دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دوره 6 ساله ابتدایی از مهر ماه 1390



 

 

 

ابتدایی

 

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال 1390، دوره ابتدایی به صورت 6 ساله آغاز می‌شود.

فاطمه قربان با بیان اینكه از سال 1390 دوره ابتدایی 6 ساله می‌شود، اظهار داشت: برای تحقق این امر نیازمند محتوای جدیدی بودیم كه این امر در حال انجام است.

وی در ادامه افزود:‌ با كمك سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آْموزشی وزارت آموزش و پرورش برای پایه اول و ششم ابتدایی، محتوای جدید در دست تهیه است و بر همین اساس آموزش معلمان باید به طور جدی در دستور كار قرار گیرد.

قربان به ایجاد كارگروه ویژه ابتدایی اشاره كرد و گفت‌: دوره ابتدایی مهمترین دوره زندگی هر انسان است و اگر فرد دوره ابتدایی خوب و پرباری داشته باشد، آینده خوبی را هم خواهد داشت؛ از این‌رو باید به این دوره نگاه ویژه شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأثیراتی كه دوره شش ساله ابتدایی می‌تواند در رشد آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان داشته باشد،‌ تصریح كرد: قطعاً 6 ساله شدن دوره ابتدایی تأثیر خوبی بر روی رشد فكری دانش‌آموزان خواهد داشت ضمن اینكه نخستین گام در راستای تحول بنیادین، تغییر نظام ساختار آموزشی ابتدایی به دوره 6 ساله است.

قربان به نظر خانواده‌ها درباره 6 ساله شدن دوره ابتدایی اشاره كرد و اظهار داشت: قطعاً رضایت خانواده‌ها بستگی به عملكرد ما دارد؛ از این‌رو تمام تلاش‌ خود را می‌كنیم كه رضایت والدین را جلب كنیم...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
تیتراژ ابتدایی ماه عسل سال 1390

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدارس ابتدایی كشور از مهر ماه پنج روزه می‌شوند



 

مدارس ابتدایی كشور از مهر ماه پنج روزه می‌شوند

 

با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، زمان آموزش در مدارس ابتدایی از ابتدای مهر ماه 1390 در پنج روز سامان دهی می شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و سامان دهی و بهینه كردن زمان آموزشی در مقطع ابتدایی و توجه بیشتر به بحث تعلیم و تربیت در خانواده و تحكیم بنیان خانواده، مدارس ابتدایی سراسر كشور از آغاز سال تحصیلی جدید پنج روزه اداره خواهد شد و دانش آموزان ابتدایی روز پنجشنبه در كنار خانواده خود حضور خواهند یافت.

براساس این گزارش، از 15 فروردین ماه مدارس ابتدایی كه آمادگی داشته باشند می توانند به صورت داوطلبانه با هماهنگی مناطق آموزش و پرورش خود نسبت به اجرای این طرح اقدام نمایند.

گفتنی است: با اجرای شدن این طرح از سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه ابتدایی به صورت دو نوبته نخواهد بود.... / تحلیل : عصر ایران