دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ذخیره فیلمهای 4k با کارت حافظه/ فلش موبایل با 2 پورت USB



اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

اخبار تکنولوژی - ذخیره فیلمهای 4k با کارت حافظه/ فلش موبایل با 2 پورت USB

همه روزه بازار کالاهای دیجیتالی مملو از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا می شود و این محصولات به سرعت پس از تولید و عرضه در کشورهای اصلی، در بازار ایران نیز خودنمایی می کنند؛ از جدیدترین تکنولوژی های تلویزیون، گوشی، کارت حافظه و مادربرد گرفته تا متنوع ترین فلش مموری ها در این بازار یافت می شود.

بازار محصولات دیجیتال هر روز به روزرسانی می شود و حجم انبوهی از محصولات جدید به این بازار وارد می شوند که این موضوع رونق خاصی به بازار بخشیده است.
بازار تازه واردهای محصولات دیجیتالی به شرح زیر است:


تلویزیون های منحنی با کیفیت تصویر UHD
در بازار محصولات صوتی تصویری، اولین تلویزیون دنیا که در آن از دو فناوری Curved (منحنی) و کیفیت تصویر UHDبه طور همزمان استفاده شده به چشم می خورد.
مدل 65HUC9990 سامسونگ که به تازگی وارد بازار شده، دارای صفحه نمایش Curve است که باعث می‌شود کیفیت تصویر دریافتی از چهار گوشه تلویزیون بهبود یابد و تصویر با وضوح بیشتر و دید گسترده تری در اختیار بیننده قرارگیرد؛ با این تکنولوژی بیننده، حتی از زوایای کناری صفحه نمایش نیز، تصاویر را با کمترین میزان اعوجاج و بدون از دست دادن جزئیات آن خواهد دید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

 

این تلویزیون‌، مناسب‌ترین شعاع انحنا (شعاع  4200  میلی‌متر) را در میان تلویزیونهای دارای صفحه نمایش منحنی دارد و این انحنا، بهترین تجربه مشاهده را نسبت به فاصله دید معمولی 3 الی 4 متری برای بیننده فراهم می کند.


این تلویزیون دارای انطباق تصویر 1200هرتز‏، ریموت کنترل هوشمند، روشن شدن آنی، پردازشگر چهارهسته ای پیشرفته، پخش دو محتوا در یک تصویر، 3DFHD، قابلیت ارتقا‌ی سخت افزاری ‌و نرم افزاری، صدای خروجی 60 وات، اسکن تصویر 100 هرتز، اشتراک‌گذاری هوشمند، اتصال بدون سیم به اینترنت و تنظیم نقطه‌ای نور UHD است.


یک فلش موبایل با دو پورت USB
جدیدترین فلش OTG موبایل از خانواده سیلیکون پاور به بازار آمد؛ این محصول که Mobile X20 نام دارد دارای دو پورت microUSB و USB 2.0 است و بدون نیاز به هرگونه کابل یا ارتباط وای‌فای، امکان انتقال آسان اطلاعات از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به PC و بالعکس را فراهم می‌کند تا کاربر دیگر با محدودیت در ظرفیت ذخیره‌سازی روبرو نباشد.


طراحی این فلش مموری به گونه‌ای است که به خاطر دارا بودن دو اینترفیس مجزا، امکان اشتراک‌گذاری و انتقال سریع فایل‌های مختلف را برای کاربر فراهم خواهد کرد؛ انتقال راحت و ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم نظیر سند، عکس، موسیقی و ویدئو میان PC و ابزارهای موبایل سازگار با فناوری OTG از جمله ویژگیهای این فلش مموری است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

 

فلش موبایل جدید سیلیکون پاور تنها 2.8 گرم وزن دارد و مجهز به فناوری COB است که حفاظت کافی از هر دو پورت USB و microUSB  را به عمل خواهد آورد و به خاطر طراحی خاص بدنه و درپوش آن، کاملا در برابر آب و لرزش مقاوم است.
این محصول در ظرفیت‌های 8، 16 و 32 گیگابایت به همراه نرم‌افزار رایگان SP Widget با هفت ابزار امنیتی و دریافت پشتیبان و همچنین نسخه 60 روزه نرم‌افزار امنیت اینترنت نورتون با گارانتی داده پرداز رایانه متین عرضه شده است.


آخرین عضو خانواده HTC وان در بازار
گوشی اچ تی سی وان مینی 2 با دوربین 5 مگاپیکسلی که آخرین عضو خانواده اچ تی سی وان محسوب می شود وارد بازار ایران شده و یک میلیون و 440 هزار تومان قیمت دارد.
این گوشی دارای صفحه نمایش 4.5 اینچیHD  است و با بدنه فلزی، اندازه کوچک و لبه های باریک خود به راحتی در دست؛ جیب یا کیف جا می گیرد و شباهت زیادی به مدل M8 دارد.این گوشی پشتی با انحنای نرم و رنگ خاکستری مفرغی دارد و رنگ نقره ای یخی و طلایی کهربایی این گوشی نیز موجود است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

 

دوربین جلویی این گوشی 5 مگاپیکسل و مجهز به یک تایمر است که به کاربر زمان کافی می دهد تا با خیال راحت خود را برای عکس آماده کند؛ این گوشی همچنین برای اینکه به عکسهای سلفی جنبه ای حرفه ای ببخشد؛ مجهز به قابلیتی با نام تاچ آپ (Touch Up) است که می توان با آن رنگ و کیفیت پوست را بهبود بخشید؛ سرخی چشمها را پاک کرد و  سایه روشن های صورت را تنظیم کرد و همچنان طبیعی باقی ماند.


فناوری "بوم ساوند" در این گوشی نیز برای کیفیت صدا طراحی شده و گوشی با داشتن امپلی فایر، صدایی با کیفیت و  حجیم را از اسپیکرهای دوگانه جلویی بیرون می دهد.


جدیدترین کارت گرافیکهای بازی از خانواده ایسوس
جدیدترین کارت گرافیک ایسوس با نام R9 295X2 که از دو پردازنده گرافیکی پرقدرت بر روی یک بورد بهره می برد وارد بازار شد؛ همچنین 8 گیگابایت حافظه پر سرعت و سیستم خنک کننده ترکیبی (آب/هوا) از دیگر ویژگی های این کارت گرافیک است.


این ابزار کاربردی به کاربران این قابلیت را می دهد تا بتوانند تنظیمات مختلف کارت مانند سرعت پردازنده های گرافیکی به طور جداگانه، سرعت حافظه های گرافیکی، ولتاژ، سرعت فن و غیره را تغییر دهند و بدین ترتیب کاربران کارت R9 295X2 به راحتی می توانند کارت خود را اورکلاک کنند؛ علاوه بر این گیمر ها می توانند به وسیله ابزار اختصاصی ایسوس با نام GPU Tweak Streaming بازی خود را به صورت مستقیم بر روی اینترنت به اشتراک بگذارند.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

   

کارت گرافیک جدید ایسوس مجهز به دو پردازنده گرافیکی از خانواده R9 و دارای فرکانس کاری 1018 MHz است که این موضوع باعث می شود تا بازی بسیار سریعتر، روانتر و بدون کوچکترین مشکلی اجرا شود.
سیستم خنک کننده ASUS R9 295X2 در واقع ترکیبی از روش مایع و هوا است که این سیستم علاوه بر کاهش دما ، از نویز کمتری نیز برخوردار است؛ سیستم خنک کننده دو اسلات این کارت کارایی بالایی در خنک کردن به نمایش می گذارد و طراحی آن بگونه ای است که تمامی قسمت حساس کارت مانند مدار رگولاتور، پردازنده های گرافیکی و چیپ های حافظه به نحوه مناسبی خنک شوند.


مادربورد MSI با پشتیبانی از تمامی کارتهای گرافیک
مادربورد MSI با پشتیبانی از تمامی کارتهای گرافیک وارد بازار شد؛ این مادربورد در استاندارد micro-ATX بوده و مبتنی بر چیپ ست A78 کمپانی AMD است که این مادربورد علاوه بر APUهای جدید Kaveri، از نسل‌های پیشین Richland و Trinity نیز پشتیبانی می کند.

مادربورد A78M-E45 دارای مدار تغذیه‌ای 5 فازی برای پردازنده بوده که توسط هیت‌سینک به خوبی خنک می‌شود؛ سوکت به طور مستقیم به شکاف PCI Express x16 نسل سوم متصل شده تا این مادربورد بتواند از تمامی کارت‌های گرافیکی به‌روز پشتیبانی کند. یک شکاف PCI Express x16 نسل دوم با پهنای باند x4، یک شکاف PCI Express x1 نسل دوم و یک شکاف PCI سایر شکاف‌های توسعه این مادربورد کوچک اما مجهز را تشکیل می‌دهند. این مادربورد به واسطه وجود چهار شکاف حافظه، می‌تواند از 64 گیگابایت حافظه DDR3 تا فرکانس 2133 MHz پشتیبانی کند.


خروجی‌های تصویر مادربورد A78M-E45 شامل خروجی Dual Link DVI، D-Sub و HDMI 1.4a است. از نظر امکانات ارتباطی این مادربورد کوچک و ارزان‌قیمت امکانات مناسبی را به کاربران عرضه می‌کند که در این میان می‌توان به چهار پورت پرسرعت USB 3 در پانل پشت و دو پورت به صورت کانکتور، شش پورت SATA 6GB/s برای پشتیبانی از سریع‌ترین HDDها و SSDها، شبکه Gigabit، صدای هشت کاناله، کانکتور برای موس و صفحه کلید PS/2 و تعدادی پورت USB2 اشاره کرد.


مودم جدید ADSL همراه با دو پردازنده مستقل
مودم دو کاره DSL-N16U ایسوس از قابلیت روتر و مودم برخوردار است و دارای دو پردازنده مستقل و دو پورت WAN ، پورت شبکه Gigabit Ethernet و دو پورت USB  و همچنین شتاب دهنده سخت افزاریNAT است؛ این مدل از سری معروف Black Diamond یا الماس سیاه است که از ویژگی های برتری نسبت به مدل های معمولی برخوردار بوده و به دلیل پشتیبانی از ADSL/ADSL2+ یک مودم نسل جدید محسوب می شود.


این دستگاه علاوه بر مودم از ویژگی روتر بی سیم نیز برخوردار است که می تواند در باند 2.4 GHz سرعتی معادل 300Mbit/s را فراهم آورد. اما وجود دو پردازنده مستقل تضمینی برای یک ارتباط سریع و مطمئن در بستر شبکه بیسیم و با سیم است؛ بهره مندی از دو پورت WAN به کاربران این قابلیت را می دهند تا علاوه بر اتصال به اینترنت از طریق خط تلفن، به یک مودم دیگر برای ارتباط به یک شبکه پر سرعت، متصل شوند.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

 

DSL-N16U دارای دو پورت USB 2.0 است که کاربران می توانند چاپگر و یا اسکنر خود را بدان متصل و آن را در شبکه به اشتراک بگذارند؛ علاوه بر این کاربران می توانند دستگاههای ذخیره سازی تحت شبکه موسوم به NAS را به DSL-N16U متصل و یک سرور چند رسانه ای راه اندازی و فایل های خود را بر روی شبکه منتشر کنند. همچنین اتصال حافظه های فلش به سادگی به این دستگاه امکان پذیر می شود؛ کاربر می تواند به واسطه اتصال دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه و نرم افزار اختصاصی ایسوس با نام Download Master فایل های خود را دانلود و بر روی این تجهیزات ذخیره کند که این موضوع به معنای دانلود بدون وقفه حتی در زمان خاموشی سیستم است.


مودم جدید ایسوس از تکنولوژی ابری - ASUS- نیز پشتیبانی می کند که این ویژگی در واقع به صورت یک اپلیکیشن است که این مودم را به یک سرور ابری شخصی تبدیل می کند و کاربران به وسیله آن می توانند اطلاعات را بر روی شبکه فایل ذخیره کنند و آن را به وسیله ارسال لینک از طریق ایمیل ، پیامک و یا از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.


ذخیره فیلم های 4K با کارت حافظه
با ظهور وسایل پخش فیلم 4K، سری جدید کارت‌های حافظه برای ذخیره‌سازی فیلم‌های با کیفیت 4K وارد بازار شد؛ با استفاده از کارت حافظه Superior UHS-1 (U3) SDHC/SDXC سیلیکون پاور، کاربران قادر خواهند بود عکس و فیلم‌های فوق‌العاده با کیفیت را از طریق گوشی و تبلت خود ضبط کنند.


این کارت‌های حافظه بهبود قابل توجهی را در سرعت انتقال داده ایجاد کرده و ذخیره‌سازی فیلم‌های ویدئویی، عکس‌های دیجیتال و حتی بازی‌های سه‌بعدی با کیفیت را برای کاربران ساده‌تر خواهد کرد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تکنولوژیهای روز دنیا

 

سرعت نوشتن یا اصطلاحا Write سری جدید کارت‌های حافظه سیلیکون پاور، به خاطر پشتیبانی از استاندارد Speed Class 3 به 30 مگابایت بر ثانیه رسیده که با استفاده از آن می‌توان یک فیلم کامل Full HD با کیفیت 1080p را ضبط کرد؛ کارت حافظه U3 سیلیکون پاور در قالب مدل‌های SDHC، SDXC و  microSDHC و در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت عرضه شده که از تمامی دوربین‌های مدل DSLR ، دوربین‌های فیلم‌برداری و ابزارهای الکترونیکی دارای نمایشگر 4K پشتیبانی می‌کند که از آن جمله می‌توان به هندی‌کم 4K سونی، گوشی‌های هوشمند ACER Liquid S2،  SAMSUNG Galaxy Note 3، تلویزیون‌های جدید Lenovo ThinkVision28 4K android AIO،  SONY BRAVIA، SHARP و LG 4K UHD اشاره کرد.

اخبار تکنولوژی - مهر


ویدیو مرتبط :
پروژه RFID یا کارت خوان با AVR | با ذخیره کارت در حافظه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش های رفع مشکلات فلش مموری و کارت حافظه


اگر فلش مموری، کارت حافظه یا هر ابزار ذخیره‌سازی شما به درستی کار نمی‌کند، پاک کردن و حذف پارتیشن‌ها یکی از راه‌های حل مشکل آنها است.

وب سایت آی تی رسان: اگر فلش مموری، کارت حافظه یا هر ابزار ذخیره‌سازی شما به درستی کار نمی‌کند، پاک کردن و حذف پارتیشن‌ها یکی از راه‌های حل مشکل آنها است.

این روش بخصوص برای رفع مشکل حافظه‌هایی که فرمت نمی‌شوند یا میزان حافظه را به صورت صحیح نشان نمی‌دهند، بسیار موثر است و می‌توانید پارتیشن‌هایی را که با برنامه‌های معمول (نظیر مدیریت دیسک پیش‌‌فرض ویندوز) قابل حذف شدن نیستند، حذف کنید.

 همچنین این فرآیند، به صورت کامل تمامی پارتیشن‌های یک دیسک را حذف می‌کند تا دوباره بتوانید آنها را بازسازی کنید.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!

هشدار: این روش تمامی اطلاعات موجود روی دیسک را به صورت کامل و بدون برگشت پاک می‌کند؛ پس اگر هنوز فلش مموری یا کارت حافظه شما قابل استفاده است، از اطلاعات آنها کپی بگیرید؛ همچنین مراقب باشید یک درایو را به اشتباه انتخاب نکنید!

برای دانستن مراحل کار باما همراه باشید:

به عنوان کاربر Adminstrator به منوی Command Prompt وارد شوید:

در ویندوزهای 10 و 8.1 به سادگی می‌توانید  با راست کلیک روی دکمه استارت، یا فشردن هم زمان کلیدهای ویندوز و  X و انتخاب گزینه (Command  Prompt  (admin این کار را انجام دهید.

در ویندوز 7 ابتدا Command Prompt را از منوی استارت پیدا کنید، (می‌توانید آن را سرچ کنید) و سپس با راست کلیک کردن روی آن، گزینه Run as Adminstrator  را انتخاب کنید.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!



از Diskpart برای پاک کردن دیسک استفاده کنید:

دستور Diskpart را اجرا کنید؛ قبل از ادامه توجه کنید که فلش مموری یا کارت حافظه مورد نظر را به کامپیوتر متصل کرده باشید. برای اجرای Diskpart کافی است که پس از تایپ کردن کلمه diskpart در Command Prompt، کلید Enter را فشار دهید.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!

سپس دستور list disk  را تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا پارتیشن‌های فلش مموری (diskpart) نمایش داده شود. از طریق خروجی دستور قبلی، شماره دیسک مورد نظر را پیدا کنید؛  در این قسمت باید خیلی مراقب باشید که دیسک را اشتباهی انتخاب نکنید، چون ممکن است اطلاعات مهمی را برای همیشه از دست بدهید.

در اسکرین‌شات زیر حافظه Disk 0 برابر با 328 گیگابایت و حافظه  Disk 1 به میزان 14 گیگابایت است و بر همین اساس می‌توانیم تشخیص بدهیم که  Disk 0 یکی از درایوهای داخلی کامپیوتر و Disk 1 فلش مموری است. برای انتخاب یک دیسک از دستور # Select disk  استفاده کنید و شماره دیسک را به جای # قرار دهید.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!

دوباره تاکید می‌کنیم که در انتخاب شماره دیسک با دقت عمل کنید، چون اطلاعات دیسک انتخاب شده برای همیشه پاک خواهد شد.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!

حالا دستور Diskpart برای دیسکی که شما مشخص کرده‌اید، انتخاب شده است و هر عملکردی که انتخاب کنید روی دیسک مورد نظر اعمال خواهد شد.

 برای پاک کردن کامل فلش مموری (یا هر دیسک انتخاب شده)، کلمه clean را تایپ کنید و به دنبال آن کلید Enter را بزنید. توجه داشته باشید که با این کار، تمامی اطلاعات دیسک، به صورت غیر قابل بازگشت پاک خواهد شد!

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، پیام "diskpart succeeded in cleaning the disk” را مشاهده خواهید کرد که به معنی موفقیت شما در پاک کردن پارتیشن‌های دیسک است. حالا می‌توانید Command Prompt را ببندید و مراحل بعد را دنبال کنید.



پارتیشن بندی و فرمت کردن دیسک:

حالا باید با استفاده از ابزار Disk Management داخلی ویندوز، فلش مموری خود را پارتیشن بندی و فرمت کنید؛ البته می‌توانستید با استفاده از Diskpart، این کار را هم انجام دهید، اما کار کردن با برنامه‌های دارای رابط کاربری گرافیکی ویندوز، خیلی راحت‌تر است.

برای دسترسی به این ابزار در ویندوز 10 و ویندوز 8.1 روی منوی استارت، راست کلیک و Disk Management را انتخاب کنید؛ در ویندوز 7 می‌توانید کلیدهای ویندوز و R را هم‌زمان فشار داده و در دیالوگ باز شده  "diskmgmt.msc” را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!

خواهید دید که دیسک انتخاب شده هیچ پارتیشنی ندارد؛ روی یک فضای خالی راست کلیک  و گزینه "New Simple Volume”  را به منظور ایجاد پارتیشن و فرمت کردن دیسک با سیستم فایل مورد نظرتان انتخاب کنید. به صورت پیش‌فرض ویندوز فقط یک پارتیشن به اندازه تمام فضای داخلی ایجاد می‌کند.

چگونه مشکلات فلش مموری و کارت حافظه را برطرف کنیم؟!

 اگر این اقدامات موثر نبود و فلش مموری شما به‌درستی کار نکرد یا این که  Diskpart نتوانست دیسک را پیدا یا آن را پاک کند، ممکن است دیسک آسیب سخت افزاری دیده و قابل تعمیر نباشد، اما بیشتر ابزارهای ذخیره سازی که به نظر می‌رسد عمرشان به پایان رسیده است.