دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

رابطه اشعه موبایل با چروکی پوست


استفاده از فناوری‌های روز دنیا با بیماری‌های مختلفی همراه است که می‌تواند تهدید جدی برای سلامت انسان‌ها محسوب شود.

خبرگزاری مهر: در سال های اخیر و در عصر فناوری، تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ ها بخش جدایی ناپذیری از زندگی امروزه را تشکیل داده اند. اما وسایل ارتباطی جدید با بیماری های مختلفی همراه هستند که در دراز مدت برای انسان خطرناک بوده و می توانند انسان ها را تا پای صدمات و آسیب های جدی پیش ببرند.

رابطه اشعه موبایل با چروکی پوست

خواب نامنظم و افزایش بیماری های مختلف

تلفن های همراه در زمان خواب نیز در نزدیکی تخت یا محل استراحت قرار می گیرند تا با کوچکترین لرزشی به کنترل آنها پرداخته شود. این عادت همیشگی باعث اختلال در خواب و ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد. پزشکان معتقدند الگوی نامناسب خواب با افزایش ابتلا به بیماری های مزمن در ارتباط است.

ارتباط بین ارسال پیامک و کمردرد

نوشتن و ارسال هر پیامک با فشار زیادی بر ستون فقرات همراه است. ارسال دائمی پیامک و زاویه دار بودن سر باعث می شود تا ناحیه گردن و شانه ها دچار سایش شده و ستون فقرات را با مشکلات بسیاری مواجه کند که گاهی اوقات تا اعمال جراحی سخت و چندین ساعته پیش خواهد رفت و منحنی طبیعی ستون فقرات در اثر ارسال دائمی پیامک دچار تغییر شکل می شود.

تاثیر نور آبی موبایل بر پوست

پزشکان معتقدند نور آبی و اشعه تلفن همراه با چروک های پوستی در ارتباط است. اشعه های موبایل به بافت پوستی نفوذ کرده و باعث مرگ سلولی می شوند که در نتیجه با لکه های پوستی و چین و چروک همراه خواهد بود.

تاثیر تلفن همراه بر ضعیفی چشم

نور تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی مانند لپ تاپ، تبلت و تلویزیون های تخت می توانند به چشم آسیب رسانده و باعث ضعیفی چشم شوند.

ارتباط بیماری دست ها و موبایل

محققان معتقدند ارتباط همیشگی و دائمی با تلفن های همراه و لپ تاپ می تواند ابتلا به بیماری های مختلفی مانند التهاب انگشتان، تاندون های دست و ... را به همراه داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
سرطان پوست و ارتباطش با انواع اشعه های خورشید و تاثیرگذاری آن ها بر پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه پوست با کبد



 

رابطه پوست با کبد


راز جوانی در سلامت کبد، قلب،معده و کلیه نهفته است. پوست بدن آینه تمام کبد است همین که روی آن جوش و لک دیدید کبد با کمبود ویتامین( ا) روبرو شده است و کبد شما تنبل شده در این مواقع مصرف روغن زیتون برای بدن مفید است و در بین وعده هایی غذایی گنجاند.

 

● کبد چگونه عضوی است ؟

کبد وظیفه سوخت ساز پروتینها چربیهاو کربوهیدراتها را در بدن به عهده دار د همچنین عمل ذخیره سازی و فعال سازی ویتامینها و املاح مهدنی و تولید صفرا بر عهده کبد است کبد آمونیاک سمی را به اوره تبدیل کرده و خون را از آن پاک می کند اوره و الکل را از خون می زداید و باکتریها و مواد زاید را نیز از بین می برد.

● موارد آسیب رسان به کبد

ِ ▪ اغراط در خوردن

▪ غذاهای چرب

▪ مصرف الکل و سیگار وکافین

▪ انواع داروهای خواراکی به ویژه قرصهای ضد بارداری

▪ شکر زیاد

 

● مصرف موارد زیر برای سلامت کبد توصیه میشود

▪ کنگر یا آرتیشو : داروی کبد است که از جمع شدن چربی هل در سلولهای کبدی جلوگیری میکند

▪ هلو: به علت داشتن برم برای کبد مفید است

▪ سیب باعث تحریک کبد و فعالیت وت ولید خون تمیز می گردد

▪ عصاره لیمو ترش + آب گرم بدون شکر روزی چند لیوان بیماریهای کبد را رفع میکند

▪ بادمجان کبابی برای کبد مفید است

▪ توت فرنگی اعمال کبد را منظم میکند

▪ انگور کبد را تقویت میکند و آن را به فعالیت وا میدارد

▪ گریپ فروت کبد را پاک میکند

▪ کرفس

▪ کاسنی اثرسود بخشی روی کبد دارد

منبع:آفتاب