دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دستیار صوتی اپل «سیری» چند؟!


ممکن است با پایه و اساس کار دستیار صوتی اپل (سیری) آشنا باشید اما این سرویس در واقع بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید توانایی و قابلیت دارد. خبرگزاری ایسنا: ممکن است با پایه و اساس کار دستیار صوتی اپل (سیری) آشنا باشید اما این سرویس در واقع بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید توانایی و قابلیت دارد.


به نقل از بیزینس اینسایدر، به کمک این دستیار حتی می‌توانید چک کنید که آب معدنی که می‌نوشید چقدر کالری دارد یا اینکه چه تعداد هواپیما در آسمان شهرتان در حال پرواز است!

دستیار صوتی اپل

در این مطلب قصد داریم به 12 مورد از جالب ترین کارهایی که سیری می‌تواند انجام دهد بپردازیم.

1-از آنجا که سیری برای ارائه اطلاعات از موتور پاسخ‌دهی "ولفرم آلفا" استفاده می‌کند کافیست بگویید " ولفرم، هواپیماهای بالای سر" (wolfram planes overhead) تا بیینید چه تعداد هواپیما در آسمان شهرتان در حال پرواز هستند.

دستیار صوتی اپل


2- تنها با بیان جمله "سیری، چه مقدار کالری در یک ... وجود دارد؟ (?...siri, how many calories are in a) می‌توانید پی ببرید که هر آنچه که می‌خورید چه مقدار کالری دارد؟

دستیار صوتی اپل


3- آیا مایلید یک رمزعبور قوی داشته باشید؟ تنها با گفتن "ولفرم رمزعبور"(wolfram password) سیری فورا یک رمزعبور ایمن هشت رقمی به شما پیشنهاد خواهد داد.

دستیار صوتی اپل


4-می‌توانید با گفتن این جمله به سیری که " از این به بعد من را... صدا کن"(call me…from now on) یک نام مستعار جالب برای خود انتخاب کنید.

دستیار صوتی اپل


5- با پرسیدن این سوال که "کد مورس برای حرف ... چیست؟" (?...whats morse code for) می‌توانید لغات جدیدی را به صورت کد مورس یاد بگیرید.

دستیار صوتی اپل


6- با گفتن این جمله که " آخرین پیام من را بخوان" (read me my last message)می‌توانید آن پیام را بشنوید و به طور شفاهی به آن پاسخ دهید.

دستیار صوتی اپل


7- با گفتن این جمله که " نام من را اشتباه تلفظ کردی" می‌توانید به سیری بیاموزید که نام شما را درست تلفظ کند.

دستیار صوتی اپل


8- با درخواست مسائلی نظیر اینکه" فردا ساعت 7:30 یادآوری کن تا شارژر خود را سر کار ببرم" می‌توانید کارهای روزانه خود را یادآوری کنید.

دستیار صوتی اپل


9- اگر گوشی خود را به سیستم صوتی خودروتان وصل کنید می‌توانید به سیری بگویید که آهنگ مورد دلخواهتان را پخش کند و دیگر لازم هنگام رانندگی حواستان پرت انتخاب آهنگ شود.

دستیار صوتی اپل


10-وقتی که اپلیکیشنی باز است کافیست دکمه خانه را برای چند ثانیه نگه دارید تا سیری باز شود و تنها با گفتن کلمه "تنظیمات" می‌توانید فورا به بخش تنظیمات آن اپلیکیشن بروید.

دستیار صوتی اپل


11- اگر سیری منظورتان را متوجه نشد، کافیست با یک کلیک آن را اصلاح کنید.

دستیار صوتی اپل


12- هر گاه صحبت‌تان با سیری تمام شد، تنها با گفتن خداحافظ(bye) می‌توانید آن را ببندید.

دستیار صوتی اپل


ویدیو مرتبط :
مایکروسافت دستیار صوتی اپل سیری را به تمسخر گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار دستیار صوتی اپل



صدا زدن دستیار صوتی اپل, سیستم‌عامل آی‌او‌اس

فعال کردن قابلیت Hey Siri (دستیار صوتی اپل)

 

استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در مقایسه با تلفن‌های همراه معمولی بسیار لذتبخش است، اما این استفاده زمانی لذتبخش‌تر و هوشمندانه‌تر می‌شود که شما یک دستیار همیشه بیدار در اختیار داشته باشید و بتوانید کارهایی را که قصد دارید با استفاده از تلفن همراهتان به انجام برسانید، به دستیارتان محول کنید!

 

دستیار صوتی اپل ملقب به سیری (Siri) یکی از همین دستیارهای شخصی هوشمند است و بسیاری از کاربران آیفون نیز از آن استفاده می‌کنند.

 

همان‌طور که می‌دانید روش استفاده از این دستیار صوتی و احضار کردن آن برای پذیرش فرمان‌های شما، فشار روی کلید اصلی و نگه داشتن آن برای چند لحظه است. انجام این کار نیز بسیار ساده است، اما گاهی ممکن است از تلفن همراهتان دور باشید یا حین رانندگی قصد داشته باشید شماره فردی را شماره‌گیری کنید یا گزینه‌ای را به فهرست خرید خود اضافه کنید و امکان در دست گرفتن تلفن همراه برای شما مقدور نباشد.

 

مطمئنا در چنین شرایطی صدا زدن دستیار بهتر از احضار آن توسط لمس کلید اصلی گوشی است و این صدا زدن همان چیزی است که اپل در قابلیتی با عنوان Hey Siri در اختیار کاربران قرار داده است.

 

دوست دارید این قابلیت را فعال کنید تا بدون لمس کلید اصلی دستگاه و به کمک صدا زدن دستیار صوتی اپل، فرمان‌های خود را به این دستیار هوشمند ابلاغ کنید؟ برای انجام این کار کافی است از ترفند زیر کمک بگیرید.

 

نکته: پیش از به‌کارگیری این روش باید مطمئن شوید قابلیت Hey Siri در دستگاه شما پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر این قابلیت در دستگاه‌های زیر که به سیستم‌عامل آی‌او‌اس نسخه 8 یا بالاتر مجهز باشند قابل استفاده است:

آیفون 4S و جدیدتر
آیپد پرو
آیپد ایر و جدیدتر
آیپد نسل 3 و جدیدتر
آیپد مینی و جدیدتر
آیپد تاچ نسل 5 و جدیدتر

 

مدل‌های جدید آیفون 6S و 6SPlus هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و در دیگر مدل‌های ذکر شده این ویژگی زمانی قابل استفاده است که دستگاه شما به منبع تغذیه (شارژر) متصل باشد.

 

1ـ از فهرست برنامه‌ها روی Settings فشار داده و به بخش General وارد شوید.

 

2ـ گزینه‌ Siri را فشار دهید.

 

3ـ در این بخش دو گزینه قابل مشاهده است. گزینه اول برای فعال یا غیرفعال کردن دستیار صوتی کاربرد دارد و گزینه دوم که همان قابلیت Hey Siri نام دارد در صورتی فعال می‌شود که گزینه اول فعال باشد. برای فعال کردن این گزینه ابتدا دستیار سیری را توسط گزینه اول فعال کرده سپس با فشار روی کلید مقابل گزینه ‌Hey Siri، وضعیت آن را به حالت فعال تغییر دهید.

 

4ـ مراحل کار به اتمام رسیده است. تنها کاری که باید انجام دهید اتصال دستگاه به شارژر (آیفون 6S و 6SPlus نیازی به اتصال به شارژر ندارد) و پس از آن ارسال فرمان موردنظر همراه با عبارت Hey Siri است.
منبع:jamejamonline.ir