دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ده عادت مهم مخرب مغز



دخانیات, مصرف زیاد قند, آلودگی هوا

فرمان تمام حركات ارادی بدن از مغز صادر می‌شود و تمام احساس‌ها در مغز پردازش می‌شود.

1- عدم مصرف صبحانه : افرادی كه صبحانه نمی خورند سطح قندخون پائین تری خواهند داشت ، این مسئله منجر به نرسیدن مقدار كافی مواد غذائی به مغز و در نتیجه دژنراسیون ( تحلیل بافت ) مغز خواهد شد .

۲ - پرخوری : پرخوری باعث سفتی شریانهای مغزی و در نتیجه منجر به كاهش قدرت مغز می شود .

۳ - دخانیات : مصرف دخانیات باعث چروكیدگی متعدد مغز و در نتیجه بیماری آلزایمر می شود .

۴ - مصرف زیاد قند : مصرف زیاد قند می تواند باعث تداخل در جذب پروتئین ها و سایر مواد غذائی و در نتیجه سوء تغذیه شده و باعث اختلال در تكامل مغز شود .

۵ - آلودگی هوا : مغز بزرگترین عضو مصرف كننده اكسیژن در بدن ما است . هوای استنشاقی آلوده باعث كاهش اكسیژن رسانی به مغز و در نتیجه كاهش كارائی مغز خواهد شد .

۶ - كم خوابی : خواب به مغز ما اجازه استراحت می دهد . محرومیت از خواب به مدت طولانی باعث تسریع مرگ سلولهای مغزی می شود .

۷ - پوشاندن سر هنگام خواب : خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش غلظت دی اكسیدكرین و كاهش غلظت اكسیژن شده كه می تواند منجر به اثرات مخرب مغزی شود .

۸ - كاركردن سخت فكری در طی بیماریها : كار فكری زیاد یا مطالعه در هنگام بیماری منجر به كاهش كارائی مغز و افزایش صدمه به مغز می شود .

۹ - فقدان تحریك فكری : تفكر بهترین راه تمرین مغز است . فقدان فعالیت فكری می تواند باعث چروكیدگی مغز شود .

۱۰ - بندرت صحبت كردن : مكالمه هوشمندانه باعث تسریع كارائی مغز می شود .

منبع:konjkav


ویدیو مرتبط :
‫اثرات مخرب الکل بر روی مغز انسان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آثار مخرب تماشای تلویزیون بر کودکان ناشی از عادت والدین است



تلویزیون,آثار مخرب تماشای تلویزیون,عوارض تماشای بیش  از حد تلویزیون

آثار مخرب تماشای تلویزیون بر کودکان ناشی از عادت والدین است
براساس نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه بریستول در انگلستان انجام شده کودکانی که والدین آنها وقت زیادی صرف تماشای تلویزیون می‌کنند سه برابر سایر کودکان احتمال دارد چنین عادتی را کسب کنند.
 در این پژوهش مشخص شده که به خصوص عادت و سلیقه پدر‌ها در تماشای برنامه‌های تلویزیونی در روزهای تعطیل آخر هفته روی فرزندان دختر تاثیر زیادتری می‌گذارد.


 پژوهش جدید دانشگاه بریستول روی کودکان پنج و شش ساله در ۱۰۰۰ خانواده از ساکنان این شهر انجام شده که ابتدا از والدین سئوال شده که آنها و فرزندانشان در طول روزهای عادی چند ساعت را برای تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیو‌تر و یا بازیهای کامپیوتری چه روی صفحه تلویزیون و چه در تلفن‌های موبایل صرف می‌کنند. جمع آوری این اطلاعات نشان داد که ۱۲ درصد از پسربچه‌ها، ۸ درصداز دختر بچه‌ها و ۳۰ درصد از والدین در روزهای معمولی هفته به طور متوسط دو ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند.


کودکان خانواده‌هایی که والدین آنها روزانه بیش از دو ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند سه برابر سایر کودکان به احتمال زیاد همین عادت را تکرار خواهند کرد. ساعاتی که مادر خانواده صرف تماشای تلویزیون می‌کند در شکل دادن به عادت کودکان از ساعاتی که پدر صرف این کار می‌کند تاثیر گذار‌تر است.


پژوهشگران دانشگاه بریستول می‌گویند کشف این موضوع که عادت والدین در تماشای تلویزیون روی کودکان تاثیر مستقیمی دارد نکته بسیار مهمی است چون در سالهای اخیر بیماری‌ها و خطرهای مهمی برای سلامتی افراد تشخیص داده شده که همه آنها به میزان تماشای تلویزیون مربوط می‌شوند.

از جمله بیماریهایی که به تماشای بیش از حد تلویزیون مربوط می‌شوند می‌توان به افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت نوع دو اشاره کرد که میزان مرگ و میر در افراد بالغ را افزایش می‌دهند که در سنین کمتر نیز مشکل اضافه وزن و ابتلا به چاقی مفرط با میزان تماشای تلویزیون ارتباط دارد.

منبع:yjc.ir