دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ربات‌ها صاحب شهر اختصاصی می‌شوند+تصاویر



اخبار,اخبار علمی,پارک رباتیک

اخبار علمی آموزشی - ربات‌ها صاحب شهر اختصاصی می‌شوند+تصاویر

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز نخست پروژه شهر– پارک رباتیک کره جنوبی تا سال 2015 به بهره‌برداری می‌رسد.

ایده ساخت یک شهر– پارک رباتیک نخستین بار در سال 2007 مطرح شد، اما بدلیل بروز برخی مشکلات، افتتاح فاز نخست این مجموعه عظیم در سال 2012 محقق نشد.
با جذب سرمایه‌گذار و تأمین بودجه 1.23 میلیارد دلاری، پروژه شهر– پارک رباتیک (Robot Land) بار دیگر به جریان افتاده و پیش‌بینی می‌شود که فاز نخست تا سال 2015 به بهره‌برداری برسد.


این مجموعه عظیم ربات محور که مشابهی بر روی زمین ندارد، در مساحتی به وسعت 300 هکتار احداث خواهد شد و فاز اول شامل احداث پارک رباتیک مجهز به تجهیزات سرگرمی و تفریحی و مراکز آموزشی است.فاز دوم شامل نمایشگاه رباتیک، مرکز تحقیق و توسعه رباتیک و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تا سال 2016 افتتاح می‌شوند؛ در فاز نهایی و تا سال 2018 هتل‌ها و مراکز اقامتی پیشرفته در شهر– پارک رباتیک Robot Land به بهره‌برداری می‌رسند.
پیش‌بینی می‌شود، این مجموعه عظیم رباتیک توسط ربات‌های هوشمند کنترل و اداره شود.

 

اخبار,اخبار علمی,پارک رباتیک

 طرح ساخت نخستین شهر - پارک رباتیک جهان در کره جنوبی

 

اخبار,اخبار علمی,پارک رباتیک

 طرح ساخت نخستین شهر - پارک رباتیک جهان در کره جنوبی


اخبار علمی آموزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تصاویر اختصاصی از شهر محاصره شده شیعیان در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سعیدلو: پرسپولیس و استقلال تا پایان امسال صاحب زمین اختصاصی می‌شوند



 

  پرسپولیس و استقلال تا پایان امسال صاحب زمین اختصاصی می‌شوند

 

 رئیس سازمان تربیت‌بدنی گفت: استقلال و پرسپولیس تا پایان سال صاحب زمین اختصاصی خواهند شد كه شاید قرمزها زودتر مالك شوند.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، علی سعیدلو پس از امضای تفاهم‌نامه میان سازمان تربیت‌بدنی و سازمان انتقال خون اظهار داشت: یكی از نیازهای اساسی به خون در زمان جراحی و موارد اضطراری چون زلزله و آتش‌سوزی است. در این موارد باید منابع خون به اندازه كافی در اختیار باشد. ما نیز به دلیل مشاركت بیشتر جامعه ورزشی كه از نظر جسمی و روانی سطح بالای سلامتی را دارد، این تفاهم‌نامه را امضا كردیم.

وی ادامه داد: هدف، اصرار بر این است كه اهدای خون كار خوبی است و ریشه در اعتقادات مذهبی و سنتی ما دارد. این عمل می‌تواند اهدای زندگی به شمار زیادی از افراد باشد. این راهی است تا ورزشكاران به طور مستمر با توجه به نیاز سازمان انتقال خون، خون سالم خود را اهدا كنند.

سعیدلو درباره بازی دوستانه بین تیم‌های فوتبال ایران و برزیل، گفت: برای آمادگی تیم‌ها لازم است مقدمات كار فراهم شود و اردوهایی تشكیل شود تا ایران بتواند با تیم‌های شایسته‌تری رقابت كند. شرایط خوبی فراهم شده تا این دو تیم مقابل هم بازی كنند.

معاون رئیس جمهوری گفت: تیم ایران در نظر دارد كه در دیداری دیگر با یكی از تیم‌های قدرتمند جهان در ورزشگاه آزادی رقابت كند. تا 15 روز آینده نام دیگر حریف قدرتمند ایران برای انجام دیدار دوستانه مشخص خواهد شد.

وی درباره احتمال سفرش به امارات برای تماشای دیدار دوستانه برابر برزیل عنوان كرد: احتمالاً در آن زمان در تماشای مسابقه رالی كه از پكن به پاریس می‌رود و این مسیر از شمال كشور ایران نیز رد می‌شود، حضور خواهم داشت. نمی‌توانم این دیدار دوستانه را از نزدیك تماشا كنم.

رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص پیش‌بینی این دیدار، اظهار داشت: امیدوارم بازی خوبی باشد و تیم ما دقیق بازی كند تا ظرفیت واقعی‌اش را مقابل یك تیم قدرتمند به نمایش بگذارد. در این صورت، احساس می‌كنیم چه جایگاهی در جهان داریم.

علی سعیدلو با اشاره به خصوصی‌سازی 2 تیم استقلال و پرسپولیس، گفت: این مسئله وظیفه ما است. با نامه‌نگاری‌هایی كه به سازمان خصوصی‌سازی انجام شده، این كار تا آخر امسال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از گذشته صحبت بر سر امكانات این دو باشگاه وجود داشت. امكاناتی چون زمین، خوابگاه، محل تمرین، بدن‌سازی و استخر از مواردی است كه از اول سال 89 تصمیم گرفته شد تا برای آنها انجام شود.

وی گفت: تا آخر امسال باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌توانند زمین اختصاصی خود را داشته باشند و شاید این كار برای پرسپولیس زودتر نتیجه دهد. اگر خصوصی سازی شد، سازمان تربیت بدنی می‌تواند امكانات در نظر گرفته را به این 2 باشگاه منتقل كند و جزء سرمایه آنها قرار دهد.

رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص كاروان اعزامی به مسابقات آسیایی گوانگجو، گفت: حق مردم است كه از تعداد نفرات و رشته‌های اعزامی و پیش‌بینی مدال‌ها اطلاع داشته باشند؛ اما گزارش مفصل مربوط به این بازی‌ها در هفته آینده با حضور افشارزاده و با هماهنگی كمیته ملی المپیك ارائه خواهد شد. كسانی كه برای این مسابقات تصمیم‌گیری می‌كنند، این مورد را مدنظر داشته باشند كه كسی بیهوده به مسابقات اعزام نشود.... / فارس