دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات باغبان از درخت بالا می رود



 

 

ربات,ساخت ربات

 

 

یک تیم از محققین چینی دانشگاه هنگ کنگ رباتی خزنده طراحی کرده اند که می تواند از درخت بالا برود و در امور باغبانی و مراقبت از درخت ها کمک کند. این ربات که Treebot نام دارد اولین ربات خودکار است که می تواند مسیری را برای بالا رفتن از درخت تعیین کرده و به صورت مستقل آن را بپیماید.

 

 

در طراحی این ربات برای ایجاد یک میدان دید از فضای اطرافش به جای استفاده از لنز ها و دوربین ها بیشتر از سنسور های لمسی استفاده شده است. ربات برنامه درخت نوردی را با حرکت رو به سمت بالا و در جهات چپ و راست و در صورت نیاز به سمت عقب اجرا می کند. این ربات قرار است در آینده برای هرس کردن شاخه های درخت ها کمک کند.

 

 

این ربات به گونه ای طراحی شده که می تواند از درخت های مختلف با قطر متفاوت تنه بالا برود به گونه ای که حتی از شاخه های بامبو نیز بالا می رود. فعلا این ربات در کنفرانس رباتیک ICRA شانگهای چین معرفی شده و به نظر می رسد که مسیری نسبتا طولانی تا رسیدن به فاکتور های استاندارد تجاری جهت تولید انبوه در پیش دارد.


ویدیو مرتبط :
ربات باغبان آبیاری کن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات کوهنورد به کمک تیم نجات کوهستان می‌رود + عکس



اخبار علمی - ربات کوهنورد به کمک تیم نجات کوهستان می‌رود + عکس

امروزه دیگر رباتها تبدیل به عضوی جدا نشدنی از زندگی انسانها شده‌اند. تا جایی که انسانها از آن برای نجات خود و سایر موجودات در هر موقعیتی استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان در دانشگاه تونت در حال ساخت رباتی هستند که به کمک آن می‌توان جان کوهنوردان را در موقعیت‌های اضطراری و خطرناک نجات داد.

ربات SHERPA پروژه‌ای است که بین شرکت سازنده ربات و یک گروه امداد و نجات انجام می‌شود.

ربات SHERPA قادر است در بهمن و ریزشهای شدید کوهستانی برای نجات افراد مورد استفاده قرار گیرد. و در حالت ایده آل آن محققان بر این باورند که این ربات قادر خواهد بود به طور کامل جایگرین انسان در موقعیتهای خطرناک شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات کوهنورد

 
نکته قابل ذکر در مورد ربات SHERPA این است که این ربات سیستم هوشمند پیشرفته ای در کار با انسان دارد و به راحتی می‌توانند نقاط ضعف همدیگر را برطرف کنند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران