دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راهی برای حفظ جوانی ابدی/ ماده ای که مانع پیر شدن پوست می شود



اخبار ,اخبار علمی ,حفظ جوانی

 

اخبار علمی - راهی برای حفظ جوانی ابدی/ ماده ای که مانع پیر شدن پوست می شود

پژوهشگران انگلیسی می گویند آنتی اکسیدانی را شناسایی کرده اند که می تواند جوانی ابدی را برای پوست به ارمغان بیاورد.

به گزارش  مهر، در حالی که سالانه مردم جهان در تلاش برای حفظ جوانی پوست، میلیون ها دلار صرف خرید محصولات زیبایی می کنند، آزمایشگاه های تحقیقاتی در تلاش هستند محصولات و مواد جدیدتر و موثرتری را برای این منظور تولید کنند.

اکنون پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل در جدیدترین پژوهش های خود به نتیجه ای دست یافته اند که به ادعای آنها می تواند صنعت لوازم آرایشی بهداشتی را متحول کند.

"مارک برچ میچین" متخصص پوست و یکی از مجریان این طرح می گوید: در جدیدترین تحقیقات خود بر روی آنتی اکسیدانی به نام "تیرون" کار کرده و به نتایج قابل توجهی دست یافته اند.

وی با اشاره به اینکه این تحقیقات هنوز بر روی انسان آزمایش نشده اظهار داشت: بررسی های انجام شده بر روی موش حاکی از تاثیر مثبت این ماده بر پوست است.

میچین گفت: با افزایش سن انرژی کم می شود و به جای آن میزان مواد مضر و آسیب رسان در بدن افزایش می یابد.

به گفته وی کاری که تیرون در بدن انجام می دهد غلبه بر این مواد سمی و حتی جوان سازی پوست است.

این پژوهشگر بیان داشت: با بالا رفتن سن، تخریب پوست آغاز می شود و در این بین برخی از کارها مانند استعمال سیگار، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب و ناسالم و آلودگی هوا و از همه بدتر آفتاب سوختگی سرعت تخریب را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد با این حال آنتی اکسیدان می تواند جلوی این آسیب دیدگی را بگیرد.

محققان می گویند این کشف تازه از همه محصولات قبلی موثرتر است و تا 100 درصد از پوست در برابر آفتاب محافظت کند.

به گفته آنها تیرون تا چند سال دیگر برای به مصارف عمومی به بازار عرضه می شود.

اخبار علمی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
بانوی پیر، مانع رسیدن رونالدو به فینال برلین؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 ماده غذایی برای حفظ سلامت و جوانی



تقویت استخوان ها, پیشگیری از سرطان

یکی از راههای تقویت استخوان ها مصرف پنیر است

 

این درست است که نمی توان زمان را متوقف کرد اما می توان با رعایت یک رژیم غذایی مناسب در سراسر سال و حتی در تمام طول عمر، قوی تر، سالم تر و پر انرژی بود.

 

در اینجا 10 ماده غذایی برای رسیدن به این اهداف معرفی شده اند:
تقویت کننده مغز؛ زغال اخته: این میوه حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید است که برای کمک به تقویت حافظه بلند مدت و کوتاه مدت می تواند بسیار مفید باشد.

 

جوان ماندن پوست؛ انگور: پوست انگور قرمز حاوی رسوراترول است که خاصیت ضد التهابی دارد. مطالعات متعددی نشان داده اند که رسوراترول از پوست در برابر تشعشع مضر آفتاب که می تواند منجر به سرطان پوست شود، محافظت می کند.

 

از بین برنده چاقی شکم؛ جو: استفاده از غلات سبوس دار مانند جو که منبع بزرگی از پروتئین محسوب می شود، چربی شکمی را تا 10 درصد نسبت به کسانی که این غلات را مصرف نمی کنند، کاهش می دهد.

 

از بین برنده سرطان؛ لوبیا: برای کمک به محاظفت در برابر سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات می توانید مقادیر زیادی انواع حبوبات خشک شده مانند لوبیا، نخود، عدس و ... را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این حبوبات غنی از فولات هستند که منجر به ترمیم سلول های آسیب دیده می شوند.

 

تقویت استخوان ها؛ پنیر: پنیر برای تقویت استخوان ها از طریق رساندن کلسیم به بدن، یک قهرمان محسوب می شود. یک و نیم اونس پنیر حاوی 500 میلی گرم کلسیم است. پنیرهای حاوی پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های خوب روده و سلامت دستگاه گوارش بعلاوه تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

 

پیشگیری از سرطان؛ کلم بروکلی: بشقاب خود را غنی از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی کنید چون منجر به کاهش التهاب در بدن می شود و خطر ابتلا به سرطان های ریه، معده و سرطان های دیگر را کاهش می دهد.

 

مسکن درد؛ زنجبیل: زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به کاهش دردهای عضلانی بعد از ورزش می شود.

 

افزایش دهنده چربی خوب بدن؛ ماهی: شامل امگا 3 فراوان و مقادیر بسیار کم تری گلیسیرید است که خطر بی نظمی ضربان قلب و افت فشار خون را نیز کاهش می دهد.

 

ضد کلسترول؛ مرکبات: مرکبات حاوی فیبر فراوان، پتاسیم و مواد ضد کلسترول است که به تنظیم فشار خون کمک می کند. یک پرتقال متوسط، 62 کالری انرژی و 3 گرم فیبر دارد.

 

پیشگیری از دیابت؛ قهوه و چای: تحقیقات نشان می دهد کسانی که روزی 3 تا 4 فنجان چای یا قهوه می نوشند، کمتر به دیابت مبتلا می شوند، البته اگر مبتلا به فشار خون هستید، در مصرف قهوه دقت کنید.
منبع:iec.behdasht.gov.ir