دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رباتی که حق رأی دارد!



اخبار ,اخبار علمی ,رباتی که حق رأی دارد

 

اخبار علمی - رباتی که حق رأی دارد!

ربات‌ها در منازل، خیابان‌ها و شهرها رخنه کرده‌اند و به زودی دفاتر کار را نیز تسخیر خواهند کرد.

برای نخستین بار در جهان، یک شرکت ژاپنی رباتیک به نام «دانش عمیق» (Deep Knowledge) اخیرا یک برنامه «هوش مصنوعی» را به هیئت‌مدیره‌اش معرفی کرده است.

این ربات که Vital نام گرفته، برای قابلیتش در انتخاب روندهای بازار که برای انسان‌ها بلافاصله آشکار نیستند، انتخاب شده است. این ربات یک عضو برابر با انسان در شرکت ژاپنی مستقر در هنک‌کنگ است و نخستین برنامه نرم‌افزاری به شمار می‌آید که به عنوان عضو هیئت‌مدیره معرفی شده است.

برنامه مزبور توسط شرکت Aging Analytics در انگلستان طراحی و گواهی آن به Deep Knowledge داده شده تا در تصمیم‌های تجاری برای بیماری‌های مرتبط با سن کمک کند.

این ربات روندهای شرکت‌های علمی را برای پیش‌بینی سرمایه‌گذاری موفق تحلیل می‌کند و دارای رای برابر در تمامی تصمیمات مالی شرکت ژاپنی خواهد بود. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رأی من رأی تو جمهوری اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای این که دوباره رأی بیاوری با ایران بجنگ!



 

برای این که دوباره رأی بیاوری با ایران بجنگ!

 

پیشنهاد واشنگتن پست به برنده نوبل صلح:برای این که دوباره رأی بیاوری با ایران بجنگ! اوباما می تواند دو سال باقی مانده را به تعیین تکلیف نهایی خود با حکومت ایران بپردازد . این مساله از منظر سیاسی به اوباما کمک خواهد کرد چرا که حزب مخالف جمهوریخواه هم در این مساله وی را کمک خواهد کرد و همزمان با بالا گرفتن تنش ها و آماده شدن آمریکا برای جنگ با ایران ، اقتصاد آمریکا نیز رو به بهبود می رود.

 

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در سرمقاله خود به قلم " دیوید . اس . برودر " ، احتمال انجام  جنگ با ایران در دو سال آینده را به عنوان  "برگ برنده اوباما" برای بهبود اقتصاد آمریکا و انتخاب مجدد وی به سمت ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2012  دانست.

به گزارش عصرایران  در این مطلب با اشاره به اینکه اوباما برای انتخاب شدن دوباره به سمت ریاست جمهوری آمریکا با چالش بحران اقتصادی روبرو است می نویسد : " دموکرات ها ممکن است که انتخابات میاندوره ای کنگره را ببازند و تسلط خود بر کنگره را از دست بدهند ، اما حتی اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد ، اوباما هنوز می تواند امیدوار به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 باشد ."

در این مطلب با اشاره به توانایی های اوباما و این حقیقت که او از همه رقبای محافظه کارش به لحاظ توانایی های فردی برتر است ، می نویسد : " اگر اوباما نتواند شاخص های اقتصادی را بهبود دهد و اقتصاد آمریکا را تا دو سال آینده به نمودار رشد برساند ، احتمال انتخاب مجدد او به سمت ریاست جمهوری کم خواهد بود."

در ادامه این مقاله آمده است : " آیا اوباما قادر است در مدت باقی مانده افسار اقتصاد را کشیده و اقتصاد آمریکا را به رشد برساند ، این پرسشی کلیدی  برای دو سال باقی مانده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 است ".

نویسنده با اشاره به اینکه اوباما برای انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری باید از دو نیروی موثر استفاده کند می نویسد : " این نیروها کدامند ؟ در اصل این نیروها در دو دسته جای می گیرند . یکی از آنها قدرت حلقه " کسب و کار " در آمریکاست . نیرویی که در سراسر تاریخ آمریکا تعیین کرده است که چه زمانی اقتصاد این کشور باید قبض و بسط یابد ".

واشنگتن پست  با اشاره به اینکه اوباما توان و مزیتی برای تعیین کنندگی در حوزه مرتبط  با نیروی اول را ندارد می نویسد : " اما چه چیز دیگری می تواند اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد ؟ پاسخ این پرسش به رغم آنکه مصادیقش ترسناک است ، روشن است . جنگ یا صلح می تواند بر اقتصاد تاثیر گذارباشد."

این مطلب ادامه می دهد : " فقط می خواهم تا به بحران اقتصادی دهه 1930 آمریکا توجه داشته باشید  ، چه چیزی آمریکا را از آن بحران نجات داد ؟ جنگ جهانی دوم ".

واشنگتن پست می نویسد : " اوباما می تواند با توجه به حمایت قاطع جمهوریخواهان کنگره  در دو سال آینده موضوع حل بحران اتمی ایران را در دستور کار خود قرار دهد و اینجا همان نقطه ای است که رییس جمهوری آمریکا باید بر آن چیره شود.

اوباما می تواند دو سال باقی مانده را به تعیین تکلیف نهایی خود با حکومت ایران بپردازد . این مساله از منظر سیاسی به اوباما کمک خواهد کرد چرا که حزب مخالف جمهوریخواه هم در این مساله وی را کمک خواهد کرد و همزمان با بالا گرفتن تنش ها و آماده شدن آمریکا برای جنگ با ایران ، اقتصاد آمریکا  نیز رو به بهبود می رود.

در خاتمه این یادداشت سرمقاله نویس واشنگتن پست می نویسد : " البته من نمی خواهم به اوباما توصیه کنم که برای انتخاب مجدد دست به جنگ بزند . اما در صورت جنگ با ایران ، مردم آمریکا برای حمایت به دور اوباما جمع می شوند چرا که ایران تهدید بزرگ جهانی در قرن جدید است ! اگر اوباما بتواند با این چالش برخورد کرده  و جاه طلبی های هسته ای ایران را مهار کند ، کمک خواهد کرد تا جهان امن تر شود و بدین ترتیب اوباما نیز تبدیل به یکی از موفق ترین روسای جمهوری در طول تاریخ آمریکا خواهد شد ".../عصرایران