دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ده چیز دیگر که باید در مورد گلکسی نوت ۴ سامسونگ بدانید!



گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

ده چیز دیگر که باید در مورد گلکسی نوت ۴ سامسونگ بدانید!
تلفن هوشمند  Galaxy Note 4  یک دستگاه بزرگ برای شرکت بزرگ سامسونگ محسوب می‌شود و بدون شک در سال‌های آینده میلیون‌ها دستگاه از این تلفن‌های هوشمند در جهان فروخته خواهد شد، پس مطمئناً تعداد زیادی هوادار در دنیا خواهد داشت. حال شاید دانستن برخی از قابلیت‌های آن بتواند در شناختن هرچه بیشتر این تلفن همراه فوق‌العاده، به شما کمک کند، در اینجا ما با یکدیگر 10 ویژگی این تلفن هوشمند که هرکسی باید بداند را مرور می‌کنیم.


1- تغییرات نرم‌افزاری ظریف ولی معنادار نسبت به Galaxy S5
با توجه به اینکه Galaxy Note 4 و Galaxy S5 دارای مشخصات نرم‌افزاری بسیار شبیه به یکدیگر هستند ولی ما شاهد تفاوت‌های معناداری بین این دو هستیم، شرکت سامسونگ از Note4 و Galaxy Alpha به‌عنوان پلتفرم‌هایی برای اعمال تغییراتی در رابط‌های کاربری آن‌ها استفاده کرده است تا بتواند به زیباتر کردن این رابط‌ها کمک کند.

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
- لانچرها پاک‌سازی‌ شده‌اند تا بتوان هرچه بیشتر به کاهش انیمیشن‌ها و سایه‌ها کمک کرد.
- طراحی دکمه‌ها بازنگری شده است تا به اصول طراحی مدرن، هرچه بیشتر نزدیک شوند، منوی تنظیمات زمینه آبی و سیاه خود را با زمینه سفید و کلمات مشکی عوض کرده است تا سازگاری آن با چشم بهتر شود.


- این‌ها تغییراتی است که تا از تلفن استفاده نکنید متوجه آن‌ها نمی‌شوید ولی اگر مقایسه‌ای با مدل‌های قبلی این شرکت بخواهیم داشته باشیم می‌شود گفت که سامسونگ در جهت درست در حال حرکت است.


2- نوت 4 دارای قابلیت Smart Stay است

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
آیا ویژگی منحصربه‌فرد تعقیب صورت و چشم در Galaxy S3 را به خاطر دارید؟ خوب، حالا بایستی بگوییم که Galaxy Note 4 نیز دارای یک ویژگی مشابه منحصربه‌فرد بنام Smart Stay است که بدین گونه عمل می‌کند که تا زمانی که شما به صفحه‌نمایش تلفن همراه خود نگاه می‌کنید صفحه‌نمایش روشن می‌ماند و خاموش نمی‌شود خوب است که بدانید این ویژگی انتخابی است و در صورت عدم نیاز می‌توانید آن را خاموش کنید. جالب است بدانید که بعضی قابلیت‌ها مانند Smart Rotation در نوت 4 حذف شده‌اند.


3- Adaptive Display  یا همان نمایشگر انطباق‌پذیر
دیگر شکی وجود ندارد ه نمایشگر QHD موجود بر رو Galaxy Note 4 یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار است و همچنین نرم‌افزارهای موجود در این تلفن نیز به بهبود عملکرد این صفحه‌نمایش کمک می‌کند.

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
نمایشگر انطباق پذیر بدین گونه عمل می‌کند که تلفن شما به‌صورت خودکار با توجه به نوع کاری که در حال انجام با تلفن خود هستید صفحه‌نمایش را بر روی حالات مختلف تنظیم می‌کند، یعنی اینکه با توجه به نیاز صفحه‌نمایش نیز المان‌های تصویر مانند اشباع رنگ، گاما، تیزی و … را تغییر می‌دهد و شما همیشه بهترین ترکیب‌بندی رنگ‌ها و نور را خواهید داشت.


4- با وضوح QHD دیگر هیچ پیکسلی را نخواهید دید

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 

با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با وضوح QHD یعنی 2560*1440 پیکسل به‌صورت اصولی غیرممکن است که شما بتوانید پیکسلی را درون نمایشگر پیدا کنید مگر اینکه از ابزارهای بزرگ کننده مثل ذره‌بین استفاده کنید. این رزولوشن و ابعاد صفحه‌نمایش یعنی چیزی در حدود 515 ppi یا همان پیکسل بر اینچ، درحالی‌که میدانیم برای کیفیت‌هایی بالاتر از 400 ppi دیگر توانایی دیدن پیکسل‌های صفحه‌نمایش از فواصل معمولی وجود ندارد.
با کمک صفحه‌نمایش فوق‌العاده Galaxy Note 4 به نظر می‌رسد که دیگر جنگ پیکسلی بین شرکت‌ها به پایان خواهد رسید زیرا اگر شما چشمان خود را به صفحه‌نمایش Note 4 نیز بچسبانید دیگر پیکسلی نخواهید دید.


5- امکان ارتقای حافظه را تا 128 گیگابایت دیگر در اختیار دارید

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
حافظه‌ داخلی 32 گیگابایتی برای شما کافی نیست؟ مشکل بزرگی به وجود نیامده شما می‌توانید از حافظه‌های microSD تا سقف ظرفیت 128 گیگابایت استفاده کنید و از افزایش حافظه لذت ببرید.


6- شما می‌توانید همزمان از 5 اپلیکیشن هم‌زمان درون این تلفن هوشمند استفاده کنید

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
Galaxy Note 4 یک امکان جدید برای چندوظیفگی دارد به نام Popup. این ویژگی بدین‌صورت است که شما می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از چندین پنجره باز استفاده کنید و هر زمان با حداکثر سرعت بین این پنجره‌ها حرکت کنید و از امکانات آن‌ها استفاده کنید بدین گونه سرعت شما در هنگام کار کردن با موبایل افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. حالا نه تنها می‌توانید دو اپ را در کنار یکدیگر قرار دهید بلکه اپلیکیشن‌ها را به صورت پنجره‌های باز و یا کوچک شده روی آن‌ها قرار دهید.

 

7- توانایی استفاده از اثرانگشت برای استفاده از امکانات PayPal

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
شاید به نظر خیلی از افراد قابلیت شناسایی اثرانگشت موجود بر روی دکمه Home تلفن Note 4 جزو قابلیت‌هایی باشد که خیلی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد ولی با اضافه کردن امکان استفاده از PayPal توسط اثرانگشت این ویژگی نیز کارایی زیادی پیداکرده است.
شما بعدازاینکه اثرانگشت خود را ثبت کردید (برای باز کردن قفل تلفن همراه) می‌توانید با کمک همان اثرانگشت وارد اپلیکیشن پرداخت PayPal شوید و بدون نیاز به واردکردن کلمه ایمنی خرید خود را به‌سادگی و امنیت هرچه‌تمام‌تر انجام دهید. (هرچند متأسفانه استفاده از این سرویس‌ها برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست)


8- قلم تلفن Galaxy Note3 بر روی تلفن Galaxy Note 4 نیز به‌خوبی کار می‌کند

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
یکی از نکات جالب درباره قلم‌های سری نوت 3 و نوت 4 این است که قابلیت استفاده بر روی دستگاه‌های دیگر را نیز دارند بدین گونه که آن‌ها ازنظر عملکرد با یکدیگر بروی دستگاه‌های متفاوت تفاوتی ندارند و تفاوت آن‌ها صرفاً در شکل ظاهری آن‌ها است. البته نمی‌توانید قلم نوت 3 را درون نوت 4 خود جای دهید.


9- کاورهای S-View Flip بر روی تلفن شما با Hangouts مشکل دارند

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
احتمالاً این مورد شما را سورپرایز نخواهد کرد، ولی اگر شما تصمیم به استفاده از کاورهای گفته شده را دارید بایستی بدانید که این کاورها با برنامه Hangouts مشکلاتی را دارند! زیرا تماس‌های برقرار شده توسط Hangout به‌درستی از درون کاور گوشی شما نمایش داده نمی‌شوند.
مشکل دیگر برای این کاورها این است که زمانی که شما وسط تماس هستید و به دلیلی درپوش کاور را می‌بندید گاها این عمل باعث قطع شدن تماس شما می‌شود.


10- هنوز امکان استفاده از شارژرهای بی‌سیم به وجود نیامده است

 

گلکسی نوت ۴,تلفن هوشمند  Galaxy Note 4,گوشی

 
شاید با وجود طراحی خوب درگاه USB تلفن‌های Note 4 باز انتظارها پاسخ داده نشده است و همه منتظر ورود شارژرهای بی‌سیم بوده‌اند اما شرکت سامسونگ اعلان کرده که برنامه‌ای برای ورود این نسل از شارژرها به بازار را دارد ولی فعلاً از زمان ورود این شارژرها به بازار خبری به گوش نمی‌رسد، پس بایستی بیشتر صبر کنیم تا شاهد این تحول باشیم. همچنین درب پشتی فعلی نوت 4 قابلیت شارژ بی‌سیم را ندارد و برای استفاده از شارژرهای استاندارد بی‌سیم Qi باید کاور مخصوص آن را تهیه کنید.
منبع : farnet.ir


ویدیو مرتبط :
مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 5 و سامسونگ گلکسی نوت 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا سامسونگ گلکسی نوت ۲ اینقدر طرفدار دارد ؟



چرا سامسونگ گلکسی نوت ۲ اینقدر طرفدار دارد ؟

در طول دو ماه گذشته ، حدود ۵ میلیون دستگاه سامسونگ گلکسی نوت ۲ فروخته شده است و این تبلت فون هوشمند به یکی از محبوبترین دستگاههای بازار تبدیل شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گوشی سامسونگ - گلکسی نوت ۲ حالا رسما" یک موفقیت برای کمپانی سامسونگ محسوب می شود. در تاریخ ۲۶ نوامبر یعنی دقیقا" دو ماه بعد از ورود این تبلت فون به بازار ، کمپانی سامسونگ اعلام کرد که ۵ میلیون نسخه از این دستگاه فروخته شده است.

اما چرا گلکسی نوت ۲ به چنین موفقیت چشمگیری دست یافت؟ این تبلت فون چه کاری می تواند انجام دهد که سایر محصولات موجود در بازار نمی توانند انجام دهند؟

طراحی این تبلت فون بسیار عالی و ممتاز است :

سامسونگ گلکسی نوت ۲ از لحاظ طراحی یکی از زیباترین محصولات موجود در بازار است . این دستگاه یک نمایشگر ۵.۵ اینچی دارد و ضخامت آن فقط ۹.۴ میلی متر است بنابراین این دستگاه از بیشتر دستگاه های موجود در بازار باریکتر است.از نظر کسانی که از این گوشی استفاده کرده اند ، بزرگترین مزیت این تبلت فون نمایشگر بزرگ آن است .

قلم این تبلت فون خیلی کارایی دارد و واقعا" خوب کار می کند :

یکی از خصوصیات ویژه و متفاوت گلکسی نوت ۲ ُاین است که این تبلت فون همراه یک قلم مخصوص به بازار عرضه شده است . بنا براین شما می توانید برای انجام کارهای مختلف علاوه بر انگَشتهایتان از قلم هم استفاده کنید .

امکان بازکردن چند پنجره مختلف بطور همزمان:

نرم افزار اندروید گلکسی نوت ۲ به شما این امکان را می دهد که بطور همزمان چند پنجره را باز کنید.به عبارت دیگر شما می توانید بطور همزمان دو برنامه را روی صفحه نمایش باز کنید و در حالیکه با یکی از این برنامه ها کار می کنید ، برنامه دیگر را هم ببینید .

سامسونگ گلکسی نوت ۲ یک دستگاه کوچک قدرتمند با مشخصات بسیار بالاست:

این تبلت فون یک پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی چهارهسته ای دارد،علاوه براین ، یک تراشه گرافیکی بسیار قدرتمند نیز دارد و در نتیجه مصرف کنندگان آن می توانند کارهای پیچیده مختلفی با این تبلت فون انجام دهند./پرتال آفتاب