دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راه حل های سرعت کند کروم


کروم اصولا مرورگر سبکی است و پردازنده و رم سیستم را زیاد اشغال نمیکند و با سیستم های که ضعیف و قدیمی به راحتی کنار می آید .

کروم اصولا مرورگر سبکی است و پردازنده و رم سیستم را زیاد اشغال نمیکند و با سیستم های که ضعیف و قدیمی به راحتی کنار می آید . این مورد را فقط من نمیگویم . از هر کسی که با کروم کار کرده باشد هم بپرسید ، همین جواب را به شما خواهد داد . اما بعضی مواقع همین کروم سنگین میشود . اگر موافق باشید به بررسی این مورد و روش حل آن بپردازیم .

مرورگر پیشفرض سیستم عامل من یعنی ویندوز ۷ ، کروم است . بعضی مواقع بیش از ۱۵ یا ۲۰ تب باز میکنم بدون این سرعت سیستم کاهش پیدا کند و یا خود کروم دچار کندی در پاسخ دهی به فرمان ها شود . اما گاهی اوقات با باز کردن ۵ یا ۶ تب مشاهده میکنم که کروم به شدت کند میشود . در این بین مشکل میتواند از دو مورد باشد :


ویدیو مرتبط :
مقایسه سرعت گوگل کروم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حل مشکل کرش کردن کروم در ویندوز ۸ ( حالت مترو )



گوگل کروم, کرش کردن کروم, ویندوز ۸

اگر یکی از کاربران گوگل کروم باشید و حتما می دانید که در ویندوز ۸ قابلیت استفاده از این مرورگر در حالت مترو نیز وجود دارد . برای انجام این کار کافیست به منوی اصلی گوگل کروم را باز کرده و گزینه Relaunch chrome in windows 8 mode را کلیک کنید تا مرورگر در حالت مترو باز شود . همچنین نگران تب های باز خود نیز نباشید .

 

گوگل کروم, کرش کردن کروم, ویندوز ۸

 

چون تمام تب ها در حالت مترو دوباره باز خواهند شد . کار کردن با هر برنامه ای در حالت مترو مسلما یک تجربه جالب و جدید است . اما متاسفانه برخی کاربران می گویند که مرورگر کروم در حالت مترو دچار گیرها و کرش هایی می شود که در واقعا مشکل آفرین هستند . قضیه هنگامی بدتر می شود که به هنگام کلیک روی نسخه دسکتاپی کروم نیز ، به حالت مترو خواهید رفت و این مشکل دوباره بوجود می آید .

 

اگر شما هم چنین مشکلی را مرورگر کروم در حالت مترو دارید ، بهتر است راه حل زیر را امتحان کنید . چون بیش از یک دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت .

 

برای انجام این کار باید از تغییراتی در رجیستری ویندوز بوجود بیاورید . پیشنهاد می شود که قبل از ایجاد هر گونه تغییر ، یک پشتیبان از رجیستری خود تهیه کنید . برای شروع دکمه استارت را از کیبرد خود بفشارید و عبارت regedit را تایپ کنید . از بین نتایج بدست آمده ، آیتم regedit.exe را انتخاب کنید . پس از باز شدن رجیستری ، ابتدا منوی File را باز کرده و گزینه Export را انتخاب کنید . سپس فایل پشتیبان را در جایی از هارددیسک خود ذخیره کنید .

 

اکنون نوبت به انجام تغییرات است . بنابراین مسیر زیر را طی کنید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\Metro

 

در بخش سمت راست ، آیتمی با عنوان launch_mode خواهید دید که مقدار پیشفرض آن ۰ است . با دوبار کلیک روی آن می توانید مقدار پیشفرض را ویرایش کنید . برای اینکه بتوانید دوباره از حالت دسکتاپی کروم استفاده کنید ، باید مقدار پیشفرض را به ۱ تغییر دهید . خیلی راحت ۱ را درون باکس ظاهر شده تایپ کرده و ok کنید .

 

گوگل کروم, کرش کردن کروم, ویندوز ۸

 

توجه داشته باشید که با استفاده از این روش ، تنها حالت دسکتاپی کروم بدون مشکل اجرا می شود . برای حل شدن نسخه متروی کروم باید منتظر بروز رسانی از طرف گوگل باشیم .

منبع:gooyait.com