دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راه اندازی نخستین مزرعه روباتیکی جهان در ژاپن



اخبار,اخبار علمی,مزرعه روباتیکی

نخستین مزرعه روباتیکی جهان سال آینده در ژاپن راه اندازی می شود.

به گزارش  مهر، شرکت ژاپنی Spread که در کیوتوی ژاپن مستقر است، اعلام کرده که نخستین مزرعه روباتیکی جهان را درحالی راه اندازی می کند که تقریبا تمام مراحل نگهداری و برداشت محصولات کشاورزی در آن به روش کاملا روباتیکی و مکانیزه انجام می شود.

این مزرعه درون سالنی فوق مدرن از اواسط سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز خواهد کرد. گفته می شود در این مزرعه روزانه ۳۰ هزار بوته کاهو برداشت می شود.

شرکتی که این مزرعه روباتیکی را راه اندازی کرده ابزار امیدواری کرده طی ۵ سال آینده حجم کاهوی قابل برداشت از آن را به نیم میلیون بوته در روز برساند.

این مزرعه که ۴۴۰۰ مترمربع وسعت دارد در قالب قفسه هایی گسترش یافته که از کف سالن تا سقف آن بالا رفته اند.

شرکت Spread اعلام کرده که تنها مرحله کاشت بذر توسط نیروهای انسانی دوره دیده انجام شده و سایر مراحل از جمله آبیاری و برداشت محصول توسط روباتهای صنعتی انجام می شود.

با استفاده از روباتها در چنین مزرعه ای، هزینه های مربوط به پرداحت حقوق به نیروهای انسانی به نصف و هزینه انرژی مورد نیاز در مراحل مختلف کشت محصولات نیز تا یک سوم کاهش می یابد.

از آن گذشته کاهویی که در این مزرعه به عمل می آید ضد انگل بوده و دارای فاکتور «کاروتن» بیشتری نسبت به کاهوی معمولی است. کاروتن نوعی هیدروکربن است که در سبزیجاتی نظیر کاهو وجود داشته و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
راه اندازی یک قطار سریع السیر جدید در ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه اندازی بزرگترین مزرعه زیرزمینی جهان(+عکس)




اخبار علمی - راه اندازی بزرگترین مزرعه زیرزمینی جهان

محصولات این مزرعه در آرایه های سه لایه ای و با استفاده از چراغ LED و هیدروپونیک رشد می کنند و میزان کربن تولیدی آنان حد اقل است.

دو کارآفرین برتر انگلیسی در تلاش هستند که یک مزرعه زیرزمینی در تمام معابر این کشور احداث کنند.
 
به گزارش ایرنا از ساینس، این پرو‍ژه ˈ Growing Undergroundˈ نام دارد و قرار است در فضایی زیرزمینی به مساحت 5/2 هکتار اجرا شود.
 
طراحان این مزرعه زیرزمینی بر این باورند که این پروژه قادر به تامین مواد اولیه تمام رستوران ها و سوپرمارکت های لندن است.
 

اخبار,اخبار علمی,بزرگترین مزرعه زیرزمینی


صد متر پایین تر از یکی از ایستگاه های لندن، یک تونل زیرزمینی وجود دارد که سال ها پیش به عنوان پناهگاه ضد حمله هوایی مورد استفاده قرار می گرفته و سالهاست که بی استفاده است. این پناهگاه دارای دمای ثابت حدود 60 درجه فارنهایت است و قرار است به عنوان فضای مزرعه زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.
 
محصولات این مزرعه در آرایه های سه لایه ای و با استفاده از چراغ LED و هیدروپونیک رشد می کنند و میزان کربن تولیدی آنان حد اقل است.
 
در حال حاضر سیبزیجاتی چون ریحان، نخود، پیاز، سیر، تره، گل کلم، تربچه و گشنیز در این مزرعه کشت می شود.
 اخبار علمی - ایرنا