دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رابطه تپش قلب و شکست عشقی !



 

 

شکست عشقی

 

 

محققان می‌گویند که ضربان قلب افراد تحت تاثیر احساساتشان قرار دارد.

 

تحقیقاتی که به تازگی در دانشگاه‌های شهر آمستردام و لیدن هلند انجام شد حاکی از آن است که طرد شدن یک فرد از سوی طرف مقابل ممکن است به ایست قلبی او منجر شود.

 

این تحقیقات همچنین نشان داد که میزان تپش قلب با احساس طردشدگی افراد رابطه دارد و هر چه این احساس بیش‌تر باشد، ضربان قلب هم به همان نسبت کمتر می‌شود.

 

نتایج این تحقیق، توضیحاتی را درباره علت کاهش خورد و خواب بعضی افراد در نتیجه به هم خوردن روابط دوستانه نیز ارایه داده است.

منبع:irannaz.com


ویدیو مرتبط :
چه چیزی باعث تپش قلب می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا «تپش قلب» می‌گیریم؟



 

چرا «تپش قلب» می‌گیریم؟

 

تپش قلب در اكثر موارد به دلیل بیماری قلبی نیست. اضطراب، بی‌خوابی، خستگی و كم‌خونی می‌تو‌اند‌ سبب تپش قلب شود.

 


بابك شریف كاشانی به فارس گفت: تپش‌ قلب می‌تواند به دلیل درگیری‌های قلبی باشد اما همیشه تپش قلب، به دلیل بیماری قلبی نیست.

 


وی گفت:‌ تنگی نفس در حالت خوابیده، ورم اندام‌ها، كبود شدن سر انگشتان و لب‌ها از علائم بیماری قلبی هستند.

 


شریف كاشانی اضافه كرد: پایین نگاه داشتن سطح فشار خون، دریافت رژیم غذایی كم‌چرب، كاهش وزن اضافی، ترك سیگار و تغییر در نحوه زندگی از عوامل پیشگیری‌كننده تپش قلب است.

 


وی گفت: وزن بالا، فشار بر روی قلب را افزایش می‌دهد و در برخی موارد كاهش وزن تنها درمانی است كه مورد نیاز است. انتخاب یك رژیم درمانی سالم و رژیم غذایی بخصوص كاهش سدیم مواد غذایی مصرفی می‌تواند مفید باشد و فرد حداقل باید ۳۰ دقیقه در روز حركات ورزشی متوسط انجام دهد.

 


این متخصص قلب و عروق گفت: علائم بیماری‌های قلبی‌ و عروقی، درد سینه است و با فعالیت و كار سنگین تشدید می‌شود و اگر استرس سبب تشدید درد سینه شود، می‌توان احتمال داد فرد بیماری قلبی و عروقی دارد.

 


وی اضافه كرد: علامت سنگینی نفس بین بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های عضلانی و گاهی بیماری‌های گوارشی مشترك است كه نمی‌تواند علامت دقیقی باشد.