دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات خرافاتی وارد معاملات سهام شد



ربات, معاملات سهام, ابداع ربات,

یك طراح موفق به ابداع ربات صورت‌دهنده معاملات سهام شده است كه بر اساس الگوریتم‌های خرافاتی تصمیماتی را اتخاذ می‌كند.

فناوری Sid the Superstitious Robot بر اساس مجموعه‌یی از قوانین كه توسط شینگ تات چانگ 25 ساله برنامه ریزی شده، مدیریت می‌شود.

در میان این قوانین ترس از شماره 13 وجود دارد كه مانع از صورت گرفتن معاملات سهام توسط ربات در روز سیزدهم ماه می‌شود.

ربات جدید درواقع دوباره‌سازی دیگر سیستم‌های سهام است كه تصمیمات را بر اساس تغییرات منطقی‌تر از جمله بهای كالاهای خاص یا سایر نتایج منتظره اتخاذ می‌كند.

ربات Sid مفاهیم جدیدی را بر اساس بازخورد دریافتی از عملكردش به كار می‌گیرد. برای نمونه، یك الگوی خاص می‌تواند هم قابل مشاهده و هم قابل تصور باشد و الگوریتم از آن بر اساس "احساس" خرافاتی كه برمی‌انگیزد، استفاده می‌كند.

اخیراً الگوریتم‌های حیرت‌آور دیگری ارائه شده‌اند، اما الگوریتم جدید عملكرد خوبی داشته است.

خرافات تا حدودی بر بازار سهام تاثیر می‌گذارند و الگوریتم ارائه شده بر اساس آن می‌تواند دیدگاه‌هایی در رابطه با قوانین ریسك‌پذیری كه ما به طور ناخودآگاه از آن‌ها پیروی می‌كنیم، ارائه دهد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
توافقی برای رونق دوباره معاملات سهام پالایشگاه ها در بو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات همه‌فن‌حریف وارد بازار کار می‌شود



اخبار ,اخبار علمی,ربات عمومی


اخبار علمی - ربات همه‌فن‌حریف وارد بازار کار می‌شود

مهندسان رباتی عمومی ابداع کرده‌اند که تنها برای یک تخصص ویژه قابل استفاده نبوده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را انجام دهد.

به گزارش ایسنا ، شرکت «Unbounded Robotics» در حال فروش این ربات است که ارتفاع آن تقریبا یک متر بوده و مجهز به یک دست منفرد کنترل کننده است.

برخلاف اکثر ربات‌ها که برای آزمایش حرکت یا انجام فعالیتی خاص طراحی می‌شوند، ربات جدید می‌تواند برای طیف وسیعی از مسئولیت‌ها برنامه‌یزی شود.

برنامه‌ریزی ربات‌ها برای کار با اجسام دنیای واقعی فرآیندی بسیار دشوار است، مگر اینکه به آنها دستورالعمل‌های دقیق داده شود. به طور مثال، ربات‌های صنعتی فقط مجموعه محدودی از فعالیت‌های مونتاژ را انجام می‌دهند.

این سامانه جدید «UBR1» نام دارد و مجهز به بازویی است که می‌تواند در جهت‌های مختلف حرکت کرده و دستی در انتهای این بازو اجسام را با انبر بگیرد. این ربات همچنین به اطراف حرکت کرده و از موانع دوری می‌کند.

فناوری ارائه‌شده همچنین دارای بدنه قابل بسط و پورت‌های یواس‌بی است و می‌توان نیروی آنرا با سوکت‌های دیواری تامین کرد.

این فناوری می‌تواند به جایگاه اصلی خود باز گردد و مجهز به دوربین‌هایی برای دیدن است.

سیستم ابداعی برای مطالعه آکادمیک در مورد چگونگی برنامه‌ریزی ربات‌ها مفید قلمداد می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که این سامانه‌ها در بسیاری از مشاغل جایگزین انسان‌ها شوند.

بهای این فناوری 35 هزار دلار اعلام شده و در اواسط سال 2014 عرضه می‌شود. 

اخبار علمی - ایسنا