دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

در آلودگی هوا مراقب گوش کودکان باشید



 

 

 

در آلودگی هوا مراقب گوش کودکان باشید

 

در مجموع نزدیک به 42 درصد از این کودکان در طول 2 سال اول زندگی خود حداقل یک بار به دلیل دچارشدن به عفونت گوش به پزشک مراجعه کردند.

 

نوزادان و کودکانی که در نواحی آلوده شهر زندگی می‌کنند بیش‌تر از دیگران در خطر ابتلا به عفونت‌های گوش قرار دارند.

 

عفونت گوش میانی در بین کودکان معمول است و خصوصا در میان کودکان زیر 2 سال بیش‌ترین شیوع را دارد. این بیماری معمولا توسط عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی ایجاد می‌شود و به خصوص زمانی که کودک به سرماخوردگی، گلو درد یا بیماری‌های دستگاه تنفسی دچار می‌شود خود را نشان می‌دهد.

 

مطالعات قبلی هم نشان داده بود کیفیت هوا نقش مهمی در میزان ابتلا به عفونت گوش میانی در کودکان کم سن و سال بازی می‌کند. علاوه بر آلودگی هوا قرار گرفتن در معرض دود سیگار والدین هم می‌تواند در این میان تاثیرگذار باشد.

 

در آخرین مطالعات دانشمندان میزان ابتلا به عفونت گوش میانی را در بیش از 45 هزار کودک کانادایی زیر 2 سال بررسی کردند.

 

در مجموع نزدیک به 42 درصد از این کودکان در طول 2 سال اول زندگی خود حداقل یک بار به دلیل دچار شدن به عفونت گوش به پزشک مراجعه کردند.

 

محققان متوجه شدند بین ابتلا به عفونت گوش و آلودگی هوا ارتباط زیادی وجود دارد. برای مثال کودکانی که بیش‌تر در معرض اکسید نیتریک که در اثر آلودگی‌های ترافیکی به وجود می‌آید قرار می‌گیرند نزدیک به 10 درصد بیش از دیگران ممکن است به دلیل عفونت گوش به پزشک مراجعه کنند.

 

دو منبع آلودگی دیگر هم در این میزان تاثیرگذار هستند، ذرات بسیار ریزی که از دود اگزوز خودروها و کارخانه‌ها خارج می‌شوند و دودی که بر اثر سوختن چوب به هوا بلند می‌شود از دیگر عوامل خطرزا در این بین هستند.

 

کودکانی که در معرض بیش‌ترین میزان دود حاصل از سوختن چوب قرار می‌گیرند تا 32 درصد بیش از دیگران ممکن است در اثر ابتلا به عفونت گوش به پزشک مراجعه کنند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
روزه داران، مراقب آلودگی هوا باشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقب گوش درد نوزادان باشید



 

مراقب گوش درد در نوزادان باشید

 

در صورتی که نوزاد تا هشت ماهگی در برابر صداها،  هیچ گونه عکس‌العملی  نشان  ندهد، باید  به حسّ شنوایی  وی مشکوک شد.

 

نوزادان  در موقع  گوش درد  یا برگرداندن غیرعادی سر خود،  کوشش  در خاراندن  گوش می‌کنند و  با گریه  کردن، ناراحتی  خود را نشان می‌دهند. لذا در صورت بروز  این مشکل، باید نوزاد را برای  معالجه به نزد  پزشک  متخصّص برد.

 

 

اگر طفل تا دو سالگی حرف زدن  را شروع  نکند، ممکن  است علّت آن ضعف قوه‌ی شنوایی  باشد.

 

 

ناراحتی‌های گوش مــمکن  است مادرزادی یا بر اثر  بیماری‌های  عفونی و  یا انتقال عفونت از راه  دهان، حلق و بینی  به وجود  آید.  مادران همواره  باید  مراقب بینی  و حلق کودکان خود  باشند و  چنانچه عفونتی  در این قسمت‌ها وجود  دارد، به سرعت  برای  درمان آن اقدام کنند. بسیاری از کودکان  چنانچه عیب‌های شنوایی آنان زود تشخیص داده شود و تحت درمان قرار گیرند، معالجه  خواهند شد.  تشخیص ندادن نقص‌های  شنوایی ممکن است سبب  بروز  ناراحتی‌های عصبی، اختلال و آشفتگی در شخصیت کودک، پیشرفت  نکردن در تحصیل و  یا مشکلات رفتاری  دیگر  در وی شود.