دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دستبند هوشمندی که مانع ولخرجی می‌شود



اخبارعلمی,خبرهای علمی,دستبند هوشمند

بسیاری از مردم در مدیریت درآمد و هزینه خود ناکارآمد هستند و وقتی می‌فهمند دیگر پولی در بانک ندارند که کار از کار گذشته و حساب بانکی آنها خالی شده است.

فناوری به این حوزه نیز وارد شده و کمپانی بریتانیاییIntelligent Environments می‌خواهد با فناوری پوشیدنی،به این افراد کمک کند تا بتوانند پس انداز داشته باشند. نتیجه این تلاش،طراحی دستبند Pavlok است که ازطریق اینترنت اشیا (IOT)با حساب بانکی کاربر ارتباط می‌گیرد. کاربر سقف هزینه ماهانه خود را مشخص می‌کند و به این ترتیب در هر ساعت از شبانه‌روز که هزینه وی از سقف مجاز بالاتر برود این دستبند یک شوک الکتریکی خفیف 255ولتی به کاربر وارد می‌کند تا متوجه ولخرجی خود شود. البته هنوز همه بانک‌ها با پلتفرم اینترنت اشیا کار نمی‌کنند ولی این شرکت از چندین بانک بریتانیایی که در این طرح شرکت دارند نام برده است.


طراحان البته قصد دارند این دستبند را در زمینه‌های دیگر همچون صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه مربوط به آن نیز به کار ببرند. قرار است دستبندPavlok با دستگاه هوشمند سنجش Nestکار کند. به این ترتیب اگر خانه از حد مجازی که کاربر در نظر گرفته گرم‌تر یا خنک تر شود،این دستبند شوک الکتریکی خفیف خود را به دست وی وارد می‌کند تا کاربر دمای وسایل گرمایشی و سرمایشی را تنظیم کند. دستگاه Nest همچنین این امکان را به کاربر می‌دهد که دمای خانه را از راه  دور کم یا زیاد کند و به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

 

اخبار علمی - روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
گجت هوشمندی که مانع برخورد نابینایان می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیف هوشمندی که مانع ولخرجی می‌شود+ تصاویر



اخبار علمی - کیف هوشمندی که مانع ولخرجی می‌شود+ تصاویر

محققان با هدف کنترل میزان خرید افراد، کیف دستی مجهز به حسگر هوشمند طراحی کرده‌اند که علاوه بر ارسال پیغام هشدار روی تلفن همراه، اقدام به قفل خودکار کیف می‌کند.

محققان با هدف کنترل میزان خرید افراد، کیف دستی مجهز به حسگر هوشمند طراحی کرده‌اند که علاوه بر ارسال پیغام هشدار روی تلفن همراه، اقدام به قفل خودکار کیف می‌کند.

 کیف iBag‌ مجهز به حسگر هوشمند سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID) است که برای رهگیری تعداد دفعات خارج کردن کیف پول از داخل کیف دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمک این حسگر هوشمند، امکان کنترل میزان خرید برای کاربر فراهم می‌شود؛ سیستم با تشخیص ولخرجی بیش از اندازه یا رفتن به مراکز خرید خاص، بصورت خودکار کیف دستی را قفل می‌کند.

با تعیین مراکز خرید یا فروشگاه‌های مورد علاقه، کیف هوشمند مجهز به موقعیت‌یاب جهانی (GPS) به محض ورود به مناطق خطرناک برای خرید، پیام هشداری را برای تلفن همراه کاربر ارسال می‌کند.

همچنین چراغ‌های ال‌ای‌دی که به حسگر کیف متصل شده‌اند به کاربر هشدار می‌دهند تا به سرعت از منطقه خرید خارج شود.

سیستم قفل هوشمند با تشخیص خرید بیش از اندازه یا در ساعتهای خاصی که توسط کاربر تعیین می‌شود، اقدام به قفل کردن خودکار کیف دستی می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی,کیف هوشمندی که مانع ولخرجی می‌شود

  کیف هوشمند iBag

اخبار,اخبار علمی,کیف هوشمندی که مانع ولخرجی می‌شود

  کیف هوشمند مجهز به حسگر هوشمند سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID)

اخبار,اخبار علمی,کیف هوشمندی که مانع ولخرجی می‌شود

 استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی برای اعلام هشدار نزدیک شدن به مراکز خرید

 

 

اخبار علمی - ایسنا