دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ذخیره‌ی سریع‌ تصاویر با فرمت دلخواه در نرم‌افزار Paint



 

ترفند کامپیوتر, نرم افزار نقاشی

همان‌طور که می‌دانید توسط نرم‌افزار Microsoft Paint موجود در ویندوز می‌توان تصاویر را ویرایش کرده و آن‌ها را با فرمت‌های مختلفی نظیر JPG و PNG ذخیره کرد. به طور پیش‌فرض هنگامی که بر روی Save کلیک می‌کنید فرمت PNG به عنوان فرمت پیش‌فرض قرار دارد و برای ذخیره فایل با سایر فرمت‌های تصویری بایستی آن‌ها را از منوی موجود انتخاب کرد. این موضوع ممکن است گاهی بسیار خسته‌کننده باشد. در این ترفند قصد داریم روشی را بازگو کنیم که از این پس می‌توانید به آسانی فایل‌ها را به صورت مستقیم و سریع با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید. این ترفند در Paint ویندوزهای 7 و 8 امکان‌پذیر است.

بدین منظور:
ابتدا جهت اجرای نرم‌افزار، کلیدهای ترکیبی Win+R را وارد کرده و در محیط Run عبارت mspaint را وارد نموده و Enter بزنید.
پس از اجرای Paint، بر روی منوی آبی رنگ Paint در سمت چپ بالای صفحه‌ی نرم‌افزار کلیک کنید.
اکنون بر روی فلشی که در سمت راست قسمت Save as وجود دارد کلیک کنید.
خواهید دید که کلیه فرمت‌های موجود برای ذخیره‌ی تصاویر پدیدار می‌شوند. اکنون بر روی فرمت مورد نظر خود راست کلیک کرده و Add To Quick Access Toolbar را انتخاب کنید.
خواهید دید که با این کار آیکنی به نوار ابزار Quick Access (موجود در بالای صفحه‌ی نرم‌افزار) اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آن می‌توانید از این پس به آسانی فایل تصویری خود را با این فرمت ذخیره کنید.
برای سایر فرمت‌های پرکاربرد دیگر نیز می‌توانید این کار را تکرار کنید.

منبع:tarfandstan.com


ویدیو مرتبط :
آموزش تغییر فرمت تصاویر بدون نرم افزار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر17ساله نرم افزار تشخیص سرطان ساخت+تصاویر



دختر17ساله نرم افزار تشخیص سرطان ساخت+تصاویر

دختر 17 ساله ای که موفق به ساخت نرم افزار تشخیص سرطان سینه شده است، جایزه اول گوگل را به خود اختصاص داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دختر 17 ساله ای که موفق به ساخت نرم افزار تشخیص سرطان سینه شده است، جایزه اول گوگل را به خود اختصاص داد. این نرم افزار بر روی گوشی های آیفون نصب می شود و به پزشکان کمک می کند تا وجود سلول های سرطانی را در بافت سینه تشخیص دهند.

بریتنی وینگر، زیست شناسی را با علم کامپیوتر در هم آمیخته و برنامه ای به نام " شبکه عصبی" را طراحی کرده است. این برنامه  توانایی شناسایی 99 درصد از تومورهای بدخیم را دارد. گوگل برای خانم وینگر بورسیه ای 50000 دلاری در نظر گرفته است.

خانم وینگر یکی از 5 دانش آموزی است که از سوی گوگل انتخاب شده و جایزه گرفته اند. یکی دیگر از نوجوانان منتخب جونا کوان نام دارد که به کشفیات جدیدی در مورد آموزش موسیقی به کم شنوایان دست یافته است. ایوان هرویاس، مارکوس اوهاوآ و سرجیو پاسکوآل سه نوجوان دیگری هستند که تحقیقاتی در مورد آلودگی آب آشمامیدنی اسپانیا انجام داده اند./برترینها

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب