دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راه‏هایی برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد



 

 

راه‏هایی برای خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد

 

در این ترفند قصد داریم روش های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby ،Hibernate ،Logoff ،Restart ،Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و همچنین با استفاده از آنها میتوانید سرعت کار با کامپیوتر را بیشتر کنید.

بدین منظور:

برای Shutdown کردن:
برای Shutdown نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم خاموش میشود.

 

برای Restart کردن:
برای Restart نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Restart میشود.

 

برای Standby کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Standby میشود.

 

برای Hibernate کردن:
برای Hibernate نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Hibernate میشود.

 

برای Loggoff کردن:
برای Loggoff نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Logoff میشود.

 

برای Switch User کردن:
برای Switch User نمودن سیستم با کیبورد، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث میزنیم، خواهید دید که سیستم Switch User میشود.

منبع:ترفندستان


ویدیو مرتبط :
شوخی جالب با کامپیوتر (یک Shortcut شبیه به پوشه برای خاموش کردن کامپیوتر بسازید!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میانبرهایی برای خاموش کردن کامپیوتر


افراد برای خاموش کردن کامپیوتر به شیوه های مختلفی اقدام می کنند؛ شیوه هایی که همانند شخصیت افراد متفاوت است و هر فرد می تواند با توجه به تمایل و علاقه خود از یکی از این روش ها برای خاموش کردن سیستم خود استفاده کند.





هفته نامه عصر ارتباط: افراد برای خاموش کردن کامپیوتر به شیوه های مختلفی اقدام می کنند؛ شیوه هایی که همانند شخصیت افراد متفاوت است و هر فرد می تواند با توجه به تمایل و علاقه خود از یکی از این روش ها برای خاموش کردن سیستم خود استفاده کند.

روش (Start>>Turn off Computer>>Turn Off) یا همان روش معمول که بیشتر افراد برای خاموش کردن کامپیوتر از آن استفاده می کنند، فراگیرترین روش است.

علاوه بر این روش، شیوه های میانبر دیگری هم وجود دارد که برخی از افراد برای نشان دادن تبحر خود در استفاده از کامپیوتر از آنها استفاده می کنند. در اینجا چند روش میانبر را به شما آموزش می دهیم.

میانبرهایی برای خاموش کردن کامپیوتر

با فشردن کلیدهای (Windows Key + U + U) پشت سر هم نه همزمان، می توانید کامپیوتر را خاموش کنید. البته می توانید با استفاده از کلیدهای (Windows Ke + U + R + R) برای ری استارت و با زدن کلیدهای (Windows Key + U + S) برای بردن کامپیوتر به حالت آماده باش (standby) استفاده کنید. زمانی که هیچ پنجره ای باز نیست، کلیدهای (Alt + F4) با به صورت همزمان فشار دهید. در این هنگام پنجره خاموش کردن ظاهر می شود سپس می توانید با کلیک کردن روی دکمه خاموش کردن یا فشار دادن دکمه U کامپیوتر خود را خاموش کنید.

اگر عاشق کد نویسی هستید، استفاده از قسمت (Run) جذاب است. با نوشتن عبارت (Shutdown - s - t) در قسمت (Run) می توانید کامپیوتر را خاموش کرده و همچنین می توانید برای ری استارت کردن از عبارت (Shutdown - r - t) استفاده کنید.

اگر هم مایل هستید خود را عاشق صفحه سیاه و سفید داس جلوه دهید می توانید همان عبارات بالا را در داس ویندوز که در آدرس (Start>>Run>>CMD) قرار دارد، نوشته و اینتر را بزنید.

برای خاموش کردن سریع به (Task Manager) بروید (Alt + Ctrl + Delete)، سپس از منوی (Shutdown) زیرمنوی (Turn off) را به همراه کلید کنرتل فشار دهید تا کامپیوتر بدون ذخیره کردن تغییرات و به صورت سریع خاموش شود؛ البته اگر کلید کنترل را نگه ندارید کامپیوتر به صورت معمولی خاموش خواهد شد.

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند استفاده از کلید روشن و خاموش روی کیس برای خاموش کردن، موجب آسیب سیستم می شود اما این روش هیچ آسیبی به سخت افزار کامپیوتر وارد نمی کند و در واقع یک میانبر فیزیکی برای این کار است. البته می توان عملکرد این دکمه را از قسمت زبانه (Advanced) تنظیم کرد. این زبانه در قسمت کنترل پنل و در زیر گزینه (Power Options) قرار دارد.