دقیقترین ساعت دنیا رونمایی شد

دقیقترین ساعت دنیا , ساعت اتمی

دقیقترین ساعت دنیا رونمایی شد

دانشمندان در آمریکا اعلام کردند که موفق به ساخت دقیقترین ساعت دنیا شده اند که سرعت تیک تاک آن کمتر از دو قسمت در هر کوینتیلیون یا 10 برابر دقیق تر از سایر ساعتها است.

این ساعت که از عنصر ایتربیم ساخته شده می تواند فراتر از وقت نگه دار در پیشرفتهای فناورانه مورد استفاده قرار بگیرد که در آن میان می توان به سیستمهای ناوبری، میدانهای مغناطیسی و حرارتی اشاره کرد.

اندرو لودلو فیزیکدان موسسه استانداردها و فناوری در آمریکا اعلام کرد که ثبات شبکه بندی ساعتهای عنصر ایتربیم در را به روی تعدادی از کاربردهای مهیج عملی برای عملکردبالای وقت نگاهداری باز می کند.

درحالی که ساعتهای مکانیکی از حرکت یک پاندول برای نگاه داشتن زمان استفاده می کنند، ساعتهای اتمی از یک سیگنال الکترومغناطیسی نور استفاده می کنند که با فرکانس دقیق برای حرکت الکترونها در اتمهای سزیم ساطع می شود.

دقیقترین ساعت دنیا , ساعت اتمی

فیزیکدانها ساعتهای ایتربیم خود را با 10 هزار اتم نادر زمین ساخته اند که در دمای 10 میکروکلوین ( 10 میلیونوم یک درجه بالا تر از صفر مطلق) سرد شده و در یک شبکه اپتیکی ساخته شده از نور لیزر به دام افتاده است.

یک لیزر دیگر که 518 بار در یک ثانیه تیک تاک می کند موجب حرکتی بین دو سطح انرژی در اتمها می شود. ثبات بالای ساعت در نتیجه تعداد بالای اتمها ایجاد می شود.

این ساعتهای جدید می توانند نتایج بسیار دقیقی را با سرعت بیشتری بدست آورند.

نتایج این تحقیقات در مجله ساینس منتشر شده است.

ساعت اتمی گونه ‌ای از ساعت است که فرکانس تشدید استاندارد اتمی را به عنوان عنصر نگهداری زمان به کار می ‌گیرد. این ساعت‌ها دقیق ‌ترین ساعت و استاندارد فرکانسی بسامد شناخته شده‌اند و به عنوان استانداردهای اولیه برای سرویس جهانی پخش زمان، برای کنترل فرکانس پخش برنامه‌ های تلویزیونی و سیستمهای موقعیت یاب جهانی همانند جی پی اس به کار می‌روند.

منبع:mehrnews.com

رونمایی از ساعت جدید Pebble

اولین ساعت کلاسیک هوشمند دنیا رونمایی شد + تصاویر

اخبار علمی - اولین ساعت کلاسیک هوشمند دنیا رونمایی شد + تصاویر

دانشمندان از تلفیق هنر و فناوری برای ساخت یک ساعت هوشمند که به نمونه‌های کلاسیک امروزی شباهت خیره کننده دارد، به تازگی استفاده کرده، محصولی منحصر به فرد تولید کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانشمندان نخستین ساعت هوشمند لوکس ویژه آقایان را طراحی کرده‌‌اند.

اخبار ,اخبار علمی ,اولین ساعت کلاسیک هوشمند دنیا

گفتنی است، در این ساعت که به شکل ساعت‌های کلاسیک و سنتی طراحی شده، به جای نمایش عقربه‌ها یک صفحه نمایش لمسی فوق حساس تعبیه شده است.

اخبار ,اخبار علمی ,اولین ساعت کلاسیک هوشمند دنیا

بررسی‌ها نشان می‌دهند با استفاده از این ساعت هوشمند فرد کاربر قادر به برقراری تماس، جواب دادن به تماس‌ها و همینطور برقراری ارتباط با گوشی هوشمند خود خواهد بود.

اخبار ,اخبار علمی ,اولین ساعت کلاسیک هوشمند دنیا

طراحان هدف از ساخت این smart watch را ایجاد تفاوت در ظاهر فنی و دیجیتالی آن و ایجاد نوعی زیبایی کلاسیک در ساختار ساعت معرفی کرده‌اند.

کاربر با استفاده از این ساعت هوشمند می‌‌تواند به باز و بسته کردن برنامه‌های کاربری پرداخته، حتی بند چرمی ساعت خود را تعویض نماید. طراحان این ساعت اعلام کرده‌اند که آن ساعت کوچکترین حساسیتی برای پوست افراد ایجاد نخواهد کرد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران