزاری : باشگاه خبر نگاران