دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات داوینچی همه را در توکیو شگفت زده کرد



نمایشگاه بین المللی ربات توکیو این روزها مرکز توجه فعالان این صنعت است. به گزارش همشهری آنلاین اما روبات لئوناردو داونیچی نظر همه را به خود جلب کرده است.

نمایشگاه بین المللی ربات توکیو این روزها مرکز توجه فعالان این صنعت است.
براساس گزارش رویترز، نمایشگاه بین‌المللی روبات 2015 توكیو از روز دوم دسامبر در مركز بیگ‌سایت توكیو با حضور 446 شركت ژاپنی و خارجی آغاز به كار كرد. تمركز بیشتر این نمایشگاه روبات‌های امدادگری بود كه توسط سازمان توسعه فناوری‌های صنعتی و انرژی‌های نو ساخته شده بودند.

اخبار,اخبار علمی,ربات داوینچی,ربات

 این روبات‌ها كه در واكنش به زلزله سال 2011 توهوكو ساخته شده‌اند، در این نمایشگاه توانایی‌های خود را در حركت روی سطوح ناهموار، خزیدن و حتی باز كردن درها نمایش دادند.با این همه تنها روبات‌های امدادگر در این نمایشگاه جلب توجه نكردند و تمامی آنها نمادی از آینده بشر نبودند، برخی از روبات‌ها ظاهری بسیار قدیمی و رنسانسی داشتند، مانند روبات لئوناردو داوینچی كه با تماشاچیان به زبان ژاپنی به گفتگو می‌پرداخت. این روبات كنترل از راه دور توسط محققان دانشگاه اوساكا ساخته شده تا به كودكان درباره توانایی‌های فناوری روباتیك آموزش دهد.

اخبار,اخبار علمی,ربات داوینچی,ربات

 
نمایشگاه بین‌المللی روبات هردوسال یكبار برگزار شده و بزرگترین نمایشگاه روباتیك در جهان به شمار می‌رود. اكثریت شركت‌كنندگان در این نمایشگاه صنعت روباتیك را به نمایش می‌گذارند، اگرچه سال به سال تعداد شركت‌هایی كه بر بخش ژزشكی یا امداد متمركز می‌شوند،‌بیشتر از پیش می‌شود.

 

اخبار علمی - همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
تفاوت های ربات سینا و ربات داوینچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان فداکاری که همه را شگفت زده کردند!!!



 

زنان فداکاری که همه را شگفت زده کردند!!!

 

 

فرمانده دشمن به قلعه پیام می‌فرستد که قبل از حمله ویران کننده خود حاضر است به زنان و کودکان اجازه دهد تا صحیح و سالم از قلعه خارج شده و پی کار خود روند...



بر بالای تپه‌ای در شهر وینسبرگ آلمان، قلعه ای قدیمی‌و بلند وجود دارد که مشرف بر شهر است. اهالی وینسبرگ افسانه ای جالب در مورد این قلعه دارند که بازگویی آن مایه مباهات و افتخارشان است:

 


افسانه حاکی از آن است که در قرن 15، لشکر دشمن این شهر را تصرف و قلعه را محاصره می‌کند.اهالی شهر از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، برای رهایی از چنگال مرگ به داخل قلعه پناه می‌برند.


فرمانده دشمن به قلعه پیام می‌فرستد که قبل از حمله ویران کننده خود حاضر است به زنان و کودکان اجازه دهد تا صحیح و سالم از قلعه خارج شده و پی کار خود روند.

 


پس از کمی‌مذاکره، فرمانده دشمن به خاطر رعایت آیین جوانمردی و بر اساس قول شرف، موافقت می‌کند که هر یک از زنان در بند، گرانبها ترین دارایی خود را نیز از قلعه خارج کند به شرطی که به تنهایی قادر به حمل آن باشد.

 


نا گفته پیداست که قیافه حیرت زده و سرشار از شگفتی فرمانده دشمن به هنگامی‌که هر یک از زنان شوهر خود را کول گرفته و از قلعه خارج می‌شدند بسیار تماشایی بود.