دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ده درس مهم در زمینه تجارت اینترنتی




ده درس مهم در زمینه تجارت اینترنتی

 

در جهان امروز بحث تجارت اینترنتی و شاخه های مختلف آن به یکی مهمترین بخش های فناوری تبدیل شده است. اما بسیاری از افراد از نکات این مبحث بیخبرند. تفکرات عام مردم نیز در این مورد بی تاثیر نبوده است. قصد داریم تا 10 درس مهمی که پس از سالها کسب تجربه در این زمینه را به دست آورده ایم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

درس اول
یکی از کارهائی که باید اولویت بالائی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان سایت شما است. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرسها بپردازید. تهیه یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائه یک خبرنامه الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هرچیز دیگری که دوست دارید ارسال کنید.
توجه داشته باشید که تا زمانی که لیست شما کوچک است، می توانید آنرا توسط نرم افزار پست الکترونیک موجود در رایانه خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت لیست باشید و یا از سایت های مخصوص این کار استفاده کنید.

 

درس دوم
سایت شما ممکن است باعث پیروزی یا شکست شما شود. یک سایت با ظاهر حرفه ای نقش اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یک سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتما یک نفر حرفه ای  برای این کار استخدام کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخشهای Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختارمناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامتر های متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما موثر هستند. وجود یک مشاور در این زمینه در کنار شما، خیلی به شما کمک می کند.

 

درس سوم
اگر می خواهید پول زیادی بدست آورید، باید یک بازار خاص را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی که نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نکنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه کنید. مثلا برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است را انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یک کتاب فروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی.

 

درس چهارم
ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. کلید ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما، برقراری هرچه بیشتر ارتباط از سایر سایتها به سایت شما است. هرچند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیک به سایت شما عبارت است از:

 

- برنامه همکاری فروش (Affiliate program) - چنین برنامه ای به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایتها به سایت شما کمک می کند. موضوع از این قرار است که شما برنامه ای طراحی می کنید که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد، درصدی از فروش به او تعلق می گیرد. حتی برخی برنامه ها، در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.


- ارائه خدمات و محصولات رایگان - ارائه چنین امکانات رایگانی به جذب ترافیک زیاد به سایت شما کمک خوبی می کند. مثلا ارائه مقالات رایگان که دیگران بتوانند در سایت خود از آنها استفاده کنند و به سایت شما ارتباط دهند. کتاب های الکترونیک رایگان، نرم افزار، فایل های صوتی که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودی های طراحی شده برای گوشی های موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

 

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سود آورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از:
- نرم افزار
- اطلاعات
- سایت های اختصاصی
- خدمات اینترنت

 

درس ششم
معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می کنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید. این کار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاق های گفتگوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی می زند. شما باید در میان مخاطبین خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسائی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می کند.

 

درس هفتم
خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ می کند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصا انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی کارها را هم می توان خودکار کرد، مثل:
- مدیریت لیست آدرسها
- پیگیری ها با مشتری
- پیام های خوش آمد گوئی
- پیغام های تشکر
- پیگیری سفارش ها
- تایید سفارش ها
این کار با استفاده از سیستم های پاسخ گوی خودکار، کدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

 

درس هشتم
سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است.
- یک برنامه کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.
- از برنامه دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده کنید.
- فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر، تنظیم کنید.
- یک صفحه "سوال و جواب های مکرر" برای سایت خود طراحی کنید.
- برای پیام هائی که بصورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخص تعریف کنید.
- در رایانه خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هائی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آنها برای دسترسی راحت تر، تهیه کنید.

 

درس نهم
بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت کامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می کنیم ولی با مردمی که در دنیای واقعی زندگی می کنند سروکار داریم. خیلی هم به ارتباط های مصنوعی و نرم افزاری و پست الکترونیک تکیه نکنید. خیلی از بازدید کنندگان سایت شما می خواهند با یک تفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید کنند. از امکانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده کنید.

 

درس دهم
برای بدست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید:
- رایانه
- دسترسی به اینترنت
- نرم افزار
- ثبت دامنه
- میزبانی سایت
- آموزش شامل کتاب، سی دی و غیره
- تبلیغات

 

درس یازدهم
هرچند قرار ما فقط ده درس مهم بود، ولی همیشه به خاطر داشته باشید که خطرناک ترین تهدید برای موفقیت شما و غیر حرفه ای ترین کار در اینترنت، Spam است. همیشه از آن دوری کنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش تجارت اینترنتی ecommerce

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی های مهم در زمینه بارداری



بارداری, مشکلات بارداری, دوران بارداری

ذره‌ای نگرانی در هنگام بارداری امری طبیعی است. گذشته از اینها وجود فرزند در كل مسئله جدیدی است و این دلشوره نیز امری غیر قابل پیش بینی است. در اینجا پزشكان واقعیتهایی را برای شما بیان می‌كنند كه از نگرانی شما كم كرده و بتوانید نفس راحتی بكشید.

سقط جنین

این مسئله بعید به نظر می‌رسد. بیشتر بارداریها به نوزادان سالم ختم می‌شوند (كمتر از 20درصد منجر به سقط میشوند). به گفته كارین مورس پزشك مركز پزشكی در لوس انجلس بیشتر سقط جنینها در هفته‌های اول بارداری اتفاق می‌افتد زمانی كه معمولاً بعضی از خانمها باردارند و نمیدانند و اگر هم سقط كنند متوجه نمی‌شوند. بعد از هفته ششم تا هشتم كه پزشك متخصص ضربان قلب جنین را چك می‌كند خطر سقط تا 5 درصد كاهش می‌یابد. به گفته داین اشتون معاون مدیر مركز پزشكی مارچ دیمز احتمال دومین سقط بسیار كم و حدود 3 درصد است. پس دلیل این سقط جنین چه می‌تواند باشد؟ اغلب دلیل آن ناهمگونی كروموزومی‌ است كه مانع رشد عادی جنین می‌شود و در چنین حالتی سقط غیر قابل پیشگیری است. اما می‌توان با خودداری از كشیدن سیگار یا نوشیدن الكل و یا كم كردن مصرف كافئین به میزان 200 میلی‌گرم یا كمتر در روز خطر سقط جنین را كاهش داد.

حالت تهوع صبحگاهی خیلی شدید و نرسیدن مواد مغذی ضروری به جنین

به گفته دكتر مورس نوزادان انگلهای بسیار دوست داشتنی هستند (البته پیشاپیش از این مقایسه عذر خواهی می‌كند ). شما حتی اگر یك بیسكویت شور و یا آبمیوه معمولی میل كنید كودكتان تمام مواد مغذی آنچه را كه شما می‌خورید جذب می‌كند بنابراین نیازی به نگرانی نیست. به نظر دكتر اشتون اگر آنقدر آب بدن را از دست دادید یا احساس ضعف كردید به پزشك خود مراجعه كنید. به هر حال استفراغ و حالت تهوع هیچ تاثیری در به هم زدن تعادل تغذیه ای ندارد. مطمئن باشید و تمام سعی خود را بكنید تا تمام ویتامینهای مورد نیاز دوران جنینی را به او برسانید. همچنین به گفته دكتر مورس كم بخورید ولی مكرر بخورید تا سیستم گوارش شما تحریك نشود. خوردن زیاد باعث تحریك و ایجاد حالت تهوع می‌شود . ولی اگر این حالت در شما بسیار عذب اور شود باید پزشك شما داروی ضد تهوعی كه برای جنین بدون عوارض باشد تجویز كند. بعد از هفته شانزدهم معده اكثر خانمها میتواند غذاهای بیشتری را تحمل كند و در این زمان فرزند شما شروع به رشد و افزایش وزن می‌كند.

چه بخورم كه به جنین صدمه ای نرسد

این روزها وقتی خانمها باردار می‌شوند از اینكه چه بخورند و چه نخورند نگرانند و اینكه از بین مواد غذایی اصلی می‌خواهند ویتامینهای مورد نیاز دوران جنینی به فرزندشان برسد از این رو همیشه این سئوال در ذهنشان است كه آیا آنچه می‌خورم سالم است یا نه؟ نیازی نیست كه در هر تصمیمی‌خود را عذاب دهید. پزشك شما در اولین جلسه ویزیتتان رئوس مطالب و انچه را كه باید بخورید یا نه و انچه را كه باید انجام بدهید یا نه را برایتان گوشزد می‌كند و شما می‌توانید هر سئوالی را كه دارید یا مسئله ای كه برایتان مبهم است از او بپرسید. به خاطر داشته باشید كه هر دستوری را نمی‌توان دقیقاً رعایت كرد. به گفته دكتر اشتون خطر خوردن پنیر غیر پاستوریزه یا سشوار كشیدن موها كه در سه ماهه اول بارداری دكتر شما را منع كرده نیز بسیار كم است. پس اگر به طور تصادفی یك ساندویچ بوقلمون ! سفارش دادید یا در نیمروز متوجه شدید ابمیوه ای كه نوشیده اید پاستوریزه نبوده نگران نشوید. حتی مادر خودتان نیمی‌از این خدماتی را كه شما به جنین ارائه میكنید در حق شما نكرده است!

استرس زیاد

در بین این تغییرات هورمونی وجود استرس امری عادی تلقی می‌شود. به نظر دكتر مورس استرس داشتن از وجود استرس مهم نیست . مخصوصا بعد از یك روز یا یك هفته كار طاقت فرسا هیچ صدمه ای به جنین وارد نمی‌شود. پژوهش ها نشان داده كه استرسهای متناوب (خستگی های فیزیكی ) كمترین تاثیر را روی جنین دارند در حالی كه بعضی از پژوهشها نشان میدهند كه استرسهای عمیق و گسسته (از هم جدا) مثل از دست دادن شغل و یا مرگ نزدیكان خطر تولد نوزاد نارس را به دنبال دارد. كارشناسان معتقدند تمام این مسائل بر می‌گردد به اینكه شما چگونه با موقعیتها كنار بیایید. و جمله اخر اینكه اگر فكر می‌كنی به زمان بیشتری نیاز داری سعی كن تا در پایان یك روز سخت راهی برای ارامش پیدا كنی مثلا با نوشتن مسائل در دفتر روزانه یا یك ساعت زود به رختخواب رفتن.

ممكن است نوزاد ناقص باشد

مانند بسیاری از مادران در طول ازمایشات قبل از زایمان به اینكه نتیجه حاكی از سلامت و رشد فرزندتان باشد امیدوارید. احتمال اینكه جنین شما نقصی داشته باشد فقط 4 درصد است كه ان هم شامل نقصهای جدی مثل سندرم داون هم چون صدها بیماریهای غیر عادی كه تعدادی از انها بسیارناچیزند مثل مشكلات ناشی از ناخن پا یا نقص بسیار كوچكی در قلب كه با گذشت زمان بدون هیچ عارضه ای در همان دوران نوزادی از بین می‌رود. حتی اگر ازمایشهای تصویری هم غیر معمول باشد دلیل ان نیست كه حتما مشكلی وجود دارد و در بعضی موارد ازمایشهای بعدی نشان می‌دهد كه همه چیز سالم است و مشكلی وجود ندارد. بهترین راه برای حمایت از جنین استفاده از مولتی ویتامین و فولیك اسید قبل از بارداری و استفاده روزانه از ویتامینهای دوران بارداری برای كاهش صدمات مغزی نخایی است. درباره هر نگرانی و سئوالی كه دارید از پزشك متخصص خود كمك بگیرید. او می‌تواند درباره هر خطر یا صدمه احتمالی اطلاعات واضح و روشنی در اختیار شما قرار دهد. با دادن سوابق خانوادگی خود به پزشكتان او نگرانیهای شما را لحاظ می‌كند.

درد زایمان زود شروع میشود

این نگرانی شما شاید به این دلیل باشد كه میزان تولد نوزادان نارس به طور ثابتی افزایش پیدا كرده است (حدودا 13 درصد ). اما بیشتراز 70 درصد این نوزادان دربین هفته های 34 و 36 به دنیا می‌ایند. گذشته از اینها بارداریهایی كه منجر به بروز مشكلات جدی شوند بسیار ناچیزند. در واقع برای كم كردن خطر چنین زایمانهایی كافی است مسائل كوچكی را رعایت كنید از قبیل: خودداری از كشیدن سیگار یا نوشیدن الكل. به طور مداوم ازمایشهای دوران بارداری را انجام دهید و مكمل فولیك اسید خود را قبل از زایمان استفاده كنید. تحقیقات اخیر بر روی 40000 زن باردار كه یك سال پیش از بارداری و در طول این دوران قرصهای ویتامین مصرف كرده اند نشان می‌دهد كه این زنان حدود 50 تا 70 درصد كمتر از دیگران به زایمان زود هنگام دچار شده اند. محققان بر این باورند كه فولیك اسید از پیدایش نقص و زایمان زود هنگام جلوگیری می‌كند .

كاهش وزن بعد از زایمان

همه زنان از برگشت وزن خود به قبل از بارداری حساسند و این قابل باور نیست كه به محض اینكه از اتاق زایمان بیرون امد به همان لاغری گذشته باشد. واقعیت این است كه پژوهشها نشان داده اند 14 تا 20 درصد از زنان تا حدودی وزن هنگام بارداری خود را حفظ می‌كنند اما راههایی برای كاهش وزن وجود دارد. ابتدا سعی كنید وزنتان از حد مجاز بارداری بالا نرود (حدود 12 تا 17 کیلوگرم برای خانمی‌با وزن عادی). تحقیقات نشان داده كسانی كه بیش از اندازه وزن اضافه می‌كنند احتمال اب شدن چربیهایشان كمتر است. راه بعدی شیر دادن است كه باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شده و روزانه حدود چند صد كالری را می‌سوزاند كه خود باعث لاغر شدن مادران می‌شود. اگر روزی دكتر به شما اجازه داد می‌توانید ورزش كنید. پژوهشگران برزیلی به این نتیجه رسیده اند كه كسانی كه رژیم می‌گیرند و فعالیت می‌كنند نسبت به كسانی كه فقط كالری از برنامه غذاییشان حذف كردهاند وزن بیشتری كم می‌كنند. (اما به خاطر داشته باشید مادرانی كه شیر می‌دهند نباید زیاد كالری كم كنند زیرا روزانه به 2000 كالری متناسب با نیاز تغذیه‌ای كودك نیاز دارند). و بهتر است كه تمرین كنید حتی اگر یك مادر خسته اید. به پیاده روی‌های طولانی بروید و یا وقتی شب كودكتان خواب است كارهای فیزیكی انجام دهید. و در پایان سعی كنید این ضرب المثل را كه"بخواب وقتی بچه خواب است" را انجام دهید. تحقیقات كیزر پرماننت نشان داده كسانی كه در روز پنج ساعت یا كمتر می‌خوابند احتمال بالا بودن وزنشان بیشتر از دیگران است و یكسال دیرتر وزن كم می‌كنند.

عوارضی چون فشار خون و دیابت دوران بارداری

خطر بالا رفتن فشار خون تنها 5 تا 8 درصد می‌باشد. علاوه بر زنان دارای فشار خون و دیابت در زنان زیر 18 سال و بالای 35 سال نیز این خطرات وجود دارد. دكتر اشتون توصیه می‌كند كه اگر در چنین شرایطی هستید صادقانه با دكتر متخصص خود مشورت كنید تا شما را از همان ابتدا راهنمایی كند تا خود را با شرایط ویژه‌تان وفق دهید. فشار خون بالا تا قبل از نیمه دوم دوران بارداری بروز نمی‌كند. نمی‌توان گفت كه راه حل قطعی برای فرار از خطرات احتمالی وجود دارد اما با چك كردن مداوم خود در دوران قبل از زایمان و اعلام نشانه‌های فشار خون از جمله تورم دست یا صورت، تاری دید یا سردرد های عمده می‌توان مراحل اولیه بیماری را كنترل كرد. در دیابت دوران بارد داری نیز بدن قادر به كنترل قند موجود نیست بنابراین قند خون در رگها انباشته می‌شود كه البته خطر ان بسیار ناچیز است و می‌توان با رژیمهای بسیار ساده مثل محدود كردن هیدرو كربنها این بیماری را به كنترل در اورد. زنانی كه سابقه قند خون ندارند با یك ازمایش ساده گلوكز در بین هفته های 24 تا 28 می‌توانند شرایط را كنترل كنند.

عدم رضایت از رابطه جنسی بعد از زایمان

وقتی كه بچه به دنیا امد به سختی می‌توان تصور كرد كه همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت. اما نگران نباشید فقط به بدن خود فرصت دهید تا بهبودی حاصل كند و میل جنسیتان دوباره مثل سابق شود البته شیر دادن به نوزاد تا حدودی از تحریك جنسی میكاهد. اگر چه در ماههای اولیه همسر شما بیشتر ترجیح می‌دهد كه با شما بخوابد تا اینكه رابطه جنسی داشته باشد. زمانی كه دكترتان به شما اجازه داد می‌توانید ارام ارام شروع كنید كه در ابتدا بهتر است از ژلهای نرم كننده استفاده كنید هر چند بدن انسان به طرز شگفت انگیزی می‌تواند بهبودی حاصل كرده و تواناییهای قبلی خود را باز یابد. به نوشته مجله زایمان و امراض زنان 70 درصد زنان معتقدند بعد از گذشت شش ماه روابط جنسیشان به حالت سابق بر می‌گردد و ماهیچه‌ها‌ی بدن دو باره توانایی خود را بدست می‌اورند. بسیاری از این مادران بر این باورند كه اشتیاق انان بیشتر شده و صمیمیت و رضایت بین انها و همسرشان نیز بیشتر می‌شود.

درد زایمان سخت و طاقت فرساست

بهتر است كه در دوران بارداری لباس راحتی بپوشید. هر چه به هفته های اخر نزدیك میشوید اشتیاق شما برای انتخاب اسم كودك، چیدن دكور اتاق نوزاد كه تا این مدت به ذهنتان خطور نكرده بود كه بالاخره كودك شما به یك مكان خاصی احتیاج دارد بیشتر می شود و اینها همه شروع نگرانیهای شما در اواخر دوران بارداری و زایمان است. از طرفی هم نگرانید كه این زایمان چگونه خواهد بود. از خود می‌پرسید چقدر درد خواهم كشید؟ و یا مدتش چقدر خواهد بود؟ اول از همه با خود فكر كنید كه زنان زیادی این شرایط را گذرانده‌اند پس شما هم می‌توانید. این روزها تدابیر زیادی برای كم كردن احساس درد وجود دارد. اگر از ان جمله افرادی هستید كه دانستن جزئیات واقعیت بیشتر بر استرس شما می‌افزاید پس بهتر است كه تنها در موارد بسیارجزئی با پزشكتان صحبت كنید و صبر كنید تا زمان زایمان فرا رسد. سعی كنید تصاویر واقعی مربوط به اتاق زایمان را نگاه نكنید انها فقط یك سری برنامه های تلویزیونی مهیج هستند. اما اگر برعكس حالت قبل هر چه بیشتر بدانید راحت‌تر تحمل می‌كنید پس بهتر است به كلاسهای اموزش زایمان مراجعه كنید و از دوستانی كه چنین تجربه‌ای داشتند كمك بگیرید و یك برنامه برای خود تنظیم كرده و با پزشكتان مشورت كنید. به گفته دكتر مورس داشتن یك پزشك قابل اعتماد كه بتوانید نگرانیها و استرسهای خود را در اتاق زایمان با او در میان بگذارید میتواند كمك بزرگی در جهت راهنمایی و ارامش بخشیدن به ذهن شما باشد.

اتفاقات نا هنجار و خجالت اور در اتاق زایمان

احتمالا راجع به اتفاقاتی كه در اتاق زایمان می‌افتد چیزهایی شنیده اید. خانمی ‌روی میز خرابكاری میكند یا دكترش را پرت میكند و یا در جمع همه به شوهرش فهش می‌دهد كه تو این كار را با من كرده‌ای. شما با گروهی از پزشكان و پرستاران مواجهید كه همگی منتظرانه چشم به اندام تناسلی شما دوخته‌اند و در برابر چشمان شما غر می‌زنند و شكایت می‌كنند. انها در طول روز پنج یا شش بار این كار را انجام می‌دهند و برایشان بسیار عادی است و قبلا با این شرایط روبرو شده‌اند پس اصلا به انها و صحبتهایشان توجهی نكنید. تنها چیزی كه باید به ان فكر كنید این است كه فرزندی را به دنیا اورده و برای اولین بار صورتش را ببینید. باز هم اگر استرس دارید می‌توانید روز قبل از زایمان بدن خودرا موم بمالید .

سزارین اورژانسی

یك سوم كودكان به صورت سزارین متولد می‌شوند. اما تعدادی از این جراحیها از قبل برنامه‌ریزی شده است نه اینكه در دقیقه اخر اتفاق بیافتد. به گفته دكتر مورس دلایل متعددی برای عمل سزارین وجود دارد مثلا اگر جنین در شكم مادر سر و ته باشد و یا انقدر بزرگ باشد كه نتواند به صورت طبیعی متولد شود. اگر مشكلی برای جفت جنین بوجود اید كه زایمان طبیعی را به خطر بیاندازد. اگر مادر فرزند قبلی را به روش سزارین به دنیا اورده باشد. معمولا عمل سزارین به صورت اورژانسی اتفاق نمی‌افتد و اگر هم بیافتد ترسی ندارد زیرا مادر و فرزند هر دو از اتاق عمل سالم بیرون اورده میشوند.

 

منبع :seemorgh