دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دوچرخه‌ای که همراه با کودک رشد می‌کند



ابداعات جدید,اختراعات جدید,عجیبترین دوچرخه
دوچرخه‌ای که همراه با کودک رشد می‌کند

مهندسان نوعی دوچرخه "تکامل‌یابنده" را برای کودکان طراحی کرده‌اند که همراه با مالکش رشد می‌کند و از لحاظ اقتصادی برای والدین بسیار به صرفه است.

به گزارش ایسنا، این سیستم نخست به عنوان یک سه‌چرخه برای کودکان نوپا کار خود را آغاز می‌کند و سپس به یک دوچرخه‌ تعادلی تبدیل و همراه با رشد کودک، بلندتر و بزرگ‌تر می‌شود.

به طور متوسط، یک دوچرخه کودک 250 پوند ارزش دارد و هر کودک در طول رشدش به چهار سه‌چرخه و چهار دوچرخه نیاز دارد.
قرار است ابداع جدید که توسط شرکت YBIKE در نیوجرسی ساخته شده، به بهای 97 پوند فروش برود و حدود بیش از 900 پوند برای والدین صرفه‌جویی اقتصادی به دنبال دارد.

این سیستم به عنوان یک سه‌چرخه کار خود را شروع می‌کند و زمانی که کودک اندکی بزرگ‌تر و دارای اعتماد‌به‌نفس بیشتری می‌شود، چرخ‌های عقبی برای تبدیل‌شدن به یک دوچرخه به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و چرخ عقب بزرگ‌تر در ایجاد تعادل کمک می کند.

همچنین با افزایش سن کودک، می‌توان یکی از چرخ‌های عقب را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی معمولی برای ایجاد دوچرخه تعادلی حذف کرد.
صندلی قابل تغییر با کودکان بین دو و پنج سال رشد می‌کند و ارتفاع آن تا بیش از 37 سانتی‌متر بلندتر می‌شود.
این صندلی مقرارات ایمنی کودکان در اروپا و ایالات متحده را پشت سر گذاشته و خالقان آن یک رقابت را در Kickstarter برای عرضه این محصول ترتیب داده‌اند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
رشد کودک در دوران بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه تختخواب هوشمندی که همراه با کودک رشد می‌کند+تصاویر



اخبار علمی - عرضه تختخواب هوشمندی که همراه با کودک رشد می‌کند+تصاویر

یک شرکت امریکایی تختخواب هوشمندی ارائه داده‌ که همراه با کودک رشد کرده و با استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری تلفن هوشمند همراه، والدین را از احتمال سقوط فرزندانشان از تختخواب یا کابوس‌دیدن آ‌ن‌ها آگاه می‌کند.

تختخواب SleepIQ توسط شرکت Sleep Number ارائه شده و در صورت غلت‌خوردن کودک هنگام خواب، می‌توان آن را طوری سازگار کرد که وی آسایش بیشتری داشته باشد. این سیستم در نمایشگاه ابزار الکترونیکی مصرفی لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شده و شرکت سازنده مدعی است تنها تختخواب دنیاست که همراه با کودک رشد می‌کند.


در اینجا نیازی نیست کودک دستبند هوشمند یا هر نوع گجت پوشیدنی دیگر را به تن کند بلکه کیفیت خواب وی با استفاده از حسگرهایی ارزیابی می‌شود که در تختخواب کار گذاشته شده‌اند. این حسگرها بر میزان تنفس کودک، ضربان قلب و همچنین حرکات او نظارت کرده و از الگوریتمی ویژه برای ارزیابی کیفیت خوابش استفاده می‌کنند.


تختخواب هر شب به کیفیت خواب کودک نمره‌ای می‌دهد و والدین می‌توانند این نمره را بر روی برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمندشان مشاهده کنند.
این تختخواب همچنین به والدین امکان نظارت بر عاداتی مانند ورزش، مصرف کافئین و میزان تماشای تلویزیون تاثیرگذار بر خواب کودک را می‌دهد. چنین موضوعی به آن‌ها کمک می‌کند بر انجام عاداتی که کیفیت خواب شبانه فرزندشان را ارتقا می‌بخشد، تمرکز بیشتری داشته باشند.


زمانی که کودک در آستانه سقوط از تختخواب یا در حال کابوس‌دیدن است، تختخواب، پیغامی را به برنامه گوشی والدین می‌فرستد.
این سامانه اکنون به صورت آنلاین به فروش می‌رسد و بهای آن 1000 دلار اعلام شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,تختخواب هوشمند

تختخواب هوشمند جدید

 

اخبار,اخبار علمی,تختخواب هوشمند

 هشدار تختخواب به والدین در صورت احتمال سقوط کودک

 

اخبار,اخبار علمی,تختخواب هوشمند

برنامه نرم‌افزاری ارائه‌شده به همراه تختخواب جدید

 

اخبار علمی - ایسنا