دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دستگاهی که خونریزی زخمها را به سرعت بند می آورد (+عکس)



دستگاهی که خونریزی زخمها را به سرعت بند می آورد (+عکس)

آی-تی-کلمپ در حقیقت یک کلیپس پلاستیکی استریل است که سوزنهای ریزی در فک های آن وجود دارد و طولش به 5 سانتی متر می رسد.

نارنجی: خب بگذارید در ابتدا توضیح بدهیم که این آی-تی با آن آی-تی (فناوری اطلاعات یا Information Technology) که همه ما می شناسیم و به آن مبتلا هستیم تفاوت دارد و در حقیقت حروف اختصاری Innovative Trauma (ترومای نوین) است‪.‬

خونریزی به تنهایی رتبه اول دلایل مرگ و میر ناشی از تروما (ضربات و جراحات) را به خود اختصاص می دهد. بنابراین در صحنه نبرد، کنترل خونریزی می تواند تا حد زیادی از میزان تلفات نیروها بکاهد و البته در چنین شرایطی کار نسبتا مشکلی است.

 

 ضربات و جراحات,خونریزی زخمها,نیروی دریایی کانادا,اخبار

 

 ضربات و جراحات,خونریزی زخمها,نیروی دریایی کانادا,اخبار

 

مبتکر این دستگاه یک پزشک متخصص جراحی تروما از نیروی دریایی کانادا است که مدتی را در افغانستان سپری کرده. او در جنگ افغانستان با موراد متعددی از زخم و خونریزی مواجه بوده و به این فکر می افتد که آیا راهی به غیر از بستن شریان بندهای معمول یا دیگر وسایل کنترل خونریزی که معمولا زمان بر هستند، وجود ندارد؟ در این حال گیره های معمول مو جرقه ای را در ذهن دکتر دنیس فیلیپس برافروخت.

 

 ضربات و جراحات,خونریزی زخمها,نیروی دریایی کانادا,اخبار

 

آی-تی-کلمپ در حقیقت یک کلیپس پلاستیکی استریل است که سوزنهای ریزی در فک های آن وجود دارد و طولش به 5 سانتی متر می رسد. این کلیپس یا کلمپ به سادگی و بدون نیاز به آموزش تخصصی قابل استفاده است. تنها کافی است فرد استفاده کننده آن را مثل گیره مو در دست بگیرد و روی زخم همرزم خود قرار دهد و سپس آن را رها کند. فک های گیره، به همراه سوزنها، باعث می شوند که ناحیه بریدگی زخم به درون گیره برود و با فشار متناسبی که روی رگهای خونریزی کننده وارد می شود، انعقاد خون سریع و راحت صورت پذیرد تا فرد مجروح به بیمارستان برسد.

قیمت این وسیله هم تنها 65 دلار است و احتمالا دکتر دنیس خواهد توانست از طریق فروش آن به نهادهای نظامی، درآمد خوبی کسب کند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
IT Clamp خونریزی زخمها را به سرعت بند می آورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگاهی که سرعت دوچرخه را چندین برابر می‌کند + عکس



اخبار علمی - دستگاهی که سرعت دوچرخه را چندین برابر می‌کند + عکس

یک شرکت سارنده دوچرخه سیستم تقویتی را برای رکاب‌های دوچرخه ها طراحی کرده است که با نصب آن بر روی دوچرخه میتوان سرعت آن را چندین برابر تقویت کرد.

اخیرا شرکت سازنده دوچرخه Rubbee سیستم تقویتی را برای رکاب‌های دوچرخه ها طراحی کرده است که با نصب آن بر روی دوچرخه میتوان سرعت آن را چندین برابر تقویت کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,دوچرخه

 

به گفته سازندگان، دستگاه تقویت کننده روی زین دوچرخه نصب می‌شود، و با اتصال آن به تایر عقب دوچرخه در مواقعی که دوچرخه سوار احتیاج دارد می‌تواند آن را بکار انداخته و میزان سرعت دوچرخه را بهبود بخشد.

 

اخبار,اخبار علمی,دوچرخه

 
این دستگاه که وزن آن حدود 7 کیلوگرم است به پدال سنسوری مجهز است که دوچرخه سوار با کمک آن می‌تواند به صورت دائمی سرعت دوچرخه را تنظیم کند. با تجزیه اطلاعات دریافتی از سنسور میتوان تا 25 کیلومتر در ساعت سرعت را افزایش داد.

اخبار,اخبار علمی,دوچرخه

 

اخبار علمی- باشگاه خبرنگاران