دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

در برابر سرمای زمستان زره پرتقالی بپوشید!



 

در برابر سرمای زمستان زره پرتقالی بپوشید!

 

زمستان با هوای سرد و ویروس های بیماری زا فرا رسیده است و اكثر مردم به دنبال چاره ای برای حفظ سلامتی خود در این فصل از سال هستند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان ایمونولوژی و تغذیه می گویند اگر می خواهید در فصل زمستان سالم بمانید، همیشه در كیف خود پرتقال داشته باشید. پرتقال به دلیل اینكه میوه ای سرشار از بتاكاروتن است از سلولهای بدن شما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می كند. بعلاوه پوست پرتقال نیز برای پوست شما بسیار مفید است.

به گزارش روزنامه اكسپرس، در این مطلب مهمترین فاكتورهای سودمند پرتقال برای محافظت از بدن ارائه شده كه به قرار زیر است:

پرتقال حاوی مقادیر زیادی فیبر خوراكی است كه برای دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و یبوست را درمان می كند. فیبر خوراكی هم چنین مقدار كلسترول را كاهش می دهد و به حفظ سلامت بدن كمك می كند. فیبر خوراكی موجود در این میوه درعین حال برای كنترل میزان قند خون نیز مفید است.

پرتقال سرشار از كلسیم است و به سلامت استخوان ها و دندانها كمك می كند.

پرتقال یك منبع غنی از ویتامین C است كه در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. ویتامین C تولید گلبول های سفید را در بدن تحریك می كند و به همین خاطر در بهبود فعالیت ایمنی بدن موثر است. به این ترتیب توصیه می شود برای دور كردن عفونت های ویروسی از بدن خود مرتب پرتقال بخورید.

پرتقال در حفظ سلامت كلیه ها نیز موثر است و مصرف مداوم آن خطر تشكیل سنگ كلیه را به میزان زیاد كاهش می دهد.....  /   یادداشت : خبرگزارى ایسنا



ویدیو مرتبط :
سرمای زمستان و شرایط سخت پناهجویان در اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دریاچه قشلاقی قوها در سرمای سیاه زمستان +عکس



اخبار گوناگون - دریاچه قشلاقی قوها در سرمای سیاه زمستان +عکس

قوهای سفید که از جمله زیباترین پرندگان هستند در سرمای سیاه زمستان سیبری به مکانی سردتر مهاجرت می کنند تا به دریاچه شگفت انگیز "سوتول" برسند.

یکی از مواردی که شاید بسیاری دوست داشته باشند از آن اطلاع پیدا کنند مکان قشلاق و ییلاق پرندگان است. این موجودات شگفت انگیز برای فرار از سرمای بیش از حد به کجا پناه می برند که می توانند بدون هیچ مشکلی زندگی کنند.

قوهای سفید که از جمله زیباترین پرندگان هستند در سرمای سیاه زمستان سیبری به مکانی سردتر مهاجرت می کنند تا به دریاچه شگفت انگیز "سوتول" برسند. این دریاچه در سیبری قرار دارد و محلی است که بسیاری از پرندگان از جمله قوها برای گذراندن قشلاق به آن سفر می کنند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,دریاچه قشلاقی قوها در سرمای سیاه زمستان

 این دریاچه همیشه به طور شگت انگیزی آب گرم دارد و زمانی که هوای اطرافش به منفی 40 درجه سانتی گراد می رسد بازهم دمای آن بالای صفر بوده و مطلوب برای گذراندن یک قشلاق خوب برای پرندگان است. به نظر می رسد دمای این دریاچه 5 تا  درجه سانتی گراد است.

از سال 1967 که اولین گروه از پرندگان به این منطقه سفر کردند تا به امروز هر ساله پرندگان بسیاری به این منطقه سفر می کنند و زمستان سخت خود را می گذرانند. ابتدا تنها 15 پرنده به این منطقه می آمدند اما جالا تعداد آن ها بیش از 350 عدد شده است .

تصاویر این دریاچه که به تازگی گرفته شده است در ادامه مشاهده می نمایید:

 

اخبار,اخبار گوناگون,دریاچه قشلاقی قوها در سرمای سیاه زمستان

 

اخبار,اخبار گوناگون,دریاچه قشلاقی قوها در سرمای سیاه زمستان

 

اخبار,اخبار گوناگون,دریاچه قشلاقی قوها در سرمای سیاه زمستان

 

  اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران