دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رانا چه حرف هایی برای گفتن دارد؟


خودرویی که شاید همگان را یاد معجونی از دو خودروی سمند و 206 صندوقدار بیندازد ولی آنطور که در حمایت از رانا اعلام شده به نظر با محصول متفاوتی رو به رو خواهیم بود. این بار نگاهی جزئی به این تاره وارد جنجالی داریم.

هفت صبح: این روزها بازهم یک خودروی ملی دیگر بر سر زبان ها افتاده است. رانا نام محصول جدید! ایران خودروست که با پشتوانه تبلیغات فراوان، توانایی ها و توجهات تولیدکنندگان داخلی و مسوولان، قصد برهم زدن معادلات بازار را دارد.

خودرویی که شاید همگان را یاد معجونی از دو خودروی سمند و 206 صندوقدار بیندازد ولی آنطور که در حمایت از رانا اعلام شده به نظر با محصول متفاوتی رو به رو خواهیم بود. این بار نگاهی جزئی به این تاره وارد جنجالی داریم.



رانا چیست؟

رانا با تبلیغات فراوان تبدیل به اولین خودروی ایرانی مطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده در هنگام تصادف شد و همچنین اولین خودرویی است که استانداردهای آلایندگی یورو 4 و 5 را دریافت کرده است.

پلتفرمی با مالکیت معنوی ایران خودرو با طراحی کاملا جدید در موتور، گلگیرها، چراغ، سپر و صندوق عقب که البته باید گفت هرچه دارد از برادر بزرگترش یعنی 206 صندوقدار دارد.



طراحی

چراغ های LED جلو، رانا را لوکس و گران قیمت نشان می دهد، به خصوص اینکه شبیه لامپ مدل های اخیر Audi است. البته چراغ های عقب هم شبیه Peugeot 407 طراحی شده که بد به نظر نمی رسند!



در کل شمایل کلی رانا هماهنگ تر از 206 SD است (مطمئنا لازم نیست شباهت های پلتفرمی این دو خودرو را یادآور شویم) ولی متاسفانه از کنار دقیقا همان 206 SD است و همان عیب ها را هم حفظ کرده، خصوصا فرم در عقب که قسمت صندوق عقب را به یک جزء اضافی تبدیل کرده است.

ارتفاع زیاد خودرو هم به خاطر جاده ها و خیابان های ایران است و کاریش نمی توان کرد! که اگر کمی ارتفاع کمتر می شد، مسلما خیلی روی نمای اتومبیل خصوصا در نمای بغل تاثیر داشت. البته جای امیدواری است که رانا حداقل از تیبا زیباتر از خط تولید خارج شده و حتی با وجود نقایصش شاید بتواند عرصه را بر تندر 90 هم تنگ کند.





مدل های رانا

رانا تنوع تولید هم دارد؛ مدل اول شامل گیربکس دستی بنزین سوز و دوگانه سوز خواهد بود که تجهیزاتی از قبیل ایربگ راننده، کولر، فرمان هیدرولیک و پخش MP3 با ورودی USB را برای آن در نظر گرفته اند.

مدل دوم هم، گیربکس اتوماتیک با موتور بنزین سوز و دوگانه سوز است و تجهیزات آن شامل ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای ضدقفل ABS، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آینه ها، فرمان هیدرولیک، کولر و پخش CD/MP3 با ورودی USB خواهد بود.





وضعیت بازار

استقبال متقاضیان از پیش فروش رانا در عرض چهار روز به نزدیکی 20 هزار دستگاه رسید اما هنوز بحث های زیادی پیرامون قیمت آن و مسائل حاشیه ای این پیش فروش وجود دارد.

موعد تحویل رانا هم نیمه دوم سال 91 اعلام شده است و از آنجایی که احتمال افزایش قیمت ها در نتیجه نوسانات ارز و بازار وجود دارد قیمت نهایی و دقیق رانا از سوی ایران خودرو اعلام نشده است و این شرکت به اعلام رقمی زیر 15 میلیون تومان برای مدل ساده و بالای 15 میلیون تومان برای فول بسنده کرده است. این درحالی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اصرار بر تعیین قیمت نهایی رانا دارد.



+ داشتن استاندارد آلایندگی یورو 4، امکانات مناسب، طراحی بهتر از تیبا

- هندوانه دربسته است

قیمت: میانگین 15 میلیون تومان؛ البته فعلا

رقبا: تندر 90، سمند سورن، 206 صندوقدار


ویدیو مرتبط :
حرف ها داریم برای گفتن ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنجلوتی: در اروپا هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت



 

 

آنجلوتی

 

کارلو آنجلوتی پس از پیروزی در اولین گام اعتقاد دارد که پاری سن ژرمن به‌زودی حرف‌های زیادی در اروپا برای گفتن خواهد داشت.

نخستین بازی رسمی کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی پاری سن ژرمن برابر تیم دسته پنجمی سنت کلمبا برگزار شد که به پیروزی ۲ بر یک پاریسی‌ها انجامید. در این بازی خاویر پاستوره در دقیقه 53 گل زد و روی پاس زیبای وی نیز دیه‌گو لوگانو در دقیقه 93 توانست گل برتری را وارد دروازه حریف کند. تنها گل سنت کلمبا را نیز مایگا در دقیقه 72 وارد دروازه پاری سن ژرمن کرد.

آنچلوتی در این زمینه گفت: باید بازی بهتری را به نمایش می‌گذاشتیم. زمانی‌که "پاستوره" و "نه‌نه" فرصت زدن گل دوم را از دست دادند، بسیار ناامید شدم. زمانی‌که شما برای گل‌زنی فرصت دارید، باید گل بزنید. اگر نتوانید خود را از حریف پیش بیندازید، تا پایان بازی دچار دردسر خواهید شد.

وی ادامه داد: برای پیشرفت باید سخت تلاش کرد. نمی‌دانم چقدر زمان خواهد برد تا تیم ما در فرانسه تبدیل به بهترین شود ولی به زودی خواهید دید که ما در اروپا نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.