دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دومین نمایشگاه «ITDMEX » امروز آغاز به کار کرد


دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات ITDMEX در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

فناوران: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات «ITDMEX» امروز ساعت 10 صبح با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران، دبیر شورای عالی فضای مجازی، رییس کمیسیون صنایع و معادن، جمعی از فعالان حوزه ICT و رسانه‌های دیجیتال و تشکل‌های مربوطه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

سال گذشته با واگذاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به بخش‌خصوصی، این نمایشگاه به نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات ITDMEX تغییر نام داد.

اکنون نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال علاوه بر موضوعات نرم‌افزاری و محتوایی، گروه‌های کالایی تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، موبایل، سخت‌افزار حفاظتی، امنیتی، مکا‌ن‌یابی، شبکه، زیرساخت، مراکز داده، شرکت‌های اینترنتی، ماشین‌های اداری، صوتی و تصویری و ... را نیز شامل می‌شود.

دومین نمایشگاه «ITDMEX » امروز آغاز به کار کرد

حضور 180 شرکت در نمایشگاه

رییس هیات مدیره مجمع تشكل‌های فناوری اطلاعات و مجری نمایشگاه ITDMEX در خصوص تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: در اولین دوره نمایشگاه تعداد 164 شركت داخلی و نمایندگی‌های شركت‌های خارجی حضور داشتند و برآورد تعداد مشاركت‌كنندگان دومین دوره نمایشگاه 200 شرکت بود که اکنون بیش از 180 شرکت در حوزه‌های مختلف ICT در نمایشگاه حضور دارند. محمدرضا طلایی افزود: دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای عالی فضای مجازی، اتاق بازرگانی ایران و تشكل‌های بخش خصوصی حوزه IT برگزار شده است.

 اختصاص 4 سالن به نمایشگاه

طلایی همچنین به میزان فضای در اختیار این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال هم اشاره كرد و افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته كه فضایی بالغ بر 6 هزار متر مربع در دو سالن در اختیار نمایشگاه بود؛ فضایی بیشتر از 10 هزار متر مربع در 5 سالن در اختیار این دوره از نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال قرار داده شده است.

 حمایت از شرکت‌های تازه تاسیس

 رییس هیات مدیره مجمع تشكل‌های فناوری اطلاعات با تاكید بر حمایت از شركت‌های تازه تاسیس و نوآور در حوزه فناوری اطلاعات در این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره سعی شده است تا از شركت‌های تازه تاسیس در حوزه فناوری اطلاعات كه دارای نوآوری در این حوزه هستند از طریق ارایه امكانات و تسهیلات ویژه حمایت شود تا در نمایشگاه حضور یابند.

طلایی هزینه شرکت در نمایشگاه را هر متر مربع 71 هزار تومان و هر متر مربع ارزی را 185 یورو به اضافه مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

 برگزاری روتین جلسات شورای سیاست‌گذاری

طلایی در مورد تشكیل جلسات شورای سیاستگذاری با مسوولیت اتاق بازرگانی نیز گفت: برای این نمایشگاه چندین جلسه در محل اتاق بازرگانی از سوی شورای سیاست‌گذاری برگزار شده است و همه دست‌اندركاران دولتی و خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری، شركت سهامی نمایشگاه‌های بین‌‌المللی تهران و دفتر همكاری‌های فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانك مركزی ایران، نیروی انتظامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتحادیه صنف فناوران تهران و تشكل‌های بخش خصوصی در این شورای سیاست‌گذاری حضور داشته‌اند.

 برگزاری نمایشگاه‌های استانی رسانه‌های دیجیتال

طلایی همچنین تاکید کرد: در حال پیگیری برای برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به صورت استانی هم هستیم كه در این صورت می‌توان در فواصل مختلف در هر استان این نمایشگاه را برگزار كرد تا همه علاقه‌مندان به راحتی با آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات آشنا شوند.

 زندگی هوشمند، توسعه اقتصاد و فرهنگ

 شعار نمایشگاه

رییس هیات مدیره مجمع تشكل‌های فناوری اطلاعات گفت: شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال زندگی هوشمند، توسعه اقتصاد و فرهنگ را به عنوان شعار این دوره از نمایشگاه انتخاب کرده است.

طلایی افزود: در انتخاب شعار این دوره از نمایشگاه به نام‌گذاری سال كه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان شده، توجه شده است.

وی گفت: در شعار این دوره از نمایشگاه سعی شده به این نكته كه زندگی هوشمند به ارتقای اقتصاد جامعه كمك می‌كند، تاكید شود.   

 رتبه‌بندی شركت‌های حاضر در نمایشگاه

طلایی همچنین اعلام کرد: در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با نظارت داوران برجسته و متخصص در این حوزه شركت‌های حاضر در نمایشگاه و غرفه‌های آن رتبه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های مختلف از جمله نظر بازدیدكنندگان، شاخص‌های بین‌المللی و ... ارزیابی می‌شود و شركت‌ها و غرفه‌های حاضر رتبه كیفی دریافت می‌كنند.

وی گفت: از جمله شاخص‌های جشنواره ملی بهره‌وری در معرفی بنگاه‌های برتر، بررسی عملكرد بنگاه‌های اقتصادی است كه در حوزه‌های مختلف مانند تجربیات موفق، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری، خلاقیت و نوآوری، بهینه‌كاوی و غیره فعال هستند و در صورت كسب این شاخص‌ها در مراسم روز ملی بهره‌وری، تندیس ملی بهره‌وری دریافت می‌كنند.

طلایی اضافه کرد: امسال در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال براساس تفاهم‌نامه امضا شده با جشنواره‌ ملی بهره‌وری، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به صورت مستقل رتبه بندی خواهند شد.

وی افزود: رتبه‌بندی كیفی شركت‌های حاضر در دومین نمایشگاه‌ بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به نوعی به كیفیت خدمات و فرایندهای تولید درحوزه IT كشور كمك به سزایی خواهد كرد.

 رونمایی از بانک اطلاعات مختصصان ICT

به گفته رییس هیات مدیره مجمع تشكل‌های فناوری اطلاعات همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مرکز تجاری مجازی  ICTکشور نیز راه اندازی می‌شود.

وی افزود: این مرکز تجاری مجازی  به منظور معرفی فعالان اقتصادی حوزه ICT به دو زبان فارسی و انگلیسی در حال طراحی شده است.

طلایی اضافه کرد: مرکز تجاری ICT  کشور بزودی به اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و همچنین رایزنان بازرگانی و سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم تهران معرفی خواهد شد.

وی گفت: در حاشیه دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، بانک اطلاعاتی مختصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور رونمایی می‌شود.

 ارایه نرم‌افزار خبرخوان iTDMEX

ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از ارایه نرم‌افزار خبرخوان نمایشگاه برای کاربران اندروید و آی او اس خبر داد.

علاقه‌مندان به این نمایشگاه می‌توانند با دانلود این نرم افزار از آخرین اخبار و اطلاعات آن باخبر شوند.

بنابر این گزارش، برای این منظور کاربران می‌توانند از طریق پارس هاب با مراجعه به اندروید مارکت و از طریق اپ استور برای آی او اس با جستجوی کلید واژه iTDMEX اقدام به دریافت نرم افزار خبرخوان نمایشگاه کرده و پس از نصب آن خبرهای داغ نمایشگاه را دریافت کنند.

 اضافه شدن سالن میلاد

براساس این گزارش، سالن (31b) نمایشگاه بین‌المللی تهران که به سالن میلاد معروف است به دلیل استقبال زیاد مشارکت‌کنندگان دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به روی آنها گشوده شد.

درحالی که فضای نمایشگاه بالغ بر 10 هزار متر مربع بوده است اما با استقبال شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه در فاصله زمانی دو روز مانده به نمایشگاه درب سالن (31b) به روی مشارکت‌کنندگان گشوده و متراژ مذکور افزایش یافت.


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار سه نمایشگاه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی خودرو در لهستان



نمایشگاه بین المللی خودرو به میزبانی شهر پوزنان در لهستان از فردا ششم آپریل 2016 برابر با هجدهم فروردین ماه آغاز به کار کرده و قرار است به مدت چهار روز و تا تاریخ 9 آپریل به فعالیت خود ادامه دهد .

 این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه خودرو در کشور لهستان محسوب شده و یکی از بزرگترین نمایشگاه های این حوزه در اروپای شرقی به شمار می رود . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، روز نخست افتتاحیه نمایشگاه بین المللی خودروی پوزنان تنها منحصر به بازدید خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جهانی بوده و بازدید عمومی از روز هفتم آپریل امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است در این نمایشگاه ، پنجاه و پنج درصد غرفه ها به صنایع داخلی لهستان اختصاص یافته و 45 درصد نیز به سایر شرکت های بین المللی خودرو ساز ارائه شده است. از مهمترین خودروهایی که قرار است در این نمایشگاه ارائه شوند ؛ می توان به مزدا ام ایکس 5 (Mazda Mx5   ) ، رنو Clio GT و مدل های جدید لامبورگینی که پلیس دوبی جدیدا سفارش داده است  اشاره کرد .

BMW i8 و پژوی DKR  از دیگر خودروهائی هستند که قرار است در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه شود.  در خاتمه گفتنی است که بخش های ویژه ای نیز در این نمایشگاه به معرفی موتور سیکلت ها و صنایع ساخت قطعات و تجهیزات خودروها تعلق دارند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,نمایشگاه ماشین

 

 اخبار گوناگون - سیناپرس