دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ذخيره هرتصويرقابل مشاهده درمرورگرFirefox



 

 

ذخيره هرتصويرقابل مشاهده درمرورگرFirefox

 

شايد براي شما نيز اين مشکل پيش آمده باشد که پس از مشاهده يک تصوير در يک صفحه اينترنتي، قصد ذخيره کردن آن را داريد اما به دلايلي نظير بسته بودن راست کليک و يا ساختار صفحه، امکان ذخيره نمودن عکس وجود ندارد. اگر از مرورگر فايرفاکس استفاده مي‌کنيد به سادگي و با استفاده از اين ترفند مي‌توانيد هر تصويري که در صفحه مشاهده مي‌کنيد را مستقيمأ توسط مرورگر اما به روشي غير‌معمول ذخيره کنيد. هم اکنون به معرفي اين ترفند کاربردي خواهيم پرداخت.

 

بدين منظور:
ابتدا توسط فايرفاکس صفحه‌اي که عکس در آن قرار دارد را باز کنيد و اجازه دهيد صفحه کاملأ لود شود.
اکنون بر روي Favicon سايت کليک کنيد. (منظور از Favicon لوگوي کوچک کنار آدرس سايت است که در نوار آدرس مرورگر نمايش داده مي‌شود، به عنوان مثال Favicon صبح بخیر ذخيره هر تصوير قابل مشاهده در مرورگر Firefox است.)
سپس بر روي دکمه More Information کليک کنيد.
اکنون در پنجره Page Info به تب Media برويد.
حال مي‌توانيد کليه تصاوير موجود در اين صفحه را انتخاب کنيد و پيش نمايشي از آن را در قسمت Media Preview ببينيد.
سپس با کليک بر روي دکمه Save as تصوير مورد نظر را ذخيره کنيد.

 

 


ویدیو مرتبط :
دوربین مخفی - مشاهده سرقتدوربین مخفی - مشاهده سرقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعداد در داخل مغز انسان مشاهده شد !



 

اعداد در داخل مغز انسان مشاهده شد

 

 

در یك پژوهش جدید دانشمند‌ان توانستند اعداد و ارقام را در درون مغز انسان‌ها ببینند.

 


به گزارش ایسنا، این دانشمند‌ان، با تحلیل دقیق روی فعالیت مغز می‌توانند بگویند كه فرد مورد نظرشان دقیق چه شماره‌ای را دیده است.

 


در مطالعات قبلی پژوهشگران سلول‌های مغزی را در میمون‌ها شناسایی كرده اند كه با شماره‌ها ارتباط دارند.

 


هر چند دانشمند‌ان مناطقی از مغز را در ارتباط با فعالیت‌های عددی در انسان شناسایی كرده‌اند، اما تاكنون ثابت شده بود كه الگوهای فعالیت مغزی مرتبط با اعداد خاص، پیچیده و مبهم هستند.

 


دانشمند‌ان در این تحقیق روی 10 داوطلب مطالعه كرده و اعداد یا نقطه‌ها را روی یك صفحه نمایش در حالی مشاهده می‌كردند كه بخشی از قشر مخ این افراد در حال اسكن بود. این منطقه از قشر مخ با اعداد در ارتباط است.

 

 

اعداد در داخل مغز انسان مشاهده شد

 


دانشمند‌ان دریافتند وقتی تعداد نقطه‌ها كم باشد، الگوی فعالیت مغز به تدریج و با روندی طبیعی تغییر می‌كند كه قابل تشخیص است، اما وقتی نوبت اعداد می‌شود، این تغییر تدریجی دیگر قابل تشخیص نیست و كار مغز بسیار پیچیده و مبهم می‌شود.

 


به این ترتیب معلوم شد، روش‌های فعلی به اندازه كافی برای تشخیص این پیشرفت مغزی، حساس و كارآمد نیستند و كدگذاری‌های مغزی بسیار دقیق‌تر و حساس‌تر از تصور دانشمند‌ان است.

 


محققان با این مشاهدات نقطه‌یی و رقمی خاطر نشان كردند: ما فقط ارزیابی ابتدایی‌ترین اصول سازنده ریاضی را آغاز كرده‌ایم و هنوز هیچ ایده آشكاری از چگونگی تعامل این اعداد و ارقام در مغز انسان و تركیب آنها با عملیات‌ ریاضی ذهنی انسان نداریم، اما امیدواریم با مطالعات بیشتر به این الگوها و عملكردها دسترسی و آگاهی پیدا كنیم.