دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رباتی که ظرف دو دقیقه خود را ترمیم می‌کند



رباتی که ظرف دو دقیقه خود را ترمیم می‌کند

دانشمندان دانشگاه پیر و ماری کوری در فرانسه، رباتی ارائه داده‌اند که پس از از دست‌دادن اندامش دوباره یاد می‌گیرد که چگونه راه برود.

ربات جدید با الهام از حیوانات ساخته شده، زیرا زمانی که درد مانع از عملکرد اندام‌های حرکتی بدن حیوانات می‌شود، این موجودات می‌دانند که چگونه از اندام سالم باقی‌مانده برای راه‌رفتن کمک بگیرند.

دانشمندان نقشه‌های مختلف حرکتی را در درون مغز این ربات‌ شش‌پا کار گذاشته‌اند و زمانی که یکی از جوارح آن از کار می‌افتد، ربات تلاش می‌کند بر اساس الگوی از پیش‌ موجود خود حرکت کند.

در صورتی که عملکرد یک الگو با ناکامی همراه شود، ربات تلاش می‌کند از الگوهای دیگر استفاده کند و این کار را تا زمانی انجام می‌دهد که بتواند به طور مستقیم راه برود.

این الگوریتم‌ها برای شش آسیب متفاوت از جمله از دست‌دادن دو پا عمل می‌کنند و کارآیی آن بیش از فقط یادگیری دوباره برای راه‌رفتن است.

همین فرآیند هنگام آسیب‌دیدن دست ربات و حتی زمانی که موتور آن در یکی از مفاصلش کار نمی‌کند، کارآمد است.

تمامی این فرآیند بازیابی حرکت، کمتر از دو دقیقه زمان می‌برد و امتحان‌کردن الگوهای حرکتی جدید، ربات را قادر می‌سازد از فرآیندهای تشخیصی طولانی اجتناب کرده و فورا به وضعیت اصلی خود باز گردد.
جزئیات این ربات در مجله Nature ارائه شد.
اخبارعلمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
طریقه کسب 100 فالوور ظرف 1 دقیقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۵ دقیقه نظافت



 

نظافت حمام

 

 

حمام از جمله مکان‌هایی در خانه است که باید سریع تمیز شود. دستورالعمل‌های زیر نشان می‌دهد که در ۱۵ دقیقه چگونه حمام تمیز داشته باشیم بدون آنکه زمان زیادی را صرف ساییدن کف و دیوارها بکنیم.

 

 

حمام از جمله مکان‌هایی در خانه است که باید سریع تمیز شود و برخلاف سایر اتاق‌های خانه تنها با برداشتن وسایل به‌هم‌ریخته تمیز نخواهد شد. دستورالعمل‌های زیر نشان می‌دهد که در ۱۵ دقیقه چگونه حمام تمیز داشته باشیم بدون آنکه زمان زیادی را صرف ساییدن کف و دیوارها بکنیم.

 


1 ) وسایل اضافه در حمام را جمع کنید : در اولین قدم باید وسایلی را که در حمام اضافه هستند جمع کنید و در جای مناسبی قرار دهید.

 

 

۲ ) جمع‌آوری لباس‌های کثیف در حمام : در دومین قدم باید لباس‌های چرک و کثیف را جمع‌آوری کنید.

 


۳ ) شست‌وشوی سینک حمام : با یک ابر سینک و اطراف آن را بشویید. این قسمت از کار وقت‌گیرتر از سایر موارد است اما با این حال لازم نیست زمان زیادی را برای این کار اختصاص دهید. در ضمن فراموش نکنید برای این کار حتما از دستکش استفاده کنید.

 


۴) آینه حمام را تمیز کنید : آینه جلوه‌ای خاص به حمام شما می‌بخشد. پس بهتر است که سطح آن کاملا شفاف و بدون لکه باشد.

 


۵ ) گذاشتن وسایل حمام در جای مخصوص: ابزار و مواد شست‌وشو را پس از تمیز کردن حمام در جای خود قرار دهید و از رها کردن آن در فضای حمام خودداری کنید.

 

 

اگر این مراحل را به صورت دو سه روز یک بار انجام دهید بیش از ۱۵ دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت و شاید هم کمتر!