دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دوربین تخصصی دیجیتال برای عکس سیاه و سفید


دوربین M Monochrom لایکا نخستین دوربین دیجیتالی است که به‌طور اختصاصی برای عکاسی فول‌فریم سیاه و سفید طراحی شده است. این دوربین همچنین با همه لنزهای Leica M سازگاری دارد.





صبح بخیر:  دوربین M Monochrom لایکا نخستین دوربین دیجیتالی است که به‌طور اختصاصی برای عکاسی فول‌فریم سیاه و سفید طراحی شده است. این دوربین همچنین با همه لنزهای Leica M سازگاری دارد.

دوربینی دیجیتال که فقط به صورت سیاه و سفید عکاسی می‌‌کند؟ بله! دقیقا همین طور است. شاید ایده دوربین مونوکروم لایکا برای عده‌‌ای خنده‌دار و مسخره به نظر برسد مخصوصا اینکه برای چنین دوربینی باید 6 هزار و 120 پوند هم هزینه کرد اما لایکا مطمئن است که برای چنین دوربین تک رنگی بازار فروش خوبی خواهد داشت.

ثبت سیاه و سفید خاطره ها

در کنار دوربین‌هایی همچون دوربین کامپکت V-Lux 40 لایکا، سری ایکس لایکا X2 و دوربین گران‌قیمت M9-P Edition Hermes لایکا، دوربین مونوکروم لایکا چیزی نیست که ما قبلا نمونه آن را دیده باشیم.

با اینکه دوربین‌‌های دیجیتال موجود در بازار ممکن است فیلتر مونوکروم را در کنار حسگر RGB رنگی خود داشته باشند، مونوکروم M با حسگر CCD 18 میلیون پیکسل خود بدون هیچ رنگی آمده است تا بخشی از بازار را متوجه خود کند.

عکاسی سیاه و سفید هنوز میان اتحادیه فیلم سازها رواج دارد و لایکا شاید با در نظر گرفتن این بازار محدود این دوربین خود را طراحی و تولید کرده است.

طراحی

طراحی بدنه این دوربین نیز همچون دیگر اعضای خانواده لایکا، سبک قدیمی دارد. شاید بتوان گفت با اندازه 139×37×80 کمی چاق است. وزن آن نیز 600 گرم است یعنی چندان سبک هم نیست اما مزیت این چاقی و سنگینی در کیفیت عالی  بدنه این دوربین است که آن را همچون یک تانک مستحکم کرده است. جنس بدنه از آلیاژ منیزیوم است که با چرم مشکی پوشیده شده است. در ضمن، در زیر این بدنه بزرگ یک لنز فول‌فریم قرار دارد که مخصوص دوربین‌‌های DSLR می‌‌باشد.

مونوکروم لایکا به همراه لنز بسیار عالی APO-Summicron-M 50mm f/2 ASPH عرضه می‌‌شود و از آنجا که این دوربین از سیستم لنزهای M لایکا استفاده می‌‌کند، شما می‌‌توانید هر نوع لنزی از این خانواده را که می‌‌خواهید، انتخاب و روی دوربین نصب کنید. لنزهای M لایکا از سال 1954 میلادی تولید و عرضه می‌‌شوند از این رو دست کاربر برای انتخاب از میان آنها حسابی باز است.

ثبت سیاه و سفید خاطره ها

صفحه‎نمایش


صفحه‌نمایش دوربین مونوکروم لایکا، 2.5 اینچ TFT LCD است که کمی کوچک به نظر می‌‌رسد. اما این نمایشگر وضوح 230 هزار نقطه‌‌ای دارد و به همین دلیل به اندازه کافی برای نمایش عکس‌ها شفاف و باکیفیت هست. در ضمن، مونوکروم ویزور نوری نیز در بالای صفحه‌نمایش کوچک خود دارد.

باتری

مونوکروم یک باتری قابل شارژ لیتوم یونی 1900 آمپر ساعتی دارد.

ثبت سیاه و سفید خاطره ها

کیفیت عکس

کیفیت عکس‌‌های دوربین مونوکروم لایکا بسیار عالیست. با اینکه این دوربین فقط سیاه و سفید عکس می‌‌گیرد اما کیفیت عکس‌‌های آن خوب است. در مقایسه با دوربین‌‌های معمولی که سیاه و سفید هم عکاسی می‌‌کنند، مونوکروم عکس‌‌های شفاف‌تر و با کیفیت‌تری را ارائه می‌‌دهد.

نتیجه گیری

دوربین مونوکروم Leica M تا حدی غیرمعمول به نظر می‌‌رسد. شاید پول دادن برای دوربین چاق و سنگینی که نمی‌تواند به‌طور رنگی عکس بگیرد تا حدی غیر معقول به نظر برسد اما پس از خرید آن بعید است که پشیمان بشوید. شاید به نظر برسد که ما به دوربین مونوکروم و تک رنگ نیازی نداریم اما خریدن آن خالی از لطف نیست زیرا کیفیت عکس‌‌های خوبی دارد.


ویدیو مرتبط :
‫آموزش سیاه سفید کردن عکس.عکاسی سیاه سفید.پلاگین سیاه سفید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین دوقلوهای سفید و سیاه از یک پدر و مادر+عکس



 

 

دوقلو,دوقلوهای سفید و سیاه

 

اولین دوقلوهای سفید و سیاه جهان از یک پدر و مادر با نژادهای متفاوت متولد شده اند.به گزارش ایران ناز جیمز و دانیل کلی برادران دوقلوی همسان انگلیسی ۱۸ سال دارند ولی یکی سفید پوست است و دیگری رنگ پوستش سیاه است.

 

اولین دوقلوهای همسان سیاه و سفید انگلیسی حاصل ازدواج آلیسون و ارول کلی دو زوج با نژادهای مختلف هستند که روزنامه گاردین به نقل از پزشکان، توزیع ژنهای آنها را جدا از هم توصیف کرده است.

 

دوقلو,دوقلوهای سفید و سیاه

 

دکتر جیم ویلسون، متخصص ژنتیک جمعیتی در دانشگاه ادینبورگ در گفتگو با این روزنامه علت سیاه و سفید شدن برادران کلی را ژنهای پدر عنوان می کند که مسئله ای ارثی دارد. ارول کلی اصالتی جامائیکایی دارد و دارای یک ژن مربوط به پوست بدن است که تقریباً نادر است ولی در مردم کشور بومی اش فراوان دیده می شود.

 

به گفته پزشکان برادران دوقلوی انگلیسی علاوه بر پوست صورت در بسیاری از موارد دیگر نیز تفاوت دارند./ایران ناز