دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دیابت و افسردگی، یك تركیب كشنده در زنان



 

 

 دیابت و افسردگی، یك تركیب كشنده در زنان

 

از سوی دیگر افراد دیابتی كه افسرده هم هستند كمتر از خود مراقبت می‌كنند و نمی‌توانند به طور موثر. مشكلات ناشی از دیابت را در خود كنترل و محدود سازند.

 

پزشكان هشدار دادند زنانی كه همزمان به دیابت و افسردگی مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر مرگ و میر بویژه در اثر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند.

 

به گزارش ایسنا، این پزشكان می‌گویند: در واقع خطر مرگ و میر در زنانی كه همزمان به هر دو بیماری مبتلا هستند تا دو برابر افزایش پیدا می‌كند.

 

دكتر فرانك بی هیو، استاد دانشكده پزشكی هاروارد در این باره خاطرنشان كرد: وقتی فردی به هر دو بیماری دیابت و افسردگی دچار باشد در واقع در یك چرخه خطرناك قرار می‌گیرد. چون افراد دیابتی بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند و علت آن یك استرس روانی بلند مدت ناشی از ابتلا به دیابت است. از سوی دیگر افراد دیابتی كه افسرده هم هستند كمتر از خود مراقبت می‌كنند و نمی‌توانند به طور موثر مشكلات ناشی از دیابت را در خود كنترل و محدود سازند.

 

به گزارش هفته نامه بلومبرگ، دیابت نوع دوم و افسردگی هر دو معمولا با الگوی زندگی ناسالم مثل سیگار كشیدن، رژیم غذایی ناسالم و عدم ورزش و تحرك كافی بدنی مرتبط است. بعلاوه افسردگی ممكن است تغییراتی را در سیستم عصبی مغز ایجاد كند كه به شدت روی قلب تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

 

این یافته در مجله آرشیو روانپزشكی عمومی منتشر شده است./عصرایران


ویدیو مرتبط :
نکات کلیدی درمان افسردگی زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناجا: كمتر از یك هفته زنان خیابانی را جمع‌آوری می‌كنیم



 

 

ناجا: كمتر از یك هفته زنان خیابانی را جمع‌آوری می‌كنیم

 

سردار حسین ساجدی‌نیا امروز در حاشیه دیدار مردمی در مركز نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه روز گذشته یك بمب صوتی در بیمارستان الغدیر منفجر شد كه عامل این بمب‌گذاری توسط پلیس دستگیر شده است.

سردار ساجدی‌نیا افزود این فرد به علت اختلاف شخصی با صاحب داروخانه، بیمارستان و با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به بمب‌گذاری كرده است.

* پلیس به دنبال كشف سرنخ برای قتل دكتر سودبخش

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات پلیس در پیگیری قتل 2 پزشك در تهران گفت به دنبال كشف سرنخ برای قتل دكتر سودبخش هستیم.

* كمتر از یك هفته زنان خیابانی را جمع‌آوری می‌كنیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا زمان خیابانی را جمع‌آوری نمی‌كنید، اظهار داشت پلیس در این زمینه آمادگی لازم دارد و می‌تواند ظرف مدت یك هفته همه زنان خیابانی را كه به صورت علنی مرتكب جرم می‌شوند نه آنانكه به صورت پنهان و اینترنتی اقدام می‌كنند جمع آوری كند به شرط آنكه دستگاهی مسئولیت این زنان برعهده بگیرد.

وی در ادامه افزود سازمانهای مردم‌نهاد در این ارتباط می‌توانند فعالیت كرده و در این زمینه با برخی سازمانهای مردم‌نهاد و موسسات خیریه جلساتی را برگزار كرده ایم.

سردار ساجدی‌نیا گفت: «این زنان اگر مرتكب خلافی شوند مجرم هستند اما در حال حاضر موضوع زنان خیابانی یك مشكل اجتماعی است و باید به این ناهنجاری اجتماعی به شكل خود نگاه كرد...../تحلیل:عصرایران