دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دو ایرانی برنده جام جهانی نوآوری تکنولوژی 2012 شدند



جام جهانی نوآوری تکنولوژی

دو ایرانی برنده جام جهانی نوآوری تکنولوژی 2012 شدند
جام جهانی نوآوری تکنولوژی 2012 به دو محقق ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا اعطا شد.
دکتر بابک شادگان، محقق دپارتمان ارتوپدی دانشگاه UBC کانادا که به همراه مهندس بهنام مولوی موفق به دریافت این جایزه شده اند در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار داشت: طرح ما شامل اختراع یک کلاه ایمنی کوچک برای آتش نشانان مجهز به فناوری توسعه یافته نوری بدیعی است که امکان نظارت مستمر بر علائم حیاتی و احتمال مسمویت ناشی از گاز را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: این کلاه ایمنی مجهز به موقعیت یاب (GPS)‌ است که یافتن نیروهای گرفتار در خطر را در حین انجام مأموریت امکان پذیر می کند.
شادگان تصریح کرد: فناوری مورد استفاده در این اختراع، موضوع تحقیق بالینی و مهندسی پزشکی ما در دانشگاه بریتیش کلمبیا طی سال های اخیر محسوب می شود.

جام جهانی نوآوری تکنولوژی

بابک شادگان

منبع:isna.ir

 


ویدیو مرتبط :
کلیپی زیبا از تکنولوژی ساخت توپ جام جهانی 2010

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتسال ایران قهرمان جام جهانی 2012 تایلند شد!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نظرسنجی سایت فوتسال پلنت

فوتسال ایران قهرمان جام جهانی 2012 تایلند شد!

کاربران سایت معتبر فوتسال پلنت، ایران را شانس نخست قهرمانی جام جهانی 2012 تایلند می‌دانند.

 سایت فوتسال پلنت (futsalplanet.com) که در رخدادهای مهم این رشته اقدام به نظرسنجی می‌کند از سه ماه قبل نظرسنجی را با عنوان «چه تیمی قهرمان می‌شود؟» برای جام جهانی 2012 تایلند برگزار کرده است و در حالی که تنها سه روز به پایان مهلت این نظرسنجی باقی مانده، حدود نیمی از کاربران ایران را مدعی اول قهرمانی انتخاب کرده‌اند.

در این نظر سنجی 44 درصد به ایران، 29 درصد ایتالیا، 11 درصد آرژانتین رای داده شده است.

در این نظرسنجی که تا امروز حدود 8100 نفر شرکت کرده‌اند برزیل قهرمان چهار دوره و اسپانیا قهرمان دو دوره جام جهانی، هر کدام تنها سه درصد از رای‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، جام جهانی 2012 از پنجشنبه هفته‌ جاری آغاز می‌شود و ایران در اولین بازی روز جمعه به مصاف اسپانیا خواهد رفت. ایران در این بازی‌ها به همراه اسپانیا، پاناما و مراکش در گروه B قرار دارد./ایسنا