دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راهنمای آپ‌دیت آی‌فون و آ‌ی‌پد به iOS8


اپل قرار است آخرین نسخه از سیستم عامل معروف موبایل خود یعنی iOS 8 را حداکثر تا چند هفته دیگر به صورت عمومی منتشر کند.

zoomit.ir - محمد درستکار: اپل قرار است آخرین نسخه از سیستم عامل معروف موبایل خود یعنی iOS 8 را حداکثر تا چند هفته دیگر به صورت عمومی منتشر کند. اگر یک دستگاه مبتنی بر سیستم عامل iOS دارید در این مطلب با زومیت همراه باشید تا شما را از آماده بودن دستگاه‌تان برای دریافت این آپدیت مطمئن کنیم.

چگونه آیفون یا آیپد خود را آماده دریافت iOS 8 کنیم

 تا کنون اپل ۸ نسخه اصلی از سیستم عامل موبایل iOS را معرفی کرده است که آخرین آن در کنفرانس WWDC خرداد ماه بود. در آخرین نسخه iOS بهبود‌هایی در دستیار صوتی سیری، اپلیکیشن سلامتی، اعلان‌های تازه‌سازی شده و بسیاری دیگر از تغییرات ریز و درشت وجود دارد.

حال که اطمینان داریم تا چند هفته دیگر iOS 8 برای دستگاه‌های مختلف شرکت اپل عرضه خواهد شد، بهترین زمان همین حالا است که مطمئن شویم آیفون یا آیپد ما آماده دریافت این آپدیت اصلی و جذاب باشد. راهنمایی‌های این مطلب به شما کمک خواد کرد که تا حد ممکن راحت‌تر از iOS 7 به iOS 8 مهاجرت کنید.

سازگاری دستگاه خود را بررسی کنید

اگر هنوز آیپد اول و آیفون 4 دارید بهتر است که دستگاه خود را به روز کنید و یک دستگاه جدید بخرید چون همه دستگاه‌های اپل برای دریافت iOS 8 سازگاری ندارند، که این دو دستگاه از آن جمله‌اند. کمپانی اپل می‌گوید این دستگاه‌ها آپدیت بعدی را دریافت خواهند کرد: آیفون 4s، آیفون 5، آیفون 5s، آیفون 5c، آیپد 2، نسل سوم و چهارم آیپد، آیپد ایر، نسل پنجم آیپاد تاچ، آیپد مینی نسل اول و آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا (آیپد مینی نسل دوم).

چگونه آیفون یا آیپد خود را آماده دریافت iOS 8 کنیم

کمی فضا خالی کنید

بسته آپدیتی iOS 7 نزدیک به 700 مگابایت بستگی به دستگاه شما حجم داشت، با اینحال کاربران برای نصب آپدیت بعدی (iOS 8) نیاز دارند تا حداقل ۳ گیگابایت فضای دستگاه خود را آزاد کنند. اگر انتظار داشته باشیم که iOS 8 نیز به همین مقدار فضای حافظه نیاز داشته باشد، همین الان بهترین وقت برای خالی یا آزاد کردن این مقدار فضا بر روی دستگاه شما است.

پیشنهادی که می‌توان داشت در رتبه اول حذف کردن اپلیکیشن‌هایی است که بلا استفاده در دستگاه مانده‌اند (بر روی آیکون اپلیکیشن انگشت خود را نگه دارید، زمانی که اپلیکیشن شروع به لرزیدن کرد آن را به شکل X برسانید)، انتقال تصاویر به iCloud یا هر سرویس ابری دیگری نظیر دراپ‌باکس یا گوگل درایو می‌تواند پیشنهاد دوم ما باشد. همچنین می‌توانید تصاویر و فیلم‌های خود را به کامپیوتر شخصی خود انتقال دهید تا اینکه بخواهید خاطره‌های قدیمی را حذف کنید.

چگونه آیفون یا آیپد خود را آماده دریافت iOS 8 کنیم

آیفون یا آیپد را به وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل کنید، سپس بر روی مک یا مک‌بوک با استفاده از iPhoto همه یا بخشی از تصاویر را به کامپیوتر منتقل کنید. در سیستم‌های ویندوزی، به My Computer بروید، دستگاه خود را در زیر بخش Portable Devices انتخاب کنید، بر روی پوشه DCIM کلیک کنید و در نهایت هر تصویر یا ویدیو را با کشیدن و رها کردن فایل‌ها، به سیستم خود انتقال دهید.

اگر می‌خواهید مشاهده کنید که چقدر فضای خالی بر روی دستگاه دارید، به تنظمات دستگاه iOS وارد شوید، بر روی General تپ کنید و سپس Usage را انتخاب کنید.

آپدیت‌های جدید را بررسی کنید

احتمال دارد که به تازگی آی‌دیوایس شما آپدیتی را دریافت کرده باشد اما از آن مطلع نشده باشید. برای نصب کردن iOS 8 دستگاه شما باید حتما بر روی آخرین آپدیت نرم‌افزاری سیستم عامل iOS قرار داشته باشد. پس برای راحت کردن خیال خودتان هم که شده به تنظیمات دستگاه بروید، بر روی General تپ کنید و Software Update را انتخاب کنید.

همچنین لازم است که قبل از آپدیت کردن به iOS 8 هر آپدیتی که برای اپلیکیشن‌های دستگاه آمده است را نصب کنید. در واقع اینکار برای اطمینان از کار کردن صحیح آن بعد از انتقال به نسخه بعد iOS است.

از دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کنید

با اینکه در زمان آپدیت به نسخه‌های بزرگ و اصلی iOS احتمال بر خوردن به مشکلات عمده بعید است، اما همیشه ایده‌ای خوب است که قبل از آپدیت کردن، از دستگاه نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنیم.

چگونه آیفون یا آیپد خود را آماده دریافت iOS 8 کنیم

برای گرفتن نسخه پشتیبان از دستگاه، شما دو راه پیش رو دارید. اولین آن آیتونز است که فایل پشتیبان را در کامپیوتر شما ذخیره می‌کند. برای انجام دادن این روش باید حتما آخرین نسخه آیتونز را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید. آیفون یا‌ آیپد را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید، سپس دستگاه خود را انتخاب کنید و در بالای منو بر روی تب Summary کلیک کنید. مطمئن شوید که کامپیوتر شما انتخاب شده باشد و بعد از آن بر روی "Back Up Now" در بخش راست تصویر کلیک کنید (شبیه به شکل بالا). اگر می‌خواهید نسخه پشتیبان به سرویس ابری اپل وارد شود، گزینه iCloud را که در بالای گزینه This Computer قرار دارد، انتخاب کنید.

اطلاعات موجود در گوشی همچنین می‌توانند به شکل مستقیم از دستگاه iOS شما به سرویس iCloud بروند و در آن جا ذخیره شوند. برای انجام اینکار مطمئن شوید که وای‌فای دستگاه فعال است، به تنظیمات بروید، iCloud را انتخاب کنید و بر روی Storage & Backup کلیک کنید. در این روش می‌توانید انتخاب کنید که کدام فایل یا تنظیمات در سرویس ابری iCloud ذخیره شود. همین که انتخاب‌های خود را انجام دادید، به پایین صفحه بیایید و بر روی گزینه "Back Up Now" تپ کنید.

کلام آخر

همانطور که در گذشته نیز شاهد بوده‌ایم، گاهی اوقات این آپدیت‌های بزرگ می‌توانند برای دستگاه‌های قدیمی مشکلاتی را به همراه بیاورند. برای مثال کاربران آیفون 4 زمانی که به iOS 7 دستگاه را آپدیت کردند با مشکلاتی عملکردی و کوتاه شدن عمر باتری دستگاه مواجه شدند. همه ما چیز‌های جدید را دوست داریم اما بهتر است اگر آیفون 4s یا آیپد 2 در اختیار دارید یک یا دو هفته پس از انتشار رسمی آپدیت iOS 8 صبر کنید تا مشکلات مختلف آن سریعا رفع شود. این کار‌ها باعث می‌شود از برخی مشکلات که ممکن است هنگام بروزرسانی به نسخه بعدی iOS با آن مواجه شوید در امان بمانید.


ویدیو مرتبط :
کیلیپ پد فون ایسوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اپلیکیشن های سرگرم کننده آی‌فون و آ‌‌ی‌پد


یکی از دلایل اصلی شهرت زیاد محصولات اپل، برنامه و بازی های متنوعی است که در فروشگاه اینترنتی آن می توان پیدا کرد. در زمینه ارایه اپلیکیشن به قدری خوب کار می کند که نمی توان به معرفی چند اپلیکیشن محدود بسنده کرد.





صبح بخیر: یکی از دلایل اصلی شهرت زیاد محصولات اپل، برنامه و بازی های متنوعی است که در فروشگاه اینترنتی آن می توان پیدا کرد. این شرکت آمریکایی که به لطف بازگشت استیو جابز، رونق گرفت و برسر زبان ها افتاد در زمینه ارایه اپلیکیشن به قدری خوب کار می کند که نمی توان به معرفی چند اپلیکیشن محدود بسنده کرد. اما چاره نیست و ما در این پست فقط 5 اپلیکیشن را انتخاب و معرفی کرده ایم.


The Drowning


قیمت: رایگان

بازی های تک تیرانداز، ژانر محبوب بازی های موبایل است. تعداد این بازی ها هم کم نیست. اما مهم این است که بازی، سیستم کنترلی ساده و کاربرپسند و رابط کاربری آن واکنش پذیری بالایی داشته باشد. در همین راستا، برنامه نویس های بازی Drowning علاوه بر جوی‌استیکِ روی نمایشگر، طوری آن را طراحی کرده اند که می توانید از کنترل های معمول صفحه نمایش لمسی همچون اشاره، کشیدن انگشت، ضربه و نیشگون هم برای کنترل بازی استفاده و زامبی ها را نابود کنید.




Plants vs Zombies 2

قیمت: رایگان

این بازی تقریبا قدیمی شده بود اما خوشبختانه اپل با طراحی و تولید نسخه دوم آن، ثابت کرد که به فکر دوستداران این بازی هست. کاربران iOS روش بازی را می دانند – هدف شما جمع کردن ارتش گیاهی قوی در برابر زامبی ها متجاوز است. در نسخه دوم، گیاهان جدیدی همچون نی و کلم چینی نیز اضافه شده اند تا آسان تر بتوانید مشکلات را کنترل کنید. لازم به ذکر نیست که تعداد زامبی ها هم بیشتر شده است.  




CARROT Alarm

قیمت: رایگان

تقریبا همه ما از شنیدن صدای زنگ آلارم گوشی هایمان متنفر هستیم. این صدا یعنی باید از خواب ناز بیدار شویم و دوباره روز از نو، روزی از نو! شاید شما هم جزو آنهایی هستید که چند زمان مختلف را کوک می کنید تا بالاخره با آخرین زنگ خودتان را از رختخواب بیرون بکشید.  اصولا هم زنگ هایی را انتخاب می کنید که کاملا هشدار دهنده باشند.



اما یک خبر خوش برای شما داریم. می توانید این روند همیشگی و تکراری را برای خود مفرح و جالب کنید. چگونه؟ با دانلود و نصب CARROT Alarm. این اپلیکیشن، عبارت های جالب و آهنگ های شادی در خود دارد که شما را به بلند شدن از جای خود تشویق می کند. این برنامه صبح ها از شما می خواهد کارهای عجیبی انجام دهید. اگر اعتنا نکنید و دوباره بخوابید، آن وقت است که CARROT قاطی می کند و ... .


Grumpybomb – Grumpy Cat Photobomb

قیمت: رایگان

شاید در وب‌گردی ها یا شبکه های اجتماعی با گربه بداخلاق و همیشه معترض دنیای وب روبه رو شده باشید. در سال 2012 میلادی، MSNBC  این گربه را به عنوان مشهورترین گربه دنیا معرفی و جایزه Webby به او اهدا شد. اکنون این گربه اخمو و غرغرو  پایش به اپلیکیشن های موبایل هم باز شده است. با دانلود و نصب  Grumpybomb می توانید از چهره و ژست های مختلف او و جملات قصارش بهره بگیرید و به عکس ها جلوه طنز و خنده ببخشید.




Fetch – A Boy and his Dog

قیمت: رایگان

این بازی بسیار جالب توجه است و جریان آن حول محور پسرکی است که برای نجات سگ خود تلاش می کند. در یک شب که پسر و سگش در خیابان بودند، سگ توسط شیر آتشفشانی کنار خیابان ربوده می شود و ماموریت پسر این است که او را به خانه بازگرداند. روبات ها، عناصر جنگ و خلبان موشک در این بازی شبیه بازی های قدیمی است. باید بدانید فقط چند مرحله از این بازی رایگان است و نسخه کامل آن را باید خریداری کنید.