دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دنیای رمزآلود عکاسی سیاه‌ و سفید


عکاسی سیاه و سفید، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن، عنصر رنگ وجود ندارد و می‌توان از آن برای ایجاد فضاهای رمانتیک و رمزآلودی که از عهده عکاسی رنگی خارج است، استفاده کرد.

 
 
 

صبح بخیر: عکاسی سیاه و سفید، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن، عنصر رنگ وجود ندارد و می‌توان از آن برای ایجاد فضاهای رمانتیک و رمزآلودی که از عهده عکاسی رنگی خارج است، استفاده کرد. این نوع عکاسی با بهره‌گیری از سایه‌های قوی و طیف‌های خشن، سوژه را برجسته می‌کند و انتقال حس و مفهوم عکس را تسهیل می‌بخشد.

عکس سیاه و سفید در ابتدای ظهور عکاسی، تنها انتخاب عکاسان بود. بعدها حتی با تولید فیلم‌‌های رنگی نیز عکاسان ترجیح می‌دادند با فیلم‌های سیاه و سفید به کار خود ادامه دهند چرا که این فیلم‌ها به نسبت ارزان‌تر و البته با کیفیت‌تر بودند. با بالا رفتن کیفیت فیلم‌های رنگی تولید فیلم‌های سیاه و سفید با شکست رو به رو شد؛ اما امروزه عکس‌های سیاه و سفید به حیاتی دوباره دست یافته‌اند چرا که عکاسان به قدرت بی‌بدیل و نامنتهای عکس‌های سیاه و سفید پی برده‌اند.

در این نوع عکاسی، نور و سایه نقش کلیدی را به عهده دارند و چنانچه عکاس نتواند نور مناسبی را در تصویر به ثبت برساند از ارزش کارش به شدت کاسته می‌شود.

در میان هنرمندان بسیاری که در این حوزه فعالیت می کنند، ما یکی از بهترین ها به نام «واسیلیس تانگولیس» را انتخاب کرده ایم. این هنرمند عکاس، یونانی است و پیشه اصلی او تدریس فیزیک در دانشگاه می باشد. علاقه اصلی این استاد هنرمند نیز عکاسی سیاه و سفید از طبیعت است.

در ادامه، عکس های زیبایی که واسیلیس تانگولیس برداشته است را مشاهده می کنید.

















































ویدیو مرتبط :
‫آموزش سیاه سفید کردن عکس.عکاسی سیاه سفید.پلاگین سیاه سفید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش عکاسی: حقه های عکاسی سیاه و سفید


شاید خیلی از ما فکر می کنیم عمر عکاسی سیاه و سفید به سر آمده و دیگر در عصر دوربینهای دیجیتال جایی برای آن ها وجود ندارد. باید بگویم که این تصور کاملا به دور از واقعیت است، این امر را به سادگی می توان با استناد به عکس های سیاه و سفیدی که هر روزه در وب منتشر می شود رد کرد. کما این که این شیوه از عکاسی کماکان مشتاقان خاص خود را دارد.