دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راهنمای خرید خودرو: تندر90 بخریم یا ریو ؟


تندر 90 و ریو باتوجه به نزدیکی قیمت شان جزو انتخاب های مطلوب برای خرید خودروی زیر 16 میلیون تومان هستند.هرکدام نسبت به یکدیگر نقاط ضعف و قوتی دارند که شناخت آنها در انتخاب درست بسیار موثر است.

هفت صبح: تندر 90 و ریو باتوجه به نزدیکی قیمت شان جزو انتخاب های مطلوب برای خرید خودروی زیر 16 میلیون تومان هستند. این دو گزینه جدا از تشابه قیمتی، شباهت های دیگری هم با یکدیگر دارند که آنها را می توان در مصرف سوخت کم، شتاب بالا و سواری راحت خلاصه کرد. در هر صورت هرکدام نسبت به یکدیگر نقاط ضعف و قوتی دارند که شناخت آنها در انتخاب درست بسیار موثر است.



وضعیت رانندگی: ریو به دلیل ارتفاع کمتر پیچ ها را بهتر پشت سر می گذارد. ولی تندر 90 به دلیل ارتفاع زیاد حس واژگونی را منتقل می کند این در حالی است که در مسیرهای ناهموار داستان به گونه دیگری است؛ این خودرو به دلیل جلوبندی بسیار خوب و ارتفاع زیاد از مسیرهای ناهموار و جاده های خاکی عبور کرده اما ریو باتوجه به ارتفاع کم و جلوبندی نه چندان قوی قادر به رقابت با تندر 90 نخواهد بود اما فرمان ریو نرم تر است. ترمزها هم در ریو آنقدرها قوی نبوده ولی در تندر 90 به لطف سیستم ABS ترمزهای مطمئن همیشه در خدمت شما هستند. در مورد دید راننده هم باید گفت که ریو از دید خوبی برخوردار است و برای طی کردن مسیر در دنده عقب دچار مشکل نخواهد بود؛ این درحالی است که تندر 90 دید عقب بسیار ضعیفی دارد که هر راننده باتجربه ای را نیز دچار مشکل خواهد کرد.



تقابل فنی: ریو از موتوری 1/5 لیتری 16 سوپاپ نیرو می گیرد که این موتور قادر است 97 اسب بخار قدرت تولید کند از سوی دیگر تندر 90 با موتوری 1/6 لیتری 16 سوپاپ توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت را دارد. هر دو خودرو از شتاب اولیه خوبی برخوردارند اما این تندر 90 است که در شتاب صفر تا 100 ریو را پشت سر می گذارد این در حالی است که رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برای ریو کار ساده ای بوده اما تندر 90 در مدت زمان طولانی به این سرعت دست خواهد یافت. گیربکس هر دو خودرو هم پنج سرعته دستی است که عملکرد خوبی دارد.

وضعیت قطعات: تندر 90 و ریو هر دو خودروهای کم استهلاک و باکیفیتی هستند اما در مدت زمان طولانی ریو نیاز به تعمیرات کمتری دارد و با مشکلات کمتری رو به رو خواهد شد اما به رسم فرانسوی بودن تندر 90 بعد از یک سال مشکلات خاصی برای آن به وجود خواهد آمد که رفع آنها مستلزم هزینه های زیادی است. ضمن آنکه قطعات تندر 90 در بازار زیاد نیست و قیمت آن هم به مراتب بالاتر از ریو است. در کل صاحبان ریو دغدغه کمتری دارند.

نتیجه: برای انتخاب اگر به دنبال خودرویی نرم تر و راحت برای رانندگی شهری و جاده ای هستید، ریو گزینه مناسبی است این درحالی است که تندر 90 بیشتر نیازهای خانوادگی شما را برآورده خواهد کرد. به هر حال با خرید هرکدام از این خودروها شما به جیب خود آسیب نمی رسانید و هر روز مجبور نیستید در تعمیرگاه ها سرگردان باشید.

ریو

+ طراحی بهتر کابین، ظاهر عامه پسند و دید خوب راننده

- نبود ایربگ

قیمت: 14/2 میلیون

تندر90 E2

+ شتاب بیشتر، کابین جادار و جلوبندی خوب

- طراحی ظاهری

قیمت: 15/6 میلیون


ویدیو مرتبط :
ریو و تندر90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید خودرو: خودروی شاسی بلند


اگر توانایی خرید شاسی بلندهای لوکس تویوتا نظیر پرادو و لندکروزر را ندارید، FJ کروزر با قیمتی کمتر از این دو، انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان آفرود محسوب می‌شود. FJکروزر از ظاهری نزدیک به هامر بهره می‌برد و خیلی‌ها به آن لقب هامرژاپنی یا هامر کوچولو را داده‌اند.