دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دستور اوباما برای ساخت پرسرعت‌ترین ابرکامپیوتر



اخبار,اخبارعلمی ,پرسرعت‏ترین کامپیوتر

باراک اوباما، رئیس ‏جمهوری آمریکا طی فرمانی دستور داده کشورش پرسرعت‏ترین کامپیوتر دنیا را تا سال ۲۰۲۵ بسازد.

به گزارش بی بی سی، این ابرکامپیوتر ۲۰ بار سریع‏تر از پرسرعت‏ترین کامپیوتر فعلی دنیا خواهد بود که در چین است. این ابرکامپیوتر قادر خواهد بود در هر ثانیه یک کوینتیلیون (یک میلیارد میلیارد) محاسبه انجام دهد.

قرار است برای ساخت این ابرکامپیوتر، نهاد تازه‏ای با عنوان NSCI شکل بگیرد. ایالات متحده آمریکا به این دلیل به دنبال پرسرعت‏ترین کامپیوتر جهان است چون می‏خواهد با آن، به تحقیقات علمی و شبیه‏ سازی‏های پیچیده دست بزند. آمریکا امیدوار است با این ابرکامپیوتر بتواند اطلاعات هواشناسی را بهتر رصد کند و پیش‏بینی‏های دقیق‏تری ارائه کند. همچنین قرار است از این دستگاه برای تشخیص سرطان از طریق تحلیل تصاویر پرتو ایکس استفاده شود.

در پست وبلاگی که در سایت کاخ سفید آمریکا منتشر شده، نوشته شده که ناسا (سازمان فضایی آمریکا) نیز ممکن است بتواند از این ابرکامپیوتر برای طراحی کم‌هزینه‏تر هواپیما‏ها استفاده کند.


پرسرعت‏ترین کامپیوتر فعلی دنیا به نام Tianhe-2 در مرکز ملی کامپیوتر چین در گوانگ‏ژو قرار دارد. قدرت محاسباتی آن 86/ 33 پتافلاپ در ثانیه (۳۳ هزار و ۸۶۳ تریلیون محاسبه در ثانیه) است که دو برابر سرعت دومین ابرکامپیوتر پرسرعت دنیا در آمریکا است.

  اخبار  علمی - بی بی سی, تابناک  


ویدیو مرتبط :
ساخت ابرکامپیوتر نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور محرمانه اوباما: انتقال بمب های "پناهگاه شکن" به اسرائیل برای حمله به ایران



 

دستور محرمانه اوباما: انتقال بمب های پناهگاه شکن به اسرائیل برای حمله به ایران

 

نیوزویک نوشت: امریکا به طور مخفیانه با انتقال بمب های "پناهگاه شکن" که می توان از آن برای حمله به ایران استفاده کرد، موافقت کرد.

دو سال پیش، اوباما رئیس جمهور امریکا به طور محرمانه با انتقال 55 بمب "پناهگاه شکن" موافقت کرد. اسرائیل از زمان دولت بوش درخواست خرید چنین بمب هایی را داشته است.

مقامات امریکایی و اسرائیلی به نیوزویک گفتند که بمب های "جی بی یو 28" که از آن می توان برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران استفاده کرد ،در سال 2009 به اسرائیل منتقل شدند.

اسرائیل از امریکا در سال 2005 درخواست چنین بمبی را کرده بود، اما دولت بوش با فروش آن موافقت نکرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: پنتاگون تمام برنامه و طرح های مشترک دفاعی امریکا و اسرائیل را به دلیل نگرانی هایی به حالت تعلیق در آورده است. این نگرانی ها به دلیل این است که اسرائیل در حال انتقال اطلاعات تکنولوژیکی به چین بوده است.

در سال 2007، بوش به ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل گفت که  او دستور انتقال بمب ها به اسرائیل را در سال 2009 یا 2010 خواهد داد.

اکنون این گزارش فاش می سازد که اوباما دو سال پیش با این معامله موافقت کرده است.

"جیمز کارت رایت" معاون سابق رئیس ستاد متشرک ارتش امریکا گفت: این نگرانی وجود داشت که ایران و اسرائیل چگونه به این قضیه نگاه می کنند. می ترسیدیم که این اقدام ما به مانند نشان دادن چراغ سبز به اسرائیل برای حمله به ایران باشد.

"بمب های پناهگاه شکن " یا "بانکر باستر" (Banker Buster)، بمب هایی هوشمندند که بوسیله ی ماهواره هدایت می شوند..../تحلیل:انتخاب

" بمب پناهگاه شکن " از سه قسمت سکان و کلاهک و دم درست شده است:

سکان – این قسمت در نوک بمب قرار دارد و دستگاه کامپیوتری ارتباط با ماهواره در این قسمت تعبیه شده است. سکان دارای چهار پره ی متحرک است که برای هدایت بمب به کار می رود. عضو هوشمند بمب همین سکان کامپیوتری است که می تواند مسیر پرتاب بمب را، در حین پرواز، تصحیح کند و بمب را با دقت خارق العاده به سوی هدف هدایت کند.

کلاهک – این قسمت بین سکان و دم قرار دارد. کلاهک یک محفظه ی فولادی است که در داخل آن، مقدار زیادی مواد منفجره قرار دارد. قدرت نفوذ بمب به خاطر باریکی این محفظه و قدرت تخریبی آن به خاطر مواد منفجره ای ست که در این قسمت وجود دارد.

دم – این قسمت در انتهای بمب قرار دارد و از چهار پره ی درست شده است. هرچه اندازه ی پره ها بزرگ تر باشد، برد بمب بیشتر است. فیوز تاخیری، برای آن که کمتر صدمه ببیند، در این قسمت جاسازی شده است.